2024-12-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Angående supportrar i Gnaget kan ni få en snabb lektion.
Sol Invictus, Ultras Nord, AIK-Tifo, ASK, Smokinglirarna, Firman Boys och Black Army. Följer alltid Gnaget i fotboll.

Black Ladys följer tjejlagen.

I Ishockey är det Black Army och ASK som gäller. Firman är med då det vankas match mot lillebror.

Övriga sporter är det helt fritt vilken som vill gå.

Alla älskar Gnaget❤️

Hur stora är Svarta Damerna då?
Citera
2024-12-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det är fan helt otroligt och nästan imponerande hur du gång på gång lyckas med bedriften att hitta in på ditt vänsterhat till och med i dina snurriga schizoutläggningar om supporterkultur. Att du nu dessutom är påhejad av en råttpitt från Väsby har väl tyvärr effekten att dina snurriga utläggningar kommer bli ännu fler till antalet.

Finns det någonting som är bra med att vara vänster?
Citera
2024-12-04, 00:35
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Finns det någonting som är bra med att vara vänster?

Den frågan kan ställas till Hammarby, MFF, Elfsborg och Degerfors. 4 klubbar med stark vänster anknytning, både inom styrelsen och bland supportrar.
Citera
2024-12-04, 06:36
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Hur många är i black army och Ask nu för tiden? 30 pers? Det är ju pinsamt tomt på AIKs hockeymatcher. Varför har Aikare ingen stolthet eller trohet när det kommer till hockeyn?
Kan det vara för skitklubbarna du hyllade tidigare för sina "fina publiksnitt" förstört sporten på samma sätt som din skitklubb i fotboll försöker förstöra Allsvenskan genom kommunala skattesubventioner? Det är klart att folk tröttnar på skiten till slut. Det går inte att tävla mot sina egna pengar i längden.
Citera
2024-12-04, 09:10
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kan det vara för skitklubbarna du hyllade tidigare för sina "fina publiksnitt" förstört sporten på samma sätt som din skitklubb i fotboll försöker förstöra Allsvenskan genom kommunala skattesubventioner? Det är klart att folk tröttnar på skiten till slut. Det går inte att tävla mot sina egna pengar i längden.
Är det därför det är så tomt på Aiks fotbollsmatcher?

Hur menar du att Mff lever på skattesubventioner? Får de hyra Eleda stadion billigare än vad som borde vara fallet?
Citera
2024-12-04, 09:21
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Är det därför det är så tomt på Aiks fotbollsmatcher?

Hur menar du att Mff lever på skattesubventioner? Får de hyra Eleda stadion billigare än vad som borde vara fallet?

Hur ser ordinarie tomträttsavgäld i Malmö ut? Taxeringsvärde på stadion och anläggningen runt?

Hur ser denna summa ut relativt de 1000 kr som MFF betalar till kommunen?
Citera
2024-12-04, 09:46
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Hur ser ordinarie tomträttsavgäld i Malmö ut? Taxeringsvärde på stadion och anläggningen runt?

Kanske blir pengar över så att MFF i sin tur kan subventionera naturgräs till de klubbar vars kommuner inte betalar för det. Så slipper vi diskussionen om det (och kan fokusera på att diskutera urusla naturgräsmattor som förstör sporten).
Citera
2024-12-04, 10:19
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Den frågan kan ställas till Hammarby, MFF, Elfsborg och Degerfors. 4 klubbar med stark vänster anknytning, både inom styrelsen och bland supportrar.
Du får gärna leda detta i bevis när det gäller Bajen, jag ser inte detta i dagens Hammarby utan det är rätt väl blandat.
Citera
2024-12-04, 10:34
Medlem
Teus avatar
Citat:

Citat:
När ett 70 år gammalt tomträttsavtal löpte ut 2020 fick bostadsrättsföreningen Valby i Malmö en höjning på flera tusen procent.

[...]

När avtalet gick ut ändrades det efter tomtens marknadsvärde och avgiften landade på över en miljon kronor.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tomthyran-steg-med-flera-tusen-procent-malmo-stad-sager-nej-till-hsb-s-krav-pa-frikopsrabatt

Från 8 lax till 1,1 miljoner efter 70 år känns spontant ganska rimligt. Verkar inte ligga helt avsides heller. Vet visserligen inte exakt hur mycket mark det rör sig om, men det känns som en ganska säker gissning om att det inte är nästan 4 hektar givet att det rör sig om 116 bostadsrätter (https://www.booli.se/bostadsrattsforening/44772). Ganska kul citat från lokalpolitikern från inslaget nedan.

Om vi inte drar in de här 169 miljonerna på tomträttsavgälder måste vi ta ut det i skattemedel. Och vad säger vi till grannarna som redan har betalat 100 procent av markens värde? Vad är rättvisan i det?

Då har vi alltså inte ens börjat diskutera huruvida det är halal eller inte för en kommun att gå in med ränte- och amorteringsfria lån till en elitklubb. Att klubben valde att amortera lånen ger ju viss fingervisning i att dom själva förstår att dealen luktar skit när man frivilligt betalar pengar man inte behöver betala för att bli av med doften så fort så möjligt.

Jag antar att vi ska vara glada att arenan var förhållandevis billig jämfört med andra kommunala satsningar likt äventyrsbadet i Kiruna som kostat 2 miljarder eller vad fan det nu är. I min värld hämtas dessa människor abrupt mitt i natten. Alla deras personliga tillgångar konfiskeras naturligtvis av staten i ett försök att återbetala den, ofta enorma, ekonomiska skadan de tillfogat nationen. Att Malmöpolitikerna fått göra detta öppet utan någon form av konsekvenser som helst är faktiskt lite äckligt. Epitetet "Folkförrädare" känns faktiskt väldigt passande i sammanhanget.
Citera
2024-12-04, 10:42
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tomthyran-steg-med-flera-tusen-procent-malmo-stad-sager-nej-till-hsb-s-krav-pa-frikopsrabatt

Från 8 lax till 1,1 miljoner efter 70 år känns spontant ganska rimligt. Verkar inte ligga helt avsides heller. Vet visserligen inte exakt hur mycket mark det rör sig om, men det känns som en ganska säker gissning om att det inte är nästan 4 hektar givet att det rör sig om 116 bostadsrätter (https://www.booli.se/bostadsrattsforening/44772). Ganska kul citat från lokalpolitikern från inslaget nedan.

Om vi inte drar in de här 169 miljonerna på tomträttsavgälder måste vi ta ut det i skattemedel. Och vad säger vi till grannarna som redan har betalat 100 procent av markens värde? Vad är rättvisan i det?

Då har vi alltså inte ens börjat diskutera huruvida det är halal eller inte för en kommun att gå in med ränte- och amorteringsfria lån till en elitklubb. Att klubben valde att amortera lånen ger ju viss fingervisning i att dom själva förstår att dealen luktar skit när man frivilligt betalar pengar man inte behöver betala för att bli av med doften så fort så möjligt.

Jag antar att vi ska vara glada att arenan var förhållandevis billig jämfört med andra kommunala satsningar likt äventyrsbadet i Kiruna som kostat 2 miljarder eller vad fan det nu är. I min värld hämtas dessa människor abrupt mitt i natten. Alla deras personliga tillgångar konfiskeras naturligtvis av staten i ett försök att återbetala den, ofta enorma, ekonomiska skadan de tillfogat nationen. Att Malmöpolitikerna fått göra detta öppet utan någon form av konsekvenser som helst är faktiskt lite äckligt. Epitetet "Folkförrädare" känns faktiskt väldigt passande i sammanhanget.

Ja jag hoppas att industrifastigheter har annan tomträttsavgäld i Malmö, och att man kan räkna stadion som det bara för att det ska lukta lite mindre illa.

Sen tycker jag inte att marknadslogik bör tillämpas helt på allmännyttiga saker som sportanläggningar och annan kultur men jag vet vad jag sätter pengar på om jag får gissa huruvida MFF och andra föreningar i Malmö behandlas fullt likvärdigt... Ännu mindre i Sverige i stort
Senast redigerad av bananjuice 2024-12-04 kl. 10:48.
Citera
2024-12-04, 14:39
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ja jag hoppas att industrifastigheter har annan tomträttsavgäld i Malmö, och att man kan räkna stadion som det bara för att det ska lukta lite mindre illa.

Sen tycker jag inte att marknadslogik bör tillämpas helt på allmännyttiga saker som sportanläggningar och annan kultur men jag vet vad jag sätter pengar på om jag får gissa huruvida MFF och andra föreningar i Malmö behandlas fullt likvärdigt... Ännu mindre i Sverige i stort
Jag håller så klart med om att det är helt okej att det byggs planer, idrottshallar, simbassänger osv. även i Sverige. Vi ska naturligtvis sträva efter att vara en nation av atleter med höga snitt av fysisk hälsa. Att vi fortfarande har planbrist när länder som Island och Färöarna har lyckats lösa problemet är direkt pinsamt. Med detta sagt ska klubbar på elitnivå naturligtvis bära sina egna kostnader. Det finns egentligen inga som helst rimliga motiveringar till varför skattemedel ska gå till att främja det lokala fotbollslaget. Detta gäller för övrigt även AIK och Solna. Det är naturligtvis inte okej att vi får vårt klubbhus betalt när ni fick betala 40 mille ur egen ficka för ert. Att driva igenom sån här politik kommer landa oss bredvid Argentina i längden, och det är sannerligen inget att sträva efter.
Citera
2024-12-04, 15:20
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Detta gäller för övrigt även AIK och Solna. Det är naturligtvis inte okej att vi får vårt klubbhus betalt när ni fick betala 40 mille ur egen ficka för ert. Att driva igenom sån här politik kommer landa oss bredvid Argentina i längden, och det är sannerligen inget att sträva efter.

Så med andra ord är Aik också en fuskande skitklubb precis som Bajen, MFF, DiF...med din egen logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in