2024-11-19, 07:57
Medlem
Jaha, då verkar två paket försvunnit under leverans. Då kan man väl förvänta sig brev/samtal från polis.

Finns det verkligen inget bra sätt att ta emot post anonymt. Går det att hyra postbox anonymt år 2024?
Citera
2024-11-19, 08:21
Medlem
Att 6 månaders fängelse finns med på straffskalan för ringa nark även fast det aldrig delas ut som straff är just att polisen ska kunna få göra husrannsakan.
Citera
2024-11-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yskalle
Jaha, då verkar två paket försvunnit under leverans. Då kan man väl förvänta sig brev/samtal från polis.

Finns det verkligen inget bra sätt att ta emot post anonymt. Går det att hyra postbox anonymt år 2024?

Kanske kanske inte... Men försvinner det är det bra att ha rent hemma eftersom det alltid nästan leder till husis idag nu när polisen får gå in hos folk för små saker.. Så att ha grejorna någon annanstans i några månader t ett år framåt är inte så dumt.. Jag blev av med ett brev i April dom kom t mig i September. Det som är mest positivt än så länge är att bevis läget för ett brev är svårt idag, om du nekar blir det till 90% nedlagt.. Polisen vill ju att alla erkänner direkt å skrämmer upp alla genom dessa metoder dom kör på idag vilket verkar fungera bra för dom. Därför kommer dom inte överge denna linje på långtid.. Kommer bli standard att åka hem t folk för sketet brev adresserat i ens namn. Hoppas bara poliser, åklagare, politiker oxå får känna på denna idiotiska lagen. Att säljarna letar upp poliser mm på mrkoll å bara skickar droger t dom. Hade garvat röven av mig om detta börjar hända.. 😄
Citera
2024-11-27, 17:33
Medlem
Stor-Franks avatar
Fick brev från polisen att postnordanställda sett en misstänkt försändelse på en postterminal och att en viss mängd narkotika har analyserats och därefter destruerats och att det innebär misstanke om försök till ringa narkotikabrott.

Jag ringde upp förundersökningsledaren och frågade vad det handlade om och han sa att det är vanligt att beställa droger på nätet men att dom inte ens startar en förundersökning i mitt fall. Inget förhör, ingenting.
Han sa: se det som ett "Hej, vi vet att du finns"
Citera
2024-11-27, 22:34
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Det har nu gått fyra månader sen jag blev uppringd av polisen och ingenting har hänt. Jag antar jag har mitt på det torra nu.

Trist att förlora pengar bara.
Citera
2024-11-30, 12:13
Medlem
Snuskdumriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Att 6 månaders fängelse finns med på straffskalan för ringa nark även fast det aldrig delas ut som straff är just att polisen ska kunna få göra husrannsakan.

Vilket givetvis är förkastligt ur ett rättsprincipiellt perspektiv.
Citera
2024-11-30, 14:14
Medlem
Oxytorsks avatar
Kan meddela att det kan ta lång tid innan dom tar tag i just ditt/dina brev tas upp.

En nära vän fick efter ca 4 månader besök av tre uniformerade konstaplar, dom pressade min vän hårt att erkänna, det skulle bli mycket lättare för min vän om han bara erkände. Det skulle resultera i lättnad på straffet menade dom.

Dom körde bad cop good cop två utav dom, den tredje bara antecknade det som sades.
Det sista dom frågar är om nn ville ha sina paket, vilket var nej naturligtvis.

Vännen nekade stenhårt och menade att någon annan utnyttjat brevlådan ( vilket var sant). Även om det var min vän som skulle ha paketen.

Efter en vecka kom brev om att nedlagts i brist på bevis
Citera
2024-12-03, 23:33
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Fick besök av polisen idag pga två stycken brev som blev tagna av postnord i Maj. Jag nekade riktigt jävla hårt såklart. Men kommer jag bli dömd tror ni? Någon annan som suttit i denna situation?
Uppdatering: Förundersökningen las ner.

Tråkigt nog hade jag en halva brunt hemma som jag åkte dit på dock...
Men hellre att åka dit på en halva brunt än 50g b varav 10g grönt som var i breven
Citera
2024-12-04, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Kan meddela att det kan ta lång tid innan dom tar tag i just ditt/dina brev tas upp.

En nära vän fick efter ca 4 månader besök av tre uniformerade konstaplar, dom pressade min vän hårt att erkänna, det skulle bli mycket lättare för min vän om han bara erkände. Det skulle resultera i lättnad på straffet menade dom.

Dom körde bad cop good cop två utav dom, den tredje bara antecknade det som sades.
Det sista dom frågar är om nn ville ha sina paket, vilket var nej naturligtvis.

Vännen nekade stenhårt och menade att någon annan utnyttjat brevlådan ( vilket var sant). Även om det var min vän som skulle ha paketen.

Efter en vecka kom brev om att nedlagts i brist på bevis

4 Månader efter brev om beslag, eller 4 mån efter beställning?

Jag själv fick precis ett brev på lådan om beslag, för en order jag lade för ca 9 månader sedan.
(Nu kan man ju inte se orderhistorik/dispyter så långt i efterhand, och diverse ordrar har ju försvunnit. Men är ganska säker på att det togs i samband med tillslagen i feb/mars)
Citera
2024-12-04, 16:44
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpmycan

Jag själv fick precis ett brev på lådan om beslag, för en order jag lade för ca 9 månader sedan.
(Nu kan man ju inte se orderhistorik/dispyter så långt i efterhand, och diverse ordrar har ju försvunnit. Men är ganska säker på att det togs i samband med tillslagen i feb/mars)

Det kom aldrig något brev, hembesök utan förvarning!
Citera
2024-12-04, 16:48
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpmycan

Liknar väldigt mycket mitt FÖRSTA brev (jag har fått 2).

Första brevet jag fick gällde en liten mängd hasch (5g-10g om jag minns rätt). Problemet var att jag fick brevet i samband med att min order av 15g amfetamin försvann och trodde först att det var den ordern dom ringde om.

Om jag minns rätt så beställde jag 15g amfetamin i April/tidig Juni. Fick brevet Sent Juni, och trodde att brevet jag fick gällde dessa 15g amfetamin (som aldrig anlände).
Ca 2 månader senare fick jag ett samtal från Polisen om att de beslagtagit ett brev adresserat till mig.
Dock sa han att det gällde 5g-10g hasch. Senaste ordern, vid det tillfället innan amfetaminet, som inte hade anlänt var 6+ månader innan och jag minns inte ens vad det var jag hade beställt så långt tillbaka i tiden som inte hade anlänt, så det måste ju uppenbarligen varit en hasch-order.

Jag bor dock på på ett sånt sätt att min brevlåda går att nyttja av andra ifall de skulle vilja det.
Det vill säga, beställer någon annan i mitt namn så kan de lätt sätta sig på span på min låda och vänta in brevbäraren, sen snabbt springa förbi lådan och plocka vad de beställt efter att brevbäraren lämnat.

Jag har använt detta faktum vid båda tillfällena polisen har ringt och båda förundersökningarna har lagts ner.
Citera
2024-12-04, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Fick brev från polisen att postnordanställda sett en misstänkt försändelse på en postterminal och att en viss mängd narkotika har analyserats och därefter destruerats och att det innebär misstanke om försök till ringa narkotikabrott.

Jag ringde upp förundersökningsledaren och frågade vad det handlade om och han sa att det är vanligt att beställa droger på nätet men att dom inte ens startar en förundersökning i mitt fall. Inget förhör, ingenting.
Han sa: se det som ett "Hej, vi vet att du finns"

Om du på något vis skulle förekomma i en utredning och det är sekretess så får du inte reda på det. Men va försiktig och skippa allt olagligt för ett tag i allafall. Det bästa du kan göra. Kom ihåg att dom har koll på just dig och endel andra och även om dom inte driver detta vidare så kan dom samla på om du är dum nog att fortsätta beställa droger och då sätter dom dig tillslut om du har otur. Polisen har många nya redskap idag och lagar dom kan utnyttja. Mvh🐺
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in