2024-12-04, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enhemligidentitet
Det är ett väldigt platt landskap runt Jävre och E4an.
Bilen skulle ha varit hittad vid en normal olycka där han glider av vägen.
Tror inte längre på olycka.
Kan vara ett familjedrama.

Hur vet du att han gav sig ut ?
Något säger mig att mamman stängde av telefonen 21:21 och att hon gör inlägget dagen efter om att släppa taget. Dom måste ha åkt mot Storforsen vid ungefär den tidpunkten.
https://www.facebook.com/reel/3192093881085897

Elliot kanske ligger nära Storforsen.
Om någon hade resurserna att göra sig av med Elliots grejer så var det ju familjen.

Har familjen varit misstänkt? (utöver sedvanlig misstanke för att avföra närstående och personliga nätverk)
Citera
2024-12-04, 07:08
Medlem
Gick det komma sig mot något vatten i denna snöstorm som var? Kanske längre upp i Norrbotten vädret var lugnare där. Dom kunde ju knappt hålla upp E4:an svårt tänka mig han lyckats ta någon mindre väg mot vatten.
Senast redigerad av mmoollyy 2024-12-04 kl. 07:10.
Citera
2024-12-04, 08:18
Medlem
Han kanske är närmare hemmet än man tror? Mobilen stängdes av manuellt i Jävre. Kanske ville han spara batteri på väg hem?
Citera
2024-12-04, 09:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Har familjen varit misstänkt? (utöver sedvanlig misstanke för att avföra närstående och personliga nätverk)

Ofta är det familjedrama inblandad i såna här situationer skulle jag säga.
Om det vore en olycka hade han varit hittad nu.
Citera
2024-12-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Han kanske är närmare hemmet än man tror? Mobilen stängdes av manuellt i Jävre. Kanske ville han spara batteri på väg hem?

Men om han va nära hemmet, varför skulle han stänga av den manuellt för att spara batteri tills han var hemma? Då är de väl snarare att man låter telefonen va på som vanligt, dör den så dör den. Har han den avstängt frivilligt eller om den är död pga batteriet är ju ingen skillnad. + 9/10 personer i 20 års åldern har en laddare i sin bil idag.
Citera
2024-12-04, 18:32
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69donpapa
Men om han va nära hemmet, varför skulle han stänga av den manuellt för att spara batteri tills han var hemma? Då är de väl snarare att man låter telefonen va på som vanligt, dör den så dör den. Har han den avstängt frivilligt eller om den är död pga batteriet är ju ingen skillnad. + 9/10 personer i 20 års åldern har en laddare i sin bil idag.

..hade en teori om det i inlägg #3213.

Om E valt att övernatta hos någon pga snöyran och upptäckt att batteriet var dåligt skulle jag också ha stängt av mobilen innan jag la mej. Varför ska den vara på och dra ström? Och det är väl inte så vanligt att alla har en laddare i bilen? Med tanke på snöovädret och en vansklig hemresa dagen därpå, var det väl klokt att stänga av den och spara ström?

Och det är mycket troligare att E själv stängde av den än att nån annan skulle ha gjort det?
Citera
2024-12-04, 23:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
..hade en teori om det i inlägg #3213.

Om E valt att övernatta hos någon pga snöyran och upptäckt att batteriet var dåligt skulle jag också ha stängt av mobilen innan jag la mej. Varför ska den vara på och dra ström? Och det är väl inte så vanligt att alla har en laddare i bilen? Med tanke på snöovädret och en vansklig hemresa dagen därpå, var det väl klokt att stänga av den och spara ström?

Och det är mycket troligare att E själv stängde av den än att nån annan skulle ha gjort det?

Han kanske stängde av den när dom möttes och for sedan vidare till personens stuga.
Detta för att inte kunna spåras via Grindr tex, där kan man mer eller mindre se personens exakta position. Tänk om Elliots pappa eller styvpappa var med på Grindr och att han hade avslöjat honom. Det kanske blev ett pinsamt möte som spårade ur totalt.
Detta kanske inträffade i närheten av Skellefteå.
Senast redigerad av Enhemligidentitet 2024-12-04 kl. 23:55.
Citera
2024-12-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Det spekuleras i tråden om att Elliott kan ha varit gay. Bilder på Elliott visar en t shirt med hårdrocksbandet Metallica. Hårdrockare är inte gay. Synthare är gay.

Hört talas om Rob Halford?
Citera
2024-12-05, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina

Han var på väg norrut, mobilen var visst inte i stan ca en timme innan.

Han lär ju inte ha gått runt och moonat folk även ifall han var gay.
Senast redigerad av Svansjagarn 2024-12-05 kl. 03:26.
Citera
2024-12-05, 09:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svansjagarn
Han var på väg norrut, mobilen var visst inte i stan ca en timme innan.

Han lär ju inte ha gått runt och moonat folk även ifall han var gay.

Han kanske hade Grindr igång, den visar exakt position vart killarna befinner sig.

Det är mer troligt att någon knackade bög, typ invandrare eller en sverigedemokrat/nazist.

Jag lovar i såna där samhällen i Norr snackas det.
Citera
2024-12-05, 13:06
Medlem
Citat:
Han kanske hade Grindr igång, den visar exakt position vart killarna befinner sig.

Det är mer troligt att någon knackade bög, typ invandrare eller en sverigedemokrat/nazist.

Då kan jag lova dig att det gör det inte alls.
Din teori är rent löjeväckande.
Citera
2024-12-05, 14:55
Medlem
Citat:

Varför invandrare eller nazister? Vänstern kan ju också knacka bögar t.ex. shining path i Peru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in