Citat:
Ursprungligen postat av
pimpmycan
4 Månader efter brev om beslag, eller 4 mån efter beställning?
Jag själv fick precis ett brev på lådan om beslag, för en order jag lade för ca 9 månader sedan.
(Nu kan man ju inte se orderhistorik/dispyter så långt i efterhand, och diverse ordrar har ju försvunnit. Men är ganska säker på att det togs i samband med tillslagen i feb/mars)
Liknar väldigt mycket mitt FÖRSTA brev (jag har fått 2).
Första brevet jag fick gällde en liten mängd hasch (5g-10g om jag minns rätt). Problemet var att jag fick brevet i samband med att min order av 15g amfetamin försvann och trodde först att det var den ordern dom ringde om.
Om jag minns rätt så beställde jag 15g amfetamin i April/tidig Juni. Fick brevet Sent Juni, och trodde att brevet jag fick gällde dessa 15g amfetamin (som aldrig anlände).
Ca 2 månader senare fick jag ett samtal från Polisen om att de beslagtagit ett brev adresserat till mig.
Dock sa han att det gällde 5g-10g hasch. Senaste ordern, vid det tillfället innan amfetaminet, som inte hade anlänt var 6+ månader innan och jag minns inte ens vad det var jag hade beställt så långt tillbaka i tiden som inte hade anlänt, så det måste ju uppenbarligen varit en hasch-order.
Jag bor dock på på ett sånt sätt att min brevlåda går att nyttja av andra ifall de skulle vilja det.
Det vill säga, beställer någon annan i mitt namn så kan de lätt sätta sig på span på min låda och vänta in brevbäraren, sen snabbt springa förbi lådan och plocka vad de beställt efter att brevbäraren lämnat.
Jag har använt detta faktum vid båda tillfällena polisen har ringt och båda förundersökningarna har lagts ner.