2024-11-10, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Ganska tyst i denna tennistråd…

Whatever.

Blev glatt överraskad av att min favorit, Coco Gauff, besegrade världsettan Sabalenka i dagens semifinal i WTA-slutspelet i Riyad!

Värdelöst vetande - om Coco Gauff besegrar OS-mästarinnan Sheng i finalen får Coco den största prischecken i damtennisens historia (nästan 50 miljoner kronor) - vid vinst passerar Coco Gauff 20 miljoner dollar-gränsen i prispengar från WTA, och blir då den yngsta någonsin att passera 20m$…

Sheng ser dock jäkligt stark ut just nu så Coco lär nog behöva både tur och skicklighet för att vinna WTA-finalen 2024…

Ja det är väl ingen som vill diskutera med dig framförallt inte när Kocko vinner som förstör hela tennisintresset globalt sett.
Citera
2024-11-11, 12:41
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja det är väl ingen som vill diskutera med dig framförallt inte när Kocko vinner som förstör hela tennisintresset globalt sett.

Obegripliga och felaktiga åsikter från dig som vanligt…

Varför skulle just Coco få intresset att minska för tennisen??

Jannik Sinners doping, det förstör intresset och ryktet för världstennisen desto mer…
Citera
2024-11-17, 18:48
Medlem
Det som sabbar mitt tennisintresse är inte att Sinners massör råkade skära sig i fingret, och sen råkade spraya fingret med en förbjuden spray som han råkat få med sig från Italien till USA och sen råkade massera Sinner så att han råkade bli dopad.

Nej, det som förtar intresset för mig är att det är bara Sinner som upprätthåller någon slags nivå. Blir trist i längden. Jag vill ha rivalitet.
Citera
2024-11-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Det som sabbar mitt tennisintresse är inte att Sinners massör råkade skära sig i fingret, och sen råkade spraya fingret med en förbjuden spray som han råkat få med sig från Italien till USA och sen råkade massera Sinner så att han råkade bli dopad.

Nej, det som förtar intresset för mig är att det är bara Sinner som upprätthåller någon slags nivå. Blir trist i längden. Jag vill ha rivalitet.

Hade Alcaraz varit frisk hade han kunnat utmana Clostebolen, men, måhända du har rätt, det är dom andra som inte är vassa nog just nu för att besegra Sinner…

Jag har fortfarande ett hopp på att WADA kommer stänga av Sinner 18 månader så fort dom och CAS sagt sitt…
Citera
2024-11-23, 17:21
Medlem
Murray blir ny tränare för Djokovic. Haha vad fan händer?!

Jag gillar det. Lite progressivt, aldrig hört talas om något liknande förr, inte så snabbt efter avslutad karriär i alla fall på den högsta nivån.
Citera
2024-11-28, 15:43
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från ITIA (Polish tennis player Iga Świątek accepts one-month suspension under Tennis Anti-Doping Programme):
Citat:
The International Tennis Integrity Agency (ITIA) today confirms that Iga Świątek, a 23-year-old tennis player from Poland, has accepted a one-month suspension under the Tennis Anti-Doping Programme, after testing positive for the prohibited substance trimetazidine (TMZ) in an out-of-competition sample in August 2024.
(beslutet i sin helhet)
Citera
2024-11-28, 17:54
Medlem
Hur många dopade toppspelare skall egentligen avslöjas innan tennisen ”dör”?

Maria Sharapova
Simone Halep
Mikael Ymer
Jannik Sinner
Iga Swiatek

?
?
?
?
Citera
2024-11-29, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Pressmeddelande från ITIA (Polish tennis player Iga Świątek accepts one-month suspension under Tennis Anti-Doping Programme):
(beslutet i sin helhet)

Ganska väntat, jag gissar att Coco blir nästa fall.
Citera
2024-11-29, 09:57
Medlem
Citat:
Ganska väntat, jag gissar att Coco blir nästa fall.

Glöm det!
Om Coco skulle dopat sig hade hon varit världsetta redan för tre år sedan…

Tror mer på Mirra, hon är alldeles för bra för sin ålder.

Det intressanta inom tennisen är att man inte får några straff för dopingbrott, relativt sett - Jannik Sinner skulle haft MINST 18 månaders avstängning, men, fick ett nästan obefintlig straff…
Citera
2024-12-03, 14:07
Avslutad
Bedrövligt att M Ymer redan välkomnas tillbaka av förbundet, han har inget i svensk tennis att göra då han bara svärtar ner med sin vidriga närvaro.
Citera
2024-12-04, 18:08
Medlem
Citat:
Bedrövligt att M Ymer redan välkomnas tillbaka av förbundet, han har inget i svensk tennis att göra då han bara svärtar ner med sin vidriga närvaro.

Hellre Mikael Ymer än verkligt dopade Jannik Sinner eller Iga Swiatek!

Är herr Ymer dopad? Vet inte, men, antingen hade han något att dölja, eller, bara jäkligt nonchalant och korkad…

Men Sinners (och Therese Johaugs) dåligt uppdiktade historier är bara för mycket…
Citera
2024-12-05, 08:19
Medlem
wwrs avatar
Wada överklagade rimligt nog Sinners milda dom. Experterna tippar CAS kommer med hårdare straff, men hur hårt?

https://www.thetennisgazette.com/news/jannik-sinner-predicted-to-be-banned-after-the-australian-open-with-wada-tipped-to-make-him-an-examp le/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in