2024-12-04, 14:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det låter som på dig Dopy att när soc. skriver att de ser brister hos båda föräldrarna och att dessa risker har funnits under tid, så är det en anledning till att de nu ansöker om LVU i Förvaltningsrätten, och därför kommer INGEN av föräldrarna att få vårdnaden.

Kan du förklara lite där hur du tänker att det är så att INGEN av Chrippa eller Julia som kommer att få vårdnaden? Du ser inga andra alternativ?
Soc har varit involverade med chrippa och Julia i flera omgångar sedan januari, trots det verkar inte chrippa och Julia ha förbättrats eftersom soc fortfarande ser brister och risker hos båda föräldrarna.
Så ja jag kan absolut se att om soc får igenom ett LVU kan både Julia och Chrippa förlora vårdnaden.

Tycker inte du att efter nästan 1 år hos soc borde man ha förändrats och kunna vara en bra förälder?
Tycker du barnet ska fortsätta leva i ett hem där socialen fortfarande ser brister och risker trots insatser ifrån socialen?

Vi vet som sagt inte allt. Men av det som kommit ut låter det som att LVU gäller dem båda
Citera
2024-12-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Soc har varit involverade med chrippa och Julia i flera omgångar sedan januari, trots det verkar inte chrippa och Julia ha förbättrats eftersom soc fortfarande ser brister och risker hos båda föräldrarna.
Så ja jag kan absolut se att om soc får igenom ett LVU kan både Julia och Chrippa förlora vårdnaden.

Tycker inte du att efter nästan 1 år hos soc borde man ha förändrats och kunna vara en bra förälder?
Tycker du barnet ska fortsätta leva i ett hem där socialen fortfarande ser brister och risker trots insatser ifrån socialen?

Vi vet som sagt inte allt. Men av det som kommit ut låter det som att LVU gäller dem båda

Hur kan du tycka att det låter som att det blir ett LVU för båda föräldrarna. Chrippa har inte barnet nu va? Medan Julia ha barnet?
Citera
2024-12-04, 14:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det har alltså framkommit flera gånger att Chrippa har blivit arg när de haft videosamtal. Varför har han upprepade gånger blivit så arg?

Det hade ju varit naturligare om den 35-årige pappan inte blev så arg utan såg till att ha flera samtal i veckan i lugna former där han inte brusar upp och skriker hela tiden.
Nej han blev arg när Julia efter 14 dagar äntligen videosamtalar med sin dotter (Julias val att inte hämta dottern eller prata med dottern tidigare) , då tänker inte Julia på hur det känns för dottern att se att "mamma har tid med ett annat barn men inte med mig" (vi vet att det är ner komplicerat än så. Men det vet inte ett barn)

Att du saknar förståelse för barnets känslor kan jag inte hjälpa dig med.
Citera
2024-12-04, 14:49
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Så du menar att Chrippa vägrade lämna dottern till sin mamma?
Jag frågade vilket det var.
Julia har tidigare inte hämtat dottern på utsatt tid eftersom Julia inte har kunnat ha dottern.
Är det samma denna gång är det ju inte Chrippas fel att han hade dottern 2 dagar extra.
Citera
2024-12-04, 14:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Hur kan du tycka att det låter som att det blir ett LVU för båda föräldrarna. Chrippa har inte barnet nu va? Medan Julia ha barnet?
Soc kan inte ta barnet ifrån Julia nu. Det finns ingen anledning att göra ett akut omhändertagande, och därför måste dem vänta till ett LVU ifall dem vill ta lilla C ifrån Julia
Citera
2024-12-04, 14:57
Medlem
Citat:
Nej han blev arg när Julia efter 14 dagar äntligen videosamtalar med sin dotter (Julias val att inte hämta dottern eller prata med dottern tidigare) , då tänker inte Julia på hur det känns för dottern att se att "mamma har tid med ett annat barn men inte med mig" (vi vet att det är ner komplicerat än så. Men det vet inte ett barn)

Det var inte det jag bad om hjälp, du skrev flera gånger att pappan visat ilska vid samtalen. Vilket kan stressa den unga mamman när de betydligt äldre anabolapappan får sina utbrott. Och nu är ju proven + så det förklarar saken.
Citera
2024-12-04, 14:58
Medlem
Citat:
Jag frågade vilket det var.
Julia har tidigare inte hämtat dottern på utsatt tid eftersom Julia inte har kunnat ha dottern.
Är det samma denna gång är det ju inte Chrippas fel att han hade dottern 2 dagar extra.

Jag vet inte vad det finns för bevis för att Chrippa har kvar dottern hemma och inte tar upp det med soc.?
Citera
2024-12-04, 15:01
Medlem
Citat:
Soc kan inte ta barnet ifrån Julia nu. Det finns ingen anledning att göra ett akut omhändertagande, och därför måste dem vänta till ett LVU ifall dem vill ta lilla C ifrån Julia

Precis det finns inget akut omhändertagandebehov av Lillen, hon kan vara hos sin mamma.

Nu när soc. har klart för sig att chrippa försöker muta Julia med pengar för att få henne att säga och vittna som han vill i ett så viktigt fall som ett barnärende är nog inte soc. glada med. Och det finns ingen orsak att ta henne ifrån hennes mamma säger du. Jag vet inte då jag inte har den insynen. Hur vet du?
Citera
2024-12-04, 15:04
Medlem
Citat:

En tre-fyraåring tänker knappast ”varför kan hon inte ha mig, men hon sitter med ett annat barn”, om hon inte blir matad med skit av den andra föräldern.
Citera
2024-12-04, 15:06
Medlem
Crabby88s avatar
Om man ska behöva välja, så tror jag att chrippa är den lämpligaste av dom 2.
Julia är en jävla fitta som horar ut sig för anjo. Äckliga jävla padda.
Med det sagt, innebär det inte att jag är gillar chrippa något avsevärt. Men sätter man det i kontrast mellan Julia och han. Så ser han hellre han.
Citera
2024-12-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Om man ska behöva välja, så tror jag att chrippa är den lämpligaste av dom 2.
Julia är en jävla fitta som horar ut sig för anjo. Äckliga jävla padda.
Med det sagt, innebär det inte att jag är gillar chrippa något avsevärt. Men sätter man det i kontrast mellan Julia och han. Så ser han hellre han.

Hur menar du att hon horar ut sig för anjo?
Citera
2024-12-04, 15:25
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Ja.

Och vart finns bevis på de? Det är ju bara något du antar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in