2024-12-03, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Det verkar som att Linda verkar bita ihop och låtsas intresserad av bönderna fast hon bara gör sin plikt och vill håva in pengar. Jag tror nog att hon har gjort sitt nu och det behövs en nystart. Obegripligt att dra in en ny bonde mitt i säsongen och som dessutom inte tillför något alls av underhållningsvärde. Vi vill se mer av dramatik, detta är ju lite av förnedringstelevision där vi vill se folk lipa, gnälla och bråka, men självklart också se förälskelse och kärlek, men allt går så långsamt... gäsp.

Hon verkar inte riktigt vibea med nån av årets bönder

Frågan vem skulle kunna axla rollen som programledare?

Fortfarande top notch drama, nu börjar det på riktigt hända grejer

De är alltid en dipp ofta precis när tjejerna kommit till gården första avsnitten på Sundbyholm o gruppdejten är ofta full fart o intryck

Sen är de på slutet av säsongerna dessa intense svartsjukedrama blommar ut helt, transportsträckan dit kan vara något seg men den bygger liksom upp inför sånt som Isaks extremt värdelösa diplomatiska val att ta med Ebba på dejten,
2024-12-04, 01:56
Medlem
Det blev nog lite kul under lakan för båda bönderna, under sin romantiska övernattningsdejt.

Linda har alltid varje säsong frågat om alla vill vara kvar, om det är någon som vill lämna. Annars frågar hon inte det.

När Hanna säger att hon är för mycket. Blev inte förvånad att hon valde att lämna. De såg inte alls ut att passa ihop. Kristian är lugnet själv. Hon ger i från sig adhd-vibbar.

Lite ovanligt ändå med en tjej som Ebba som tar för sig. Kan säkert vara lockande för Isak. Hon har ett utseende som nog få killar skulle tacka nej till. Tveksam ännu om hon verkligen menar allvar med sina känslor.
2024-12-04, 04:21
Medlem
Fastnade i slutscenen på nattens andra avsnitt.

Isak, så tafatt och mjäkig, han är så kall så att han blir direkt oschysst.

Det går inte släta över hela ens uppförande och beteende med att viska fram ett monotont "Du är en jättefin tjej" varenda gång han har gjort någon ledsen. Blir fan provocerad.

Ingen aning om jag spoilar, så;

Tror Linnea är positivare i verkligheten än hur hon framställs i programmet. Det kan inte vara lätt att bete sig när man lägger en sommar på att försöka hitta kärleken men istället blir ghostad och förnedrad framför hela svenska folket.

Tycker Isaks beteende mot Linnea påminner om Magnus beteende mot Hector i GVFÖ, även om Magnus tog det längre.
Senast redigerad av LarsaDelRey 2024-12-04 kl. 04:33.
2024-12-04, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaDelRey
Fastnade i slutscenen på nattens andra avsnitt.

Isak, så tafatt och mjäkig, han är så kall så att han blir direkt oschysst.

Det går inte släta över hela ens uppförande och beteende med att viska fram ett monotont "Du är en jättefin tjej" varenda gång han har gjort någon ledsen. Blir fan provocerad.

Ingen aning om jag spoilar, så;

Tror Linnea är positivare i verkligheten än hur hon framställs i programmet. Det kan inte vara lätt att bete sig när man lägger en sommar på att försöka hitta kärleken men istället blir ghostad och förnedrad framför hela svenska folket.

Tycker Isaks beteende mot Linnea påminner om Magnus beteende mot Hector i GVFÖ, även om Magnus tog det längre.

För att återge Foppas klassiska citat: "Vill ge på han en smäll".
Har varit inne på det tidigare och det borde ganska tidigt stå klart vem eller vilka en bonde är intresserad/attraherad av. Att som du återger sitta och mumla något om att man fått mer tid med andra och därför kommit längre är enbart skitsnack. Vill man så kan man. Har han en diagnos eller är han bara dum i huvudet? Kanske snyggbonde-epitetet stigit honom åt huvudet? Borde vara förbjudet att vara så tafatt inför svenska folket.
Det som slår mig är att folk i såna här program överlag har så lite värdighet. Sitta där och bli utvald, vad fan är det? Man skapar ju ett varumärke oavsett vad man gör idag och att som bonde med den dåliga lönsamheten som råder är detta ett fantastiskt skyltfönster att sälja varor, dyrt! Försöker man på riktigt bara hitta den där verkliga nålen i brevstacken och åtminstone spela att man är en genuint trevlig och reko person så kommer folk vallfärda till gården och göra dig rik. Istället tänker många med sina könsorgan och vill hångla med så många det går sålänge inte alla dragit utom en.
Alma och Anders skulle kunna sälja in ett mejeri med egenproducerad mjölk och kött från sina kor.
Isak och Kristian skulle kunna köra på kött och mjöl eller tom bygga ett bageri.
Göran kan köra freakshow där man får se en kort person med väldigt hög hatt.

Någon skrev i ett tidigare inlägg att det kanske stod i kontrakten att ingen fick lämna utanför valen men det verkar inte stämma eftersom Görans ginger packat sin väska. Eller sä vägrade dom äldre kvinnorna skriva på det.
2024-12-04, 05:50
Medlem
Kanastras avatar
Haha, när Isak satt med sin donna i soffan i knullstugan så kändes det som en ung lärarvikarie som förhörde en elev men som ville hjälpa eleven i det muntliga förhöret genom att ställa ledande frågor
och eleven visste, att svarar jag bara rätt nu på dessa enkla frågor så är det jag som får pälskrage alldeles strax..
Hon hade kunnat sagt 'ikväll åker vi hem och skjuter av gårdens samtliga djur och andra kvinnor, visst gör vi det?' och han hade svarat jovisst!

Noterbart, är att nästan varje säsong så går i princip samtliga tjejer från att från starten vara dom som trånar över bönderna, står och gnider låren mot varandra vid nåt slott till att BLIXTSNABBT vända på rollerna och på nåt vis få bonden att bli den som får jaga, uppvakta och bevisa för dom att han är värd dom. Dom kan säga rakt ut att 'jag vet inte ens om jag vill vara här längre..' och titta menande på bonden som att 'nu är det upp till dig att förtjäna mig kvar här!'.
Det omvända hade varit otänkbart, att nån snusbonde tar en tjej åt sidan och 'Ja, jag vet faktiskt inte om jag vill ha dig kvar här längre.. känns inte som Du ger mig den bekräftelse jag behöver för att ge mig i i en sån här situation..'
Men, så har kärlekens virrvarr nog alltid varit.
2024-12-04, 06:17
Medlem
Övernattningdejterna måste vara det sämsta koncept BSF nånsin värpt ur sig. Vad ville de ha ut av det?

Tror hela programmet och inspelningen varit en pina för Isak. Blev han övertalad av familjen att göra BSF? Skickade de in ansökan?

Tycker synd om honom. Han är ju helt panikslagen i kamerasituationer och får inte fram ett vettigt ord. Och när han är rädd säger han rena dumheter. Om tv4 velat ha äkta filmmaterial kunde de åtminstone fått honom att ta ut tjejerna på något av sina machoaktiviteter. Kunde blivit intressant
2024-12-04, 08:30
Medlem
Ninajahrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsracoon
Jag undrar om han tog med henne på övernattningen bara för att det var så dålig stämning pga hon var låg och nere när han och rödhåriga tjejen kom tillbaka. Känns som att hon spelar offer hela tiden och inte kan hantera att han har känslor för någon annan än henne. Hon känns så manipulativ och verkligen inte rätt för ett program när man dejtar flera samtidigt.

Det känns som att hon hade kunnat åka hem om han inte valde henne och att han kände det på sig och inte klarade av den situationen.

Precis så! 🙄
2024-12-04, 09:27
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Alma och Anders skulle kunna sälja in ett mejeri med egenproducerad mjölk och kött från sina kor.
Isak och Kristian skulle kunna köra på kött och mjöl eller tom bygga ett bageri.

Göran kan köra freakshow där man får se en kort person med väldigt hög hatt.

Det här var otroligt roligt och spot on på vad som är en bonde!!!!
2024-12-04, 09:30
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Övernattningdejterna måste vara det sämsta koncept BSF nånsin värpt ur sig. Vad ville de ha ut av det?

Billigt sätt att byta bort resorna efter valet!
2024-12-04, 09:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Billigt sätt att byta bort resorna efter valet!

Det har inte framgått någonstans att de inte ska få resa iväg efter slutvalet.
2024-12-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Noterbart, är att nästan varje säsong så går i princip samtliga tjejer från att från starten vara dom som trånar över bönderna, står och gnider låren mot varandra vid nåt slott till att BLIXTSNABBT vända på rollerna och på nåt vis få bonden att bli den som får jaga, uppvakta och bevisa för dom att han är värd dom. Dom kan säga rakt ut att 'jag vet inte ens om jag vill vara här längre..' och titta menande på bonden som att 'nu är det upp till dig att förtjäna mig kvar här!'.
Det omvända hade varit otänkbart, att nån snusbonde tar en tjej åt sidan och 'Ja, jag vet faktiskt inte om jag vill ha dig kvar här längre.. känns inte som Du ger mig den bekräftelse jag behöver för att ge mig i i en sån här situation..'
Men, så har kärlekens virrvarr nog alltid varit.

Ja, så är det faktiskt. Men tror också eftersom det är en tävling där priset är bonden gör att många vill vinna men när det väl gäller vill väldigt få ha priset eller åtminstone behålla priset en längre stund. Hade nog varit bättre om bönderna efter sundbyholm fick hem brevskrivarna en och en under några veckors tid. Lite som första dejten på SVT. Efter två eller tre dagar sitter de på varsin stol och får frågan om de vill fortsätta tillsammans. Säger båda ja så är allt frid och fröjd. Säger en nej så är det bara att ringa in nästa. Kan dock bli knepigt i efterhand när dejten upptäcker att den var nummer fyra i ordningen och dessförinnan så har bonden velat fortsätta men inte den andra parten. En blandning av nuvarande upplägg, gvfö och första dejten.
Borde gå att fixa konceptet på något vis.
2024-12-04, 09:52
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det har inte framgått någonstans att de inte ska få resa iväg efter slutvalet.

I början av säsongen vill jag minnas att de sa just detta. Vi får väl se! Ett idiotkoncept iaf!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in