Citat:
Ursprungligen postat av
unzipit
1. När det kommer till förövare som förgriper sig på barn kan jag inte se något annat än ett vi mot dem-scenario, det har du rätt i. Förstår dock inte ditt resonemang hur det annars skulle se ut, tycker du att det finns något tillfälle där det är okej att grooma eller våldta ett barn? Eller är det bara skönast att inte veta om att barn våldtas?
2. Man måste inte stötta Dumpen för att jobba för att barn ska slippa sexuella övergrepp. Det finns mängder av organisationer man kan bidra till om frågan ligger en varmt om hjärtat och man inte gillar Dumpen. Om man däremot lägger sin tid och energi på att stötta förövarnas rätt att sexchatta med barn (för "jag skulle aaaaldrig sexchatta med ett barn" med fingrarna i syltburken är en lögn och det vet du också) är att spotta deras riktiga offer i ansiktet.
3. Om statistiken är missvisande så får du gärna ge en bättre källa.
4. Källa på att Dumpen skadar fler barn än förövarna?
5. Mållgan-brott... Kan du inte kontakta föräldrarna till den 13-åriga tjejen som ställde sig framför tåget efter att ha utpressats av en pedofil och berätta om dessa Mållgan-brott?
Att barn ska få vara ifred från vuxna förövare känns fortfarande så basic för oss normala vuxna, men jag antar att det finns fler pedofiler i den här tråden än runt Dumpens fiktiva barn.
Suck va trött man blir på att förklara för dumplingar.
1. I dumplingens värld så kan man omöjligt vilja skydda barn om man samtidigt inte tycker om Dumpen. Lättare förklarat "gillar du inte Dumpen hatar du barn". Förstår du?
2. Precis, vilket var min poäng i punkt 1 som tydligen flög dig över huvudet. Om någon har begåtts ett brott ska dom självklart lagföras inga konstigheter med det. Men att några pundare ska ta lagen i egna händer upprätta ett parallellt rättssamhälle är inte jag med på. Är du?
3. Jag och flera andra har redan förklarat varför den statistiken är missvisande. Du kan själv gå in o lyssna på publicistklubbens podd där Sara får skämmas för sin fultolkning.
4. Att anhöriga till gäddorna inklusive deras barn blir utsatta pga Dumpens framfart är också konstaterat flera gånger i tråden har du sovit under en sten dom senaste åren?
Har du nån källa på att Dumpen räddat nått annat än fiktiva Mållgan-barn?
5. På vilket sätt var Dumpen inblandad där menar du? Eller var din poäng att Dumpen misslyckas rädda riktiga barn o fokuserar för mycket på sina hittepå barn?
O där kom de utnötta argumentet igen. Köper man inte sektledare Saras ord rakt av så är man per automatik pedofil