Ja, Linnea har varit passivt aggressiv men det är Isak som beter sig helt horribelt.
Hon peakar med ett "Var det trevligt med en pratstund?" och han sörplar vidare på kaffet utan att ens titta på henne.
Han verkar också helt tillfreds med att ha begravningsstämning hemma och låta minst en av tjejerna gå runt och må dåligt, han hade inte tänkt försöka lyfta henne eller prata med henne.
Sen när hon tillslut säger att hon funderar på en grej så svarar båda tjejerna "Mm?" men Isak säger ingenting. Då frågar hon iaf (innan hon brinner på riktigt) om han kan tänka sig att ta ett snack med henne också och då svarar han "Självklart!" - var det självklart, det? Eller menar han att han självklart är stor nog och ställer upp på ett samtal om hon måste prata?
Och seriöst, vad fan är det här;
- Jag var nästan på väg hem igår
- Mm
- Det kändes färdigt redan
- Mm
- All tid vi har fått ihop är det jag som har tagit tag i
- Mm
- Jag har kanske missat ibland att ge dig uppmärksamhet (ghost och gaslight även fast han inte begriper det själv)
- Var helt ärlig
- Mm
- Finns det ingenting så åker jag hellre hem
- Vi har inte fått så mycket tid (gaslight), så har jag kommit längre med dom andra
- Ok, då vet jag (att det är stendött)
- ..
- Om jag säger att jag vill åka hem nu, vad känner du då, känns det okej?
- Vill du det så känns det okej (också så halt och kallt svarat, hon vill ju hem för att han ghostar?)
Sen efter "snacket" så försöker han släta över allt med;
- Vi har haft det väldigt roligt och du är en jättefin tjej
Ljug inte och det är inte schysst att vara så iskall mot någon.
Förstår faktiskt inte hur man kan vara fortsatt intresserad av den mannen efter att ha hängt en kvart med honom. Han var skev i stugan med Ebba, han var skev i samtalet när rödhåriga tjejen var ledsen och sedan haveriet med Linnea. Han är ju så lam så att han blir oschysst.