2024-12-04, 22:35
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Ni har inga pengar att kasta i sjön.

Skönt att du och Quantum har full insyn i AIK.
Citera
2024-12-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Solna har inte råd med Abraham.

Där tar diskussionen slut.

Tack! även om du försöker glira oss har du rätt. Vi har inte råd och lägga sånna summor på en Paulos just nu, och vi ska om vi är smarta börja mätta munnen efter magsäck. Vårt fokus bör ligga på att lösa ut Valakari, lösa ersättare för Fanne och om man får drömma plocka in någon ny oprövad men motiverad kille från typ Finland/Norge/Danmark eller Afrika på kanten. Skulle va så jävla nice och fynda en Wessam eller en ny Modesto som kommer in och utvecklas till ett toppnamn vi kan sälja vidare.

Att bli emotionellt investerade i killar från Husby, Rissne m.m har vi inte tid, spelrum eller pengar till att göra just nu. Vi måste bli lite mer professionella. Wesström spöket är borta och trots att jag är från Kista samt Husby och tyckt det varit kul med alla killar från blåa linjen så värderar jag att hellre satsa på en sån som Eskil Edh som springer och krigar sig dyngsvettig varje match för att det gör min klubb bättre på planen.
Citera
2024-12-05, 00:54
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Okej, men inga protester när han startade? Eller ansåg du att dom sportsliga chanserna att vinna var större med han på planen så du gärna såg att han startade?

Allt säger sig ju själv egentligen, ingen med ett riktigt hjärta för klubben byter mellan rivaler. Däremot har vi lättare att acceptera spelarna om dom presterar i sin egna klubb.
Jag är alltid konsistent i att aldrig vilja värva från er eller DIF. Mendes är väl kanske undantaget, men där tycker jag att jag har förklarat varför. Sen att det har skett övergångar längre tillbaka i tiden där spelare lyckats radera ut sin association med rivalklubb förändrar egentligen ingenting. Det sitter vrak idag innan Abraham ens rört bollen i RoddBull och kissar på sig av glädje över övergången, och detta är minst sagt plastigt.
Citera
2024-12-05, 05:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag är alltid konsistent i att aldrig vilja värva från er eller DIF. Mendes är väl kanske undantaget, men där tycker jag att jag har förklarat varför. Sen att det har skett övergångar längre tillbaka i tiden där spelare lyckats radera ut sin association med rivalklubb förändrar egentligen ingenting. Det sitter vrak idag innan Abraham ens rört bollen i RoddBull och kissar på sig av glädje över övergången, och detta är minst sagt plastigt.

Du är inte konsekvent. Du är inte det eftersom du - inte alla gnagare - är lack över att han valt bort/ ni har inte råd med Paolos.

Det är därför du skapar narrativ om bajare som kissar på sig av glädje, kallar oss RoddBull och plast.

Du kanske ska erkänna för dig själv att det suger att ni blev bortvalda.

Jag minns när vi slarvade bort Hjalmar Ekdal. Då var jag också besviken och sur och hade du funnits med din utläggning hade kallat honom klubbhora där och då. Sanningen är att förmodad nepotism och dumheter från egna led är vad man borde riktas ilskan mot.
Citera
2024-12-05, 07:19
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du är inte konsekvent. Du är inte det eftersom du - inte alla gnagare - är lack över att han valt bort/ ni har inte råd med Paolos.

Det är därför du skapar narrativ om bajare som kissar på sig av glädje, kallar oss RoddBull och plast.

Du kanske ska erkänna för dig själv att det suger att ni blev bortvalda.

Jag minns när vi slarvade bort Hjalmar Ekdal. Då var jag också besviken och sur och hade du funnits med din utläggning hade kallat honom klubbhora där och då. Sanningen är att förmodad nepotism och dumheter från egna led är vad man borde riktas ilskan mot.
Jag ser iaf. 2 st i denna tråden med blöta byxor. Att det är ett påhittat narrativ är skitsnack. Sen att det, som vanligt, är dom två absolut sämsta av er är en annan sak. Det är för övrigt dessa två herrar jag kallar plast om det var otydligt. Vidare behöver jag inte erkänna för mig själv att det är tråkigt att han väljer er över oss. Du och alla andra i tråden ser väl ganska tydligt att jag är bitter över det. Det är knappast som jag försöker gömma det. Men konsekvent är jag. Att ni försöker lyfta in spelare 20-30 år tillbaka i tiden är knappast relevant för diskussionen.
Citera
2024-12-05, 07:44
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
HTFF och Bajen är väl som natt och dag om jag har förstått det rätt
Man kan ju dock vara med på listan med 5 st spelare att varva Htff med a-laget så lite koppling har det ändå
Citat:
Vänta nu, Abraham är väl ändå ingen klubbhora förens han har spelat mer än 20 min hos oss. Eller gäller det bara Mendes?
Citera
2024-12-05, 07:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Vänta nu, Abraham är väl ändå ingen klubbhora förens han har spelat mer än 20 min hos oss. Eller gäller det bara Mendes?
Nu tänkte du fel, va?
Citera
2024-12-05, 08:00
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Nu tänkte du fel, va?
Förklara Mendes för mig då snälla. Han har skrivit ett kontrakt med Bajen, sedan har han spelat för Bajen men pga att han enligt dig inte spelat tillräckligt mycket så är han ingen klubbhora.

Igboananike är enligt dig förmildrande pga att han är afrikan men Eguren som sydamerikan tar du inte upp. Nebojsa och Alm vägrar du uttala dig om för att det är historiska fall. Abraham blir klubbhora direkt. Du väljer minsann dina egna sanningar du…

Enligt dina premisser, oavsett dina känslor vid tidpunkten, så är Nebojsa den största klubbhoran av dom ovannämnda då han har mest matcher för Dif av dom vi nämnt och sedan valde att direkt krita på för er.
Citera
2024-12-05, 08:04
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jag ser iaf. 2 st i denna tråden med blöta byxor. Att det är ett påhittat narrativ är skitsnack. Sen att det, som vanligt, är dom två absolut sämsta av er är en annan sak. Det är för övrigt dessa två herrar jag kallar plast om det var otydligt. Vidare behöver jag inte erkänna för mig själv att det är tråkigt att han väljer er över oss. Du och alla andra i tråden ser väl ganska tydligt att jag är bitter över det. Det är knappast som jag försöker gömma det. Men konsekvent är jag. Att ni försöker lyfta in spelare 20-30 år tillbaka i tiden är knappast relevant för diskussionen.
Det är i högsta grad relevant att få veta vad du anser om Nemo utifrån de uppställda premisserna för att vara en klubbhora. Det avslöjar om du är konsekvent och intellektuellt hederlig. Jag har i ärlighetens namn missat att du är bitter över att Paolos inte går till er men då förstår jag varför du framhärdar i att han är en klubbhora.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Var i närheten av AIK Arena i Gubbängen så har inside också. Full insyn
Citera
2024-12-05, 08:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Hört talas om årsredovisningar? Kvartalsrapporter?

ALLA har insyn i Allmänna börsbolaget, aka Redbull Aik.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-12-05 kl. 08:42.
Citera
2024-12-05, 09:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det är i högsta grad relevant att få veta vad du anser om Nemo utifrån de uppställda premisserna för att vara en klubbhora. Det avslöjar om du är konsekvent och intellektuellt hederlig. Jag har i ärlighetens namn missat att du är bitter över att Paolos inte går till er men då förstår jag varför du framhärdar i att han är en klubbhora.
Nej, jag tycker inte ditt försök till någon förvrängd "Gotcha" är relevant för diskussionen. Vad du egentligen frågar mig är om man kan tvätta bort en stämpel genom sina insatser i AIK tröjan, inte huruvida övergången i sig är förbjuden. Det är värld av skillnad mot att sitta och hoppa av glädje över ett rykte om att ha lyckats rekrytera en fd. AIK spelare.

Nebo är för övrigt en motherfucking Legend, men det vet du så klart redan.
Citera
2024-12-05, 09:27
Medlem
Går det inte att samla alla pillesnoppmätningar och bajskastande mellan 08-lagen i en egen tråd istället? Helt olidligt att varenda precis allt ska spåra ur till att handla om vilket lag som är tuffast, sämst, fattigast, plastigast och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in