Citat:
Ursprungligen postat av
Lantarbetaren
Det vore intressant att läsa en biografi över Biden inom några är skriven av en saklig och objektiv biograf.
Memoarer är fullständigt meningslösa att läsa av politiker, skrivna som de är av erkända eller namnlösa skribenter på föremålets anvisningar. Exemplen förskräcker i Sverige, utom Feldts som han skrev själv och därför blev den läsvärd. Men senast Löfvens och Merkels är, sägs det av expertis, makulatur.
Gällande Biden börjar det skina igenom nu - när han är ofarlig - att han var kulan i det kända labyrintspelet, skicklig att undvika hålen och dead ends i det politiska spelet. Hans decennier i Kongressen har inte avsatt något annat än hans upparbetade, genom den långa politiska erfarenheten, förmåga att följa minsta motståndets lag. Han sägs också ha varit en fruntimmerskarl då han hade "looken" fram till 50 bast ca, men det låter jag vara osagt, annars var han lat men kunde bygga gäng.
Vad f-n har jag med gubben att göra? Tja, kanske för att han är nära att starta 3:e världskriget ( i Europa).
Det är naturligt alldeles försummat i MSM i Sverige hur Väst (läs USA) "investerade" i Ukraina sen ståuppkomikern blev president.
Alltså egentligen, Usas presidenter har ofta inte varit så snygga tyvärr. Men ja Biden Gerald Ford Obama Clinton JFK såg alla rätt bra eller hyfsade ut tycker jag iaf
Sen kanske nån eller några på 1800-talet också