2024-12-04, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Det som blivit lite besvärligt för JawsSara och Snöberget är att fokuset på underhållningen har flyttats till dom själva på senaste tiden. Det gör Sara väldigt arg och kränkt och mynnar ut i affektiva handlingar gång på gång. Snömoset har valt en annan välbeprövad metod för att hantera den olustiga situationen som uppkommit. Det syns i bland annat poddar.
Kan tänka mig det ringer en hel del hos dem ifrån olika journalister som fått nys om ett och annat med.
De har säkert fått kommentera fonus insidenten med mera. Det är kanske allt de syslar med på sistonde att ge kommentarer på vad följare och de själva gör? Och det är ju många olika medier som vill ha egna kommentarer på när en ny artikel dyker upp
Citera
2024-12-04, 14:27
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Kan tänka mig det ringer en hel del hos dem ifrån olika journalister som fått nys om ett och annat med.
De har säkert fått kommentera fonus insidenten med mera. Det är kanske allt de syslar med på sistonde att ge kommentarer på vad följare och de själva gör? Och det är ju många olika medier som vill ha egna kommentarer på när en ny artikel dyker upp
Skulle någon vänlig själ kunna återge ”fonus-incidenten” har sett Fonus skrivas massa ggr nu?
Citera
2024-12-04, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Skulle någon vänlig själ kunna återge ”fonus-incidenten” har sett Fonus skrivas massa ggr nu?

Det är ett kodord som används inom Vox Populi (motståndsrörelsen). Antagligen åsyftas det på att oldsmobilegäddan valde repet framför förnedringen som motståndsrörelsen förberedde åt honom.

Dirigenten med virknålen håller nämligen på att bygga upp ett hemligt underground nätverk på sin telegramkanal. Man kan känna igen medlemmarna på att dom bär virkade handledsvärmare i blå/rosa kulör.

Eller för att använda Vox Populi's egna kodord. Oldsmobilegäddan gjorde en Pappastor vilket ledde till en fonusincident.
Senast redigerad av blompissare 2024-12-04 kl. 14:35.
Citera
2024-12-04, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
https://lavendla.se/minnessidor/christoffer-jonny-lindstrom-2024-09-19/

Här har du, du kan nog lista ut vilka som är gjorda av gräv och vilka som är gjorda av närstående.
Kan ju tilläggas att detta inte är första som råkat ut på samma sätt. Respektlöst så det skriker om det och detta är deras hobby och deras underhållning...

Edit: Den värsta kommentaren är borttagen.
Senast redigerad av Allahelgon 2024-12-04 kl. 15:18.
Citera
2024-12-04, 15:26
Bannlyst
Citat:
https://lavendla.se/minnessidor/christoffer-jonny-lindstrom-2024-09-19/

Här har du, du kan nog lista ut vilka som är gjorda av gräv och vilka som är gjorda av närstående.
Kan ju tilläggas att detta inte är första som råkat ut på samma sätt. Respektlöst så det skriker om det och detta är deras hobby och deras underhållning...

Edit: Den värsta kommentaren är borttagen.

Ja detta är solklart ett verk av Vox Populi. Dirigenten har dirigerat in sina tre stora grupperingar till en minnessida som sedan besudlas. Vi har sett det hända innan!

Dock måste jag säga att ja fnissa till lite när jag fick se den där Kikbilden.

Att få lämna jordelivet med anonymiteten i behåll är nog högst upp på många önskelistor detta år.
Citera
2024-12-04, 15:54
Medlem
Citat:
Ja detta är solklart ett verk av Vox Populi. Dirigenten har dirigerat in sina tre stora grupperingar till en minnessida som sedan besudlas. Vi har sett det hända innan!

Dock måste jag säga att ja fnissa till lite när jag fick se den där Kikbilden.

Att få lämna jordelivet med anonymiteten i behåll är nog högst upp på många önskelistor detta år.
I vilket fall visar det på en otroligt sned och respektlös vy på hur de anhöriga skadas och där sitter dem flera representanter i gruppen gräv och säger inte ett skit, inget hörs först efter en journalist på ETC gör en kommentar om det.

Jag anser ju att i ett sådant läge så räcker inte "Vi kan inte styra över andras handlingar"
De borde sträckt sig ut och distanserat sig emot handlingarna.
Eller varför inte helt enkelt arbeta på ett sätt så att de anhöriga inte kommer i kläm?
Citera
2024-12-04, 16:04
Bannlyst
Citat:
I vilket fall visar det på en otroligt sned och respektlös vy på hur de anhöriga skadas och där sitter dem flera representanter i gruppen gräv och säger inte ett skit, inget hörs först efter en journalist på ETC gör en kommentar om det.

Jag anser ju att i ett sådant läge så räcker inte "Vi kan inte styra över andras handlingar"
De borde sträckt sig ut och distanserat sig emot handlingarna.
Eller varför inte helt enkelt arbeta på ett sätt så att de anhöriga inte kommer i kläm?

Det är meningslöst att framföra sådana argument för Vox Populi. För det beror på att dirigenten VILL detta. Nu har ju skökan lyckats få sina grupperingar till att agera självgående på vissa inlärda moment. Likadant när PHSfilmerna visas upp på bioduken i kanalen på fredagskvällen. Dirigenten blir så till sig att hon börja hoppa upp och ner på sin virkade tygstol så hemorrojderna spricker.

Att försöka prata sans med dirigenten och Vox Populi. Det är ungefär som försöka övertyga ett lejon att det är elakt att glufsa i sig en zebra och att lejonet måste sluta upp med det där!

Enda som gäller är hårda puckar och raka rör. Nu ser vi fram emot och arbetar för att dirigenten skall få joina "team muttersortering" år 2025. Halleluja!
Senast redigerad av blompissare 2024-12-04 kl. 16:16.
Citera
2024-12-04, 16:17
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
"Vi kan inte styra över andras handlingar"

Det här är bara helt medvetet Trump-skitsnack. Hetsa folk att storma riksdan och sedan "Jamen, jag kan inte styra över andras handlingar!"
När det börjar bli riktigt hett om öronen kommer väl Dumpen att börja skylla på Antifa.
Citera
2024-12-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unzipit
1. När det kommer till förövare som förgriper sig på barn kan jag inte se något annat än ett vi mot dem-scenario, det har du rätt i. Förstår dock inte ditt resonemang hur det annars skulle se ut, tycker du att det finns något tillfälle där det är okej att grooma eller våldta ett barn? Eller är det bara skönast att inte veta om att barn våldtas?

2. Man måste inte stötta Dumpen för att jobba för att barn ska slippa sexuella övergrepp. Det finns mängder av organisationer man kan bidra till om frågan ligger en varmt om hjärtat och man inte gillar Dumpen. Om man däremot lägger sin tid och energi på att stötta förövarnas rätt att sexchatta med barn (för "jag skulle aaaaldrig sexchatta med ett barn" med fingrarna i syltburken är en lögn och det vet du också) är att spotta deras riktiga offer i ansiktet.

3. Om statistiken är missvisande så får du gärna ge en bättre källa.

4. Källa på att Dumpen skadar fler barn än förövarna?

5. Mållgan-brott... Kan du inte kontakta föräldrarna till den 13-åriga tjejen som ställde sig framför tåget efter att ha utpressats av en pedofil och berätta om dessa Mållgan-brott?

Att barn ska få vara ifred från vuxna förövare känns fortfarande så basic för oss normala vuxna, men jag antar att det finns fler pedofiler i den här tråden än runt Dumpens fiktiva barn.

Suck va trött man blir på att förklara för dumplingar.

1. I dumplingens värld så kan man omöjligt vilja skydda barn om man samtidigt inte tycker om Dumpen. Lättare förklarat "gillar du inte Dumpen hatar du barn". Förstår du?

2. Precis, vilket var min poäng i punkt 1 som tydligen flög dig över huvudet. Om någon har begåtts ett brott ska dom självklart lagföras inga konstigheter med det. Men att några pundare ska ta lagen i egna händer upprätta ett parallellt rättssamhälle är inte jag med på. Är du?

3. Jag och flera andra har redan förklarat varför den statistiken är missvisande. Du kan själv gå in o lyssna på publicistklubbens podd där Sara får skämmas för sin fultolkning.

4. Att anhöriga till gäddorna inklusive deras barn blir utsatta pga Dumpens framfart är också konstaterat flera gånger i tråden har du sovit under en sten dom senaste åren?
Har du nån källa på att Dumpen räddat nått annat än fiktiva Mållgan-barn?

5. På vilket sätt var Dumpen inblandad där menar du? Eller var din poäng att Dumpen misslyckas rädda riktiga barn o fokuserar för mycket på sina hittepå barn?

O där kom de utnötta argumentet igen. Köper man inte sektledare Saras ord rakt av så är man per automatik pedofil
Citera
2024-12-04, 16:37
Medlem
Citat:
Det är ett kodord som används inom Vox Populi (motståndsrörelsen). Antagligen åsyftas det på att oldsmobilegäddan valde repet framför förnedringen som motståndsrörelsen förberedde åt honom.

Dirigenten med virknålen håller nämligen på att bygga upp ett hemligt underground nätverk på sin telegramkanal. Man kan känna igen medlemmarna på att dom bär virkade handledsvärmare i blå/rosa kulör.

Eller för att använda Vox Populi's egna kodord. Oldsmobilegäddan gjorde en Pappastor vilket ledde till en fonusincident.
Inte med på noterna nu... ytterligare ett självmord?
Citera
2024-12-04, 16:42
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Det är meningslöst att framföra sådana argument för Vox Populi. För det beror på att dirigenten VILL detta. Nu har ju skökan lyckats få sina grupperingar till att agera självgående på vissa inlärda moment. Likadant när PHSfilmerna visas upp på bioduken i kanalen på fredagskvällen. Dirigenten blir så till sig att hon börja hoppa upp och ner på sin virkade tygstol så hemorrojderna spricker.

Att försöka prata sans med dirigenten och Vox Populi. Det är ungefär som försöka övertyga ett lejon att det är elakt att glufsa i sig en zebra och att lejonet måste sluta upp med det där!

Enda som gäller är hårda puckar och raka rör. Nu ser vi fram emot och arbetar för att dirigenten skall få joina "team muttersortering" år 2025. Halleluja!

De kommer inte åka in 2025. Förundersökningarna kommer va omfattande. Det lär ju dessutom trilla in fler anmälningar. Rättegångarna kommer inte ha förtur då de inte är häktade. De åker in snarare 2026 eller 2027.
Citera
2024-12-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
De kommer inte åka in 2025. Förundersökningarna kommer va omfattande. Det lär ju dessutom trilla in fler anmälningar. Rättegångarna kommer inte ha förtur då de inte är häktade. De åker in snarare 2026 eller 2027.
Häktning känns lite osannolikt. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in