2024-12-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Inget fel med att hata dom. Men att kalla dom små, plastiga och historielösa är komiskt. Bajen är fan så mycket mer anrika, äkta och större än Helsingborg.

Utan era 5 titlar hade ni varit lika relevanta som Ängelholms FF.
Nu tar du i så att du själv bara blir larvig och tappar all trovärdighet.
Citera
2024-12-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag tycker att folk ska förblindas av vad de minns. Det är sorgligt men minnena dör med de som upplevde det som unga och sen blir klubben helt enkelt mindre viktig.
Historia och faktabaserade ämnen var inte din starka sida i skolan?

Jag tror bara på anekdotiska händelser jag själv upplevt? Har jag bråkat med en skäggig man, är alla skäggiga män bråkiga?
Citera
2024-12-03, 19:25
Medlem
Ziccco3s avatar
Angående supportrar i Gnaget kan ni få en snabb lektion.
Sol Invictus, Ultras Nord, AIK-Tifo, ASK, Smokinglirarna, Firman Boys och Black Army. Följer alltid Gnaget i fotboll.

Black Ladys följer tjejlagen.

I Ishockey är det Black Army och ASK som gäller. Firman är med då det vankas match mot lillebror.

Övriga sporter är det helt fritt vilken som vill gå.

Alla älskar Gnaget❤️
Citera
2024-12-03, 19:32
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
”Igenkänningsfaktor”. Går det ens att säga tydligare att yta går före allt.

Men visst, Runar Sögaard och Anna Book är ju mer igenkänningsbara för svenska folket än någon bajenspelare. Är de då mer anrika, äkta och större än bajen? Ja, kanske.
Fast jag kan nästan garantera att fler människor i Sverige känner igen Bajens emblem än Anna Book eller Runar Sögaard. Att jämföra med "någon bajenspelare" är ju mycket möjligt den dummaste jämförelsen som någon gjort på det här forumet.

Eller menar du på allvar att igenkänningsfaktorn på en enstaka spelare har något som helst att göra med hur anrik en förening är? Kan dessutom lova dig att fler känner igen Hammarbys emblem än Helsingborgs.
Citera
2024-12-03, 20:21
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Sol Invictus, Ultras Nord, AIK-Tifo, ASK, Smokinglirarna, Firman Boys och Black Army. Följer alltid Gnaget i fotboll.

I Ishockey är det Black Army och ASK som gäller. Firman är med då det vankas match mot lillebror.

Alla älskar Gnaget❤️

Un är ett gäng töntar.

Firman Boys är på alla matcher. Man ser deras banderoll varje match. Aiks yngsta likaså.

Vad hände med den där latino gruppen? Glömt namnet på dom.
Citera
2024-12-03, 20:27
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Fast jag kan nästan garantera att fler människor i Sverige känner igen Bajens emblem än Anna Book eller Runar Sögaard. Att jämföra med "någon bajenspelare" är ju mycket möjligt den dummaste jämförelsen som någon gjort på det här forumet.

Eller menar du på allvar att igenkänningsfaktorn på en enstaka spelare har något som helst att göra med hur anrik en förening är? Kan dessutom lova dig att fler känner igen Hammarbys emblem än Helsingborgs.

Eventuellt i min ålder tack vare Stig-Helmer i sällskapsresan och ”Jammarby”. Las Palmas, Primera Divesion!! Café Bärs gjorde naturligtvis sitt. Tjäna! (tiderna står still).

Skojar såklart.

Men ändå inte. Svårt att tro att vad du skriver skulle stämma. Vi är ett relativt fåtal som lever i denna bubbla. Garanterat att minst 95 av 100 personer som inte vet vem Amadeus är däremot vet vem Runar är. Om vi pratar gemene svensk kanske bör tilläggas.
Citera
2024-12-03, 20:42
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Så bara läktarlivet då. Inte vad som händer på planen.

Ok. Heif har 25 raka säsonger utan allsvenskt spel i bagaget, det har inte Bajen.
Citera
2024-12-03, 20:52
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Ok. Heif har 25 raka säsonger utan allsvenskt spel i bagaget, det har inte Bajen.
De har också 700 poäng fler i marathontabellen. Kalmar är närmar Hammarby än vad Hammarby är Hif.
Citera
2024-12-03, 21:11
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Oj shit, du tog det på allvar. Verkligheten överträffar dikten. Du tycker alltså på riktigt att man kan jämföra en fotbollsklubb med en kändis.

Men visst, jag kan garantera att fler svenskar totalt sett känner igen Runar Sögaard än antalet människor som skulle kunna säga vad HIF står för på bajenflaggan. Många skulle ju säga Helsingborgs IF också.

Alltså är Runar Sögaard mer anrik än bajen.
Citera
2024-12-03, 21:23
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3

Alla älskar Gnaget❤️
Hur många är i black army och Ask nu för tiden? 30 pers? Det är ju pinsamt tomt på AIKs hockeymatcher. Varför har Aikare ingen stolthet eller trohet när det kommer till hockeyn?
Citera
2024-12-03, 21:30
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Eventuellt i min ålder tack vare Stig-Helmer i sällskapsresan och ”Jammarby”. Las Palmas, Primera Divesion!! Café Bärs gjorde naturligtvis sitt. Tjäna! (tiderna står still).

Skojar såklart.

Men ändå inte. Svårt att tro att vad du skriver skulle stämma. Vi är ett relativt fåtal som lever i denna bubbla. Garanterat att minst 95 av 100 personer som inte vet vem Amadeus är däremot vet vem Runar är. Om vi pratar gemene svensk kanske bör tilläggas.
Jag tror på riktigt att de flesta människorna i det här landet kan känna igen samtliga fem storklubbars klubbmärke utan problem. Du behöver inte direkt vara insatt för att känna igen ett emblem. Lite som att du inte behöver äga en adidas-tröja för att känna igen loggan eller de tre strecken.
Citera
2024-12-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Vad gäller läktarkulturen, så är lilla heif inte i närheten av Hammarby IF, och har aldrig varit det heller.

Vad gäller resande land och rike runt(samt även utomlands) för att se och stötta sitt lag på bortaplan, så är lilla heif inte i närheten av Hammarby IF, och har aldrig varit det heller.

Vad gäller igenkänningsfaktorn, så är lilla heif inte i närheten av Hammarby IF, och har aldrig varit det heller.

I can go on forever.

Hos oss på Ica kan man:
-gå runt bland hyllorna
-stå i kö till kassan
Ja jag skulle kunna hålla på huuur länge som helst.

Ps. Lär dig innebörden av ”igenkänningsfaktor”.

Exempel: Per-Conny slipar om medarna på sparkstöttingen efter att frugan för tredje gången i år kört den över en fläck helt bar asfalt. Igenkänningsfaktor bland gemene Bajare = mycket hög
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in