Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-05, 03:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag frågade om någon annan förutom Jovan Rajs har undersökt kroppen och uttalat sig om det var ett proffsjobb eller gjort av en amatör?

Känner du till Ortopeden och läkaren Anders Wykman?

Han drog precis som Rajs vissa slutsatser.

Det är bara att googla.
Citera
2024-12-05, 03:56
Medlem
I Svt dokumentären så är ju Tomas Allgéns ex-fru vara väldigt konstig. Matar polis med sina teorier som sedan blir till en sanning. Mycket märklig kvinna. Verkar läggas alltför stor vikt vid hennes sk teorier.
Citera
2024-12-05, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Hon verkar ha varit totalt ointresserad av sin egen säkerhet på slutet. Hon tappade väl livsviljan när möjligheten att få tillbaka barnen försvann.

Jag tror att folk är väldigt försiktiga med att vittna mot den eller de som mördade da Costa, även om flera visste exakt vad som hände.

Själv skulle jag vara livrädd som vittne.

Men 20 eller 25 år efteråt borde man kunnat lämna anonyma tips till Polisen. Men inget sånt. Det talar för att väldigt få - om ens några - ens anade vilka som låg bakom. De få som anade har förmodligen gått ur tiden pga av destruktivt leverne i en mörk värld fylld av missbruk.
Citera
2024-12-05, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Det är bara en hypotes.

Det är ännu svårare att förklara varför man placerar ut kroppsdelar på detta sätt vid en transportstyckning.

Dom är ju uppenbart placerade för att hittas och det ger ju alternativen för gärningsman:
Bristande omdöme / psykisk sjukdom / stress
Avskräckande / skrämmande syfte
Misstänkliggöra andra personer
Villospårsstyckning (inte riktigt samma som ovanstående)

Vill man bara röja undan spåren efter henne skulle man ju låtit kroppsdelarna göra sällskap med huvudet.

Syfte nummer ett är väl egentligen mest sannolikt.

Ja, jag har pendlat fram och tillbaka mellan olika förklaringar under årens lopp. Men det är som du skriver, första punkten är nog egentligen det mest sannolika. Där behöver säckarna inte vara "uppenbart utplacerade för att hittas", utan istället någon som handlar helt irrationellt.
Citera
2024-12-05, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag ber om ursäkt för att jag inte riktigt orkar läsa närmare 3000 sidor. Det jag undrar är om någon vet hur det har gått för Catrines två barn. Exempelvis om de växte upp hos samma fosterfamilj eller om de var skilda åt.

De växte inte upp i samma fosterfamilj. Hur det har gått för dem i livet har jag ingen aning om. Jag vet att åtminstone det ena av barnen redan i skolåldern kände till sin biologiska mors hemska öde. De är väl båda i 40-års åldern idag, den äldsta snart 50. Även om de inte hade några som helst band till sin biologiska mor så kan jag tänka mig att de precis som så många andra adopterade barn börjar funderat över sitt ursprung ju äldre de blivit och kanske också försökt finna svaren på många frågor. Huruvida de har kontakt sinsemellan vet jag inte. Det är ju ganska så stor åldersskillnad mellan dem.
Citera
2024-12-05, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag har ingen aning om hur upplägget ser ut. Jag är ljusår från teve och har aldrig känt en journalist i hela mitt liv.

Jag hoppas verkligen att det presenteras nån ny teori och att man fått tag i någon som kände Vinof.

Ja, om jag skulle satsa pengar på någon som var inblandad i CdC:s död så är det helt klart Vinof. Han borde lyftas fram mer för allmänheten.
Citera
2024-12-05, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det finns ett avsnitt av youtubekanalen dialogisk med en polis från stockholm, där pratar dom mycket om heroinets historia i Sverige.

Tack för tipset!
Citera
2024-12-05, 06:50
Medlem
Skafferns avatar
Nu är Thomas Olsson kontaktad för att möjligen företräda läkarna

https://www.svtplay.se/video/8z717Pa/aktuellt/igar-21-00?video=visa&position=750
12.30 in i klippet
Citera
2024-12-05, 07:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Nu är Thomas Olsson kontaktad för att möjligen företräda läkarna

https://www.svtplay.se/video/8z717Pa/aktuellt/igar-21-00?video=visa&position=750
12.30 in i klippet

I samma inslag i Aktuellt sågas mammans insatser vid fotknölarna av experten på barnvittnen. Inget 2-årigt barn kan redovisa sina upplevelser som det hade vid 1 års ålder, fast det säger ju sig självt? Vad tusan pysslade rättsväsendet med på den här tiden?

Hur många oskyldiga finns det som är drabbade av inkompetensen i Socialdemokraternas rättsväsende egentligen? Herrejösses alltså...

IB-affären. Geijer-affären. Palmemordet. Quick-haveriet. Osv., osv. - allt under (S) watch.
Senast redigerad av KillPalestina 2024-12-05 kl. 07:07.
Citera
2024-12-05, 07:07
Medlem
Trevligt.kontos avatar
In before Göran Lambertz

Kommer det en del tre i dokumentären?
Senast redigerad av Trevligt.konto 2024-12-05 kl. 07:11.
Citera
2024-12-05, 07:16
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
In before Göran Lambertz

Kommer det en del tre i dokumentären?

Nästa onsdag och nästnästa onsdag.
Citera
2024-12-05, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Men 20 eller 25 år efteråt borde man kunnat lämna anonyma tips till Polisen. Men inget sånt. Det talar för att väldigt få - om ens några - ens anade vilka som låg bakom. De få som anade har förmodligen gått ur tiden pga av destruktivt leverne i en mörk värld fylld av missbruk.

Den typ av människor som levde närmast da Costa på slutet, känner minimalt socialt ansvar. De är också väldig egoistiska. Tjänar de inte något själva på att serva polisen och rättsväsendet, håller de tyst.
Efter 25 år saknar de all motivation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in