Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymf
1 .Dock är jag skeptisk till att dra slutsatser baserat på de vittnesmål som inte ens går att finna längre.
2. Och du gör vissa antaganden utifrån någon slags uteslutningsmetod där du direkt landar i att det måste vara något utomjordiskt när du inte hittar någon annan tänkbar förklaring.
3. Det finns nog tusentals olika tråkiga och mer sannolika förklaringar till många av dessa fenomen som man kanske väljer att inte vilja se?
4. Som den där familjen som filmade tefat/ljuspunkter från bilen - den kändes verkligen skrämmande trovärdig, men ack så tråkigt att det antagligen bara var ljus från bilar på motorvägen.
5. Det jag menar är att folk vill tro på något snarare än att försöka se den tråkiga sanningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymf
6. Den här tråden har blivit besudlad av en massa andlighet och trams. Högtravande incels som tror på CE5-meditation är vad ni är. Sjas!
Din skepcism är sund men det utesluter inte behovet av analytisk precision.
1. Vittnesmålen är centrala, inte sekundära.
Vittnesmål är avgörande, precis som i rättssystemet. Ett foto säger väldigt lite utan sammanhang och vittnen – deras erfarenhet och observationer lägger grunden för att förstå händelsen. I detta fall är personalen utbildad och närvarande på plats, vilket ger deras vittnesmål extra tyngd. Att utgå ifrån att det är påhitt är irrationellt av det faktum att materialet existerar.
2. Deduktion, inte spekulation.
Mina slutsatser bygger inte på spekulation, utan på en logisk deduktiv process:
a) Objektet rör sig på ett sätt som inte stämmer överens med ballonger eller drönare.
b) Vinden var 15 kts, vilket gör det OMÖJLIGT för en ballong att sväva stilla.
c) Säkerhetspersonalen reagerade på objektet, vilket antyder att det var verkligt och något ovanligt
3. Förklara, inte fantisera.
Om du har en enda förklaring som passar all data – inklusive rörelsemönster, vittnesmål och kontexten – säg det. Men att säga att det kan finnas "tusentals tråkiga förklaringar" utan att specificera en enda är inte skepticism – Det är en mental undanflykt.
5. Din skepticism är ditt hinder
Jag håller med om att många tror på saker utan logisk grund. Men lika många har skepticism som grund. Det är inte analytiskt optimalt. Här pekar logik och data på en anomali som inte lätt förklaras med konventionella teorier och därför värt att undersökas. (Angående detaljerna om Bullhead-incidentent, tar vi det i relevant tråd.)
6. UFO + Andlighet = Sant
Du kommer aldrig att förstå UFO om du inte tillåter dig att tänka i nya dimensioner. Dvs, dimensioner där materiell existens inte är absolut utan ett kontrollbart och föränderligt medium där vi existerar men nödvändigtvis inte annat liv.
Vi är en oförpuppad larv som inte kommit ur skalet
De använder intuition och telepati som ett språk som vi inte förstår.
De manipulerar fysiska och biologiska medium; vi ser dessa som fasta och oföränderliga.
Att förstå UFO handlar om att expandera sitt tänkande. Du behöver inte acceptera detta just nu, men jag ber dig att vara öppen för att det kan finnas mer än vad vi kan se med bara våra ögon.
Låt din logik vägleda dig – men resan börjar med att släppa alla förutbestämda meningar om vad liv egentligen är.