2024-12-03, 18:56
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De flesta som fått långtidscovid drabbades redan innan det ens fanns något vaccin.

Tvivlar jag starkt på. Dels för att påståendet låter suspekt i sig. Och dels för att det kommer från dig, om du ursäktar.

I vilket fall är det oväsentligt i det här fallet. För det här gäller specifikt personen i artikeln (McGorry). Och enligt artikeln så tror han sig ha fått covid 2022 och 2023. Så med allra största sannolikhet så hade han hunnit ta minst ett par sprutor innan dess.

Alltså var min fråga högst relevant, om hur nära tidsmässigt senaste sprutan var till symptomen av "långcovid" uppstod.
Citera
2024-12-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Så hur lång tid efter att han vaccinerades fick han "långtidscovid"?

Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Kanske i en riff-raff-omröstning på Flashback.

När det gäller verkliga livet så är jag övertygad om att de flesta skulle följa Folkhälsomyndigheten rekommendationer.

Kanske lite lägre efterlevnad i utanförskapsområdena och "no go-zonerna" men så har det ju alltid varit.

Man kan väl försöka ha två bollar i luften samtidigt. Ja, RustyShackleford, det finns fortfarande forskare som i tunga tidskrifter menar att vaccinet kanske kan orsaka långtidscovid, jag tar upp en sån nedan. Och ja, poiuy, de flesta ansåg även att den okontrollerade invandringen 2014-15 var toppen för Sverige och att de som köpte Telia-aktier skulle vinna stor tpå denna "folk-aktie". Det är såna personer som blir så irriterade när man påpekar misslyckanden, det är väl därför de så snabbt som möjligt nu har slutat att tala om både Covid-19 och mRNA-vaccin. De behöver väl nya "visioner" nu.

Hur som helst, om vi tittar på en artikel från 14 november 2024 i Vaccines, som har Impact Factor 5.5, alltså högt så gör forskaren där en genomgång av vilka möjliga nackdelar studier pekat på med mRNA-vaccinen. Post-covid är just en möjlig sådan, Rusty Shackleford. Han kommer till detta i avsnitt 5:
5. mRNA COVID-19 Vaccine-Induced Unspecific Immunity: Antibody Cross-Binding, Autoantibodies, Anti-Idiotype Antibodies, and Ribosomal Frameshifting
The high levels of vaccine Spike produced after injection are associated with an extraordinarily potent circulatory immune response, with the production of high titers of anti-Spike antibodies. On the one hand, this outcome is considered an advantage in terms of antiviral protection; on the other hand, however, such powerful immunogenicity can be associated with relevant unwanted effects typically emerging in the presence of both high and persistent antigenic stimuli. These include the substantial binding of anti-Spike antibodies cross-reacting with “self” antigens with the induction of non-physiologic/pathogenetic processes, the emergence of autoantibodies, and the generation of anti-idiotype antibodies. These events have been correlated with the emergence in vaccinees of pathologies like thrombocytopenia, myocarditis, various disturbances to the menstrual cycle, the re-emergence of latent infections, and post-COVID vaccine syndrome (PCVS).
Jag som tidigare följt diskussionen kring ifall cancer kan försämras av mRNA-vaccinen, alltså den diskussion som brukar stämplas med ordet "Turbo-cancer", men som istället bemöts med stark irritation bland amatörvetenskapliga provaxxare när man hänvisar till peer review-artiklar, vill lyfta fram det som forskaren skriver här. Han baserar detta främst på en studie på möss som man hade gett bröstcancertumörer. Det visade sig att mRNA-vaccinet, som ju är gjort för att gå in i celler, också går in i cancerceller och att detta tycks kunna leda till metastaser. Jag tänker på avsnitt 4. "Spike" som nämns här är från mRNA-vaccinet. Jag citerar nu forskarens ord om att inga verkliga data på detta hittills finns, men han är en av nu flera forskare som pekar på just denna risk:
The results from these studies pose the question as to whether Spike can contribute to the EMT in humans. Even if no clinical data describing events associated with these pathological immune responses are available so far, the potential implications in terms of the safety of COVID-19 vaccines seem to manifest also considering the evidence that mRNA/LNPs can enter any kind of cell. For instance, the unfortunate entry of mRNA/LNP complexes into already emerged tumor cells may reproduce the conditions described by Lai and colleagues, thus representing a hazard in terms of the formation of metastases. ("The Immunologic Downsides Associated with the Powerful Translation of Current COVID-19 Vaccine mRNA Can Be Overcome by Mucosal Vaccines")
Nästa möjliga cancer-effekt, som en annan forskargrupp har visat är det han kallar "bystander-effect" och som han beskriver i en bild med följande bildtext:
Figure 1. Bystander effects of Spike/ACE-2 binding. Free SARS-CoV-2 Spike protein binds ACE-2-expressing cells, thereby inducing intracellular signaling, leading to the release of soluble factors. Among these, TGF-β is known to downregulate the antigen-presenting activity in APCs through MHC Class I/II downregulation. TGF-β is also a major driver of the epithelial-to-mesenchymal transition that is the basis of the development of both solid tumors and metastasis.
Slutligen är en annan sak han tar upp en sådan som redan visats, nämligen att spikproteinfragmenten från mRNA-vaccinet finns kvar länge.
Both mRNA and vaccine Spike persist in the body for a long time after vaccination. A study carried out on autoptic samples from patients after COVID-19 vaccination demonstrated the persistence of the vaccine mRNA in bilateral axillary lymph nodes up to 30 days after vaccination [6]. Notably, vaccine mRNA was also found in both the heart ventricles up to 20 days after injection, and its presence correlated with myocardial injuries associated with an abnormally high number of myocardial macrophages. In another study, vaccine mRNA was found up to 60 days after the second dose in biopsies from ipsilateral axillary lymph nodes [2]. https://www.mdpi.com/2076-393X/12/11/1281
Fortfarande 2023 påstod Karolinska Institutet närmast motsatsen:
– (...) dessutom bryts mRNA-molekylerna ned snabbt. Det mesta av proteinet produceras under de första dagarna men man har hittat lite protein kvar efter 10 dagar, säger (...). https://ki.se/forskning/popularvetenskap-och-dialog/popularvetenskapliga-teman/tema-vaccinforskning/vaccinutveckling-i-raketfart
Man har i själva verket hittat" lite protein" i månader efteråt, vilket togs upp i artikeln ovan, och har tagits upp av andra (6 månader enligt Brogna et al). Här är en till, PRP, Impact Factor 2.9 dn 21 april 2024:
It was hoped that resident and circulating immune cells attracted to the injection site make copies of the spike protein while the injected mRNA degrades within a few days. It was also originally estimated that recombinant spike proteins generated by mRNA vaccines would persist in the body for a few weeks. In reality, clinical studies now report that modified SARS-CoV-2 mRNA routinely persist up to a month from injection and can be detected in cardiac and skeletal muscle at sites of inflammation and fibrosis, while the recombinant spike protein may persist a little over half a year in blood.
https://bpspubs.onlinelibrary.wiley.com/toc/20521707/2024/12/3
poiuy, är det inte lite konstigt att det där narrativet om hur snabbt det mRNA-vaccinskapade proteinet försvinner fortsätter att spridas på sajter som Karolinska Institutets?

När det sedan gäller eventuell cancer så ska väl läggas till att även Covid-19 har setts som en möjlig orsak till sådan. Uppgången i bröstcancer och bukspottkörtelcancer 2021 i Sverige, UK och USA (som deras myndigheter tagit upp enligt vad jag tidigare skrivit) skulle kanske kunna förklaras såväl av Covid-19 som mRNA-vaccinet eller något annat (däremot ska den ju inte bero på att folk inte gick till läkaren i början av pandemin, så det verkar vara en sån där foliehattsteori tillsammans med det där snabbförsvinnande spikproteinet).
Citera
2024-12-03, 20:59
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Man kan väl försöka ha två bollar i luften samtidigt. Ja, RustyShackleford, det finns fortfarande forskare som i tunga tidskrifter menar att vaccinet kanske kan orsaka långtidscovid, jag tar upp en sån nedan.

Varför riktar du den uppmaningen till mig? Uppenbarligen så är det dom skojare som namngav syndromet som inte klarar av att ha två bollar i luften. För enligt namnet "långcovid" så handlar det specifikt om sviter av en kryptisk fantasisjukdom -Som alla låtsas att dom vet existerar, trots skriande brist på bevis.

Nej, vi vet inte ens att covid existerar som unik sjukdom. Den dagen du lägger en bråkdel av tiden du ödslar på att läsa meningslös låtsasforskning på att istället ifrågasätta grundförutsättningarna för covid-bluffen, så kommer du sannolikt inse samma sak.

Däremot VET vi att folk definitivt blev injicerade med genterapi, som ingen på förhand visste vad den skulle ha för effekt. Om det råder ingen tvekan. Sprutorna borde därför vara huvudspåret. För vi vet att dom var på riktigt. Och framförallt så vet vi (även ni som inte vill låtsas om det) att vi aldrig träffar på någon ovaccinerad som klagar över "långcovid". Det är enkom ni som tagit sprutor som drabbas av "långcovid". (Och då pratar vi senaste åren sen 2021, inte under fake-news året 2020.)

Så rimligtvis borde detta benämnas "post injection syndrome" eller nåt liknande. "Långcovid" är inget annat än en avledningsmanöver och en cope.
Citera
2024-12-04, 01:28
Medlem
Citat:
Varför riktar du den uppmaningen till mig? Uppenbarligen så är det dom skojare som namngav syndromet som inte klarar av att ha två bollar i luften. För enligt namnet "långcovid" så handlar det specifikt om sviter av en kryptisk fantasisjukdom -Som alla låtsas att dom vet existerar, trots skriande brist på bevis.

Nej, vi vet inte ens att covid existerar som unik sjukdom. Den dagen du lägger en bråkdel av tiden du ödslar på att läsa meningslös låtsasforskning på att istället ifrågasätta grundförutsättningarna för covid-bluffen, så kommer du sannolikt inse samma sak.

Däremot VET vi att folk definitivt blev injicerade med genterapi, som ingen på förhand visste vad den skulle ha för effekt. Om det råder ingen tvekan. Sprutorna borde därför vara huvudspåret. För vi vet att dom var på riktigt. Och framförallt så vet vi (även ni som inte vill låtsas om det) att vi aldrig träffar på någon ovaccinerad som klagar över "långcovid". Det är enkom ni som tagit sprutor som drabbas av "långcovid". (Och då pratar vi senaste åren sen 2021, inte under fake-news året 2020.)

Så rimligtvis borde detta benämnas "post injection syndrome" eller nåt liknande. "Långcovid" är inget annat än en avledningsmanöver och en cope.

Hehe, den första meningen var inte en uppmaning till dig utan min syn, den andra meningen var en hänvisning till en artikel som stödjer din syn på att postcovid kan uppkomma av vaccinet och som dessutom tar upp andra möjliga biverkningar som jag finner intressanta.

Vad snackar du om att inga fick långtidsproblem före vaccinet? Här har du en artikel från 1 oktober 2020:
– Där någonstans, i andra halvan av mars ungefär, blev jag förkyld, berättar Emma (...).

Hon minns tillbaka:

– Det var som en vanlig förkylning. Jag var inte jättesjuk. Jag hade knappt någon hosta och ingen feber. Jag var mest yr, det var det enda som var lite ovanligt.

Emma (...) följde de nya rekommendationerna att vara noga med att stanna hemma från jobbet när hon kände sig krasslig.

Hon flyttar hem från Åre där hon arbetade till sina föräldrar:

– Jag var hemma i ungefär fem dagar innan jag började få jättehög feber och jag fick lite hosta, säger hon.

Snart började hennes vänstra ben att svullna, det blev hårt och ändrade färg och började göra ont.

(...)

Personalen på infektionsavdelningen kunde också konstatera att Emma (...) hade fått en blodpropp i benet. En ultraljudsundersökning bekräftade en blodpropp vid vänstra ljumsken.

Därefter gjordes en röntgen av lungorna som visade att hon även hade blodproppar i båda lungorna. (...)

Emma (...) har repat sig steg för steg. I dag, snart ett halvår efter att hon fick åka in på sjukhuset, är benet i princip återställt. Hon fick problem även med höger arm när hon blev sjuk, även om hon inte hade blodproppar i armen. Det påverkade greppstyrkan och känseln i fingrarna som än i dag inte är tillbaka helt. Hon har tagit blodförtunnande medicin dagligen sedan april och kommer att fortsätta med det i ett par månader till. https://www.regionjh.se/nyheter/halsasjukvard/halsasjukvard/emmadrabbadeshartavcoronaviruset.5.57b6e37d1747943 d3641b040.html
Ska vi ta en artikel från 2 november 2020 då:
Apotekaren Emma (...)= arbetade i början av mars som vanligt heltid på forskningsföretaget Nanexa i Uppsala. Ett par veckor senare smittades hon av sars-cov-2 och hon är fortfarande sjuk.

(...) Hon räknade ändå med att kunna börja jobba heltid igen efter sommaren då hon trodde att semestern skulle ge den nödvändiga återhämtningen. Men redan efter tre dagar på arbetet var hon tvungen att hålla sig hemma igen eftersom hon hade feber och svårt att andas.

(...) Emma Mårtensson är kritisk till hur hon blev bemött av sjukvården, särskilt tiden efter det akuta skedet när det blivit mer och mer uppenbart att hon drabbats av långtidscovid. Hon berättar att hon flera gånger sökte vård för olika symtom, men blev avfärdad av läkarna med bedömningen att symtomen inte hade med hennes insjuknade i covid-19 att göra. https://www.lifesciencesweden.se/article/view/747893/jag_raknade_dagarna_tills_jag_skulle_bli_frisk
Men ska vi ta en artikel från 13 juni 2020 kanske (bakom betalartikel men den som vill kan googla den och se att den är från 13 juni 2020):
Vittnesmålen: De har varit sjuka under hela våren.
De var unga, friska och älskade att jobba. NU är de trötta, med hjärndimma och krpnglande lungor. Många svenskar har blivi tlångtidssjuka i misstänkt Covid-19 utan att testas eller undersökas ordentligt.
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/vittnesmalen-de-har-varit-sjuka-under-hela-varen.405d2029-5fff-4263-a4e1-003e5672b96c
Hur många artiklar från före vaccinet känner du att du behöver för att revidera ditt påstående? Här har vi en till, lång berättelse, från 16 september 2020:

https://covidforeningen.se/helena-44-ar-kurator-stockholm/

Ska vi ta en artikel i Aftonbladet 31 oktober 2020 (bakom betalvägg)?
Lisa, 42, har varit sjuk sedan i maj: ”Hjärnan stänger ner”

Att gå längre än 400 meter känns som ett maraton, hon blir andfådd av att prata och lider av hjärntrötthet. Fem månader efter att Lisa Halldén, 42, blev sjuk i covid-19 är hon fortfarande inte frisk.

Tappar ord och är desorienterad – ingen vet varför https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1Bn4QW/lisa-42-har-varit-sjuk-sedan-i-maj-hjarnan-stanger-ner

Ska vi ta en artikel från 6 juli 2020 tycker du, Svenska Dagbladet?
109 dagar av symptom: ”Sörjer normala livet”

Tusentals svenskar vittnar om symptom i covid-19 som inte går över. Gunnur von Matern, 32 har haft andningsproblem sedan mitten av mars. ”Så snart jag känt mig lite bättre och försökt börja livet, har jag fått ett återfall”, säger hon.
Veronica Netz
Uppdaterad 2020-07-07
Publicerad 2020-07-06

Det är som att det är något i vägen, som att lungorna inte expanderas och allt tar stopp. Nästan som att en elefant sitt https://www.svd.se/a/na874x/109-dagar-av-coronasymtom-jag-sorjer-det-normala-livet
Vi kan fortsätta med ett antal artiklar till från före vaccineringarna, men ska vi kolla igen på ditt påstående först:

Citat:
Och framförallt så vet vi (även ni som inte vill låtsas om det) att vi aldrig träffar på någon ovaccinerad som klagar över "långcovid". Det är enkom ni som tagit sprutor som drabbas av "långcovid". (Och då pratar vi senaste åren sen 2021, inte under fake-news året 2020.)

Så uppenbarligen hade du fel. Snarare skrevs det mängder om detta 2020, men när vaccinet kom så kanske det uppkom en idé om att nu skulle allt lösas och kanske slutade man skriva om långtidscovid lika mycket då. Och eftersom vaccinskeptiska då tror att viruset antingen inte finns eller är jättehälsofrämjande så glömde även de att folk fick långtidscovid 2020.
Senast redigerad av Lamento 2024-12-04 kl. 01:32.
Citera
2024-12-04, 02:07
Bannlyst
man får allt vara bra grundlurad innan man går runt och predikar satans giftinjektioner som om de skulle frälsa från död och elände.

knappast så att man kan diskutera sig till något i denna fråga. det är himmel eller helvete som gäller
Citera
2024-12-04, 13:58
Medlem
Jag är en av de med postcovid. Jag fick det innan vaccinet.
Jag tror att coviden utlöste en autoimmun reaktion som påverkat NMDR-receptorerna i hjärnan. Det påminner väldigt mycket om symtomen på nmdr-receptor encefalit.
Tror även det kan vara nån påverkan på hippocampus.

Har skevt lukt och smaksinne efter 4 år även om det börjar bli bättre, hjärndimma, trötthet, dåligt minne, och kan tappa ord, även om det också blivit bättre. Men det mest påtagliga är hjärntröttheten. Jag kan absolut inte umgås med folk längre.
Har haft nervryckningar men det kommer bara ibland numera.
Jag har fått högt blodtryck trots att jag innan har haft problem med lågt. Men det medicineras nu.
Andfåddhet och dålig ork blev bättre med betablockerare.
Fysisk trötthet blev bättre med Bupropion som är ett antidepp som ger energi. (Enkelt beskrivet)
Men det blir långsamt bättre, även om det tar enorm tid och blir många bakslag.

En sjukt konstig grej som hänt är att jag blivit 1,5 cm längre. Det är tydligen ett inte helt ovanligt symtom. Kan bero på nån förändring i diskarna i ryggen. (Jag är kvinna 40 plus och har definitivt växt färdigt)
Jag har även som många andra blivit väldigt smidig i lederna, vilket kan bero på nån förändring i ligamenten.
Det borde ju vara tvärtom att man blir stelare med åren.

Info om nmdr-receptor encefalit https://www.socialstyrelsen.se/kunskapsstod-och-regler/omraden/sallsynta-halsotillstand/om-kunskapsdatabasen/sok-bland-sallsynta-halsotillstand/anti-nmda-receptorencefalit/
Citera
2024-12-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Jag tillhör riskgruppen men är numera mer rädd för mykoplasma än covid.
Sett flera unga insjukna med hög långvarig feber som inte går över på veckor och månader.
Varför pratas det så lite om denna hemska sjukdom?
Se klippet, bara rosslar i hennes lungor.

https://vm.tiktok.com/ZNe3vottC/

Annan ung tjej..
https://ibb.co/RCN8DN4

Det blir bättre på bara några timmar med Doxyferm (bredspektraantibiotika/tetracykliner)
Problemet är att det är inget läkarna vill skriva ut i ”onödan” pga antibiotikarestriktioner. Oftast läker mykoplasma av sig själv säger dom.
Citera
2024-12-04, 16:17
Medlem
Citat:
Hehe, den första meningen var inte en uppmaning till dig utan min syn, den andra meningen var en hänvisning till en artikel som stödjer din syn på att postcovid kan uppkomma av vaccinet och som dessutom tar upp andra möjliga biverkningar som jag finner intressanta.

Vad snackar du om att inga fick långtidsproblem före vaccinet? Här har du en artikel från 1 oktober 2020:
– Där någonstans, i andra halvan av mars ungefär, blev jag förkyld, berättar Emma (...).

Hon minns tillbaka:

– Det var som en vanlig förkylning. Jag var inte jättesjuk. Jag hade knappt någon hosta och ingen feber. Jag var mest yr, det var det enda som var lite ovanligt.

Emma (...) följde de nya rekommendationerna att vara noga med att stanna hemma från jobbet när hon kände sig krasslig.

Hon flyttar hem från Åre där hon arbetade till sina föräldrar:

– Jag var hemma i ungefär fem dagar innan jag började få jättehög feber och jag fick lite hosta, säger hon.

Snart började hennes vänstra ben att svullna, det blev hårt och ändrade färg och började göra ont.

(...)

Personalen på infektionsavdelningen kunde också konstatera att Emma (...) hade fått en blodpropp i benet. En ultraljudsundersökning bekräftade en blodpropp vid vänstra ljumsken.

Därefter gjordes en röntgen av lungorna som visade att hon även hade blodproppar i båda lungorna. (...)

Emma (...) har repat sig steg för steg. I dag, snart ett halvår efter att hon fick åka in på sjukhuset, är benet i princip återställt. Hon fick problem även med höger arm när hon blev sjuk, även om hon inte hade blodproppar i armen. Det påverkade greppstyrkan och känseln i fingrarna som än i dag inte är tillbaka helt. Hon har tagit blodförtunnande medicin dagligen sedan april och kommer att fortsätta med det i ett par månader till. https://www.regionjh.se/nyheter/halsasjukvard/halsasjukvard/emmadrabbadeshartavcoronaviruset.5.57b6e37d1747943 d3641b040.html
Ska vi ta en artikel från 2 november 2020 då:
Apotekaren Emma (...)= arbetade i början av mars som vanligt heltid på forskningsföretaget Nanexa i Uppsala. Ett par veckor senare smittades hon av sars-cov-2 och hon är fortfarande sjuk.

(...) Hon räknade ändå med att kunna börja jobba heltid igen efter sommaren då hon trodde att semestern skulle ge den nödvändiga återhämtningen. Men redan efter tre dagar på arbetet var hon tvungen att hålla sig hemma igen eftersom hon hade feber och svårt att andas.

(...) Emma Mårtensson är kritisk till hur hon blev bemött av sjukvården, särskilt tiden efter det akuta skedet när det blivit mer och mer uppenbart att hon drabbats av långtidscovid. Hon berättar att hon flera gånger sökte vård för olika symtom, men blev avfärdad av läkarna med bedömningen att symtomen inte hade med hennes insjuknade i covid-19 att göra. https://www.lifesciencesweden.se/article/view/747893/jag_raknade_dagarna_tills_jag_skulle_bli_frisk
Men ska vi ta en artikel från 13 juni 2020 kanske (bakom betalartikel men den som vill kan googla den och se att den är från 13 juni 2020):
Vittnesmålen: De har varit sjuka under hela våren.
De var unga, friska och älskade att jobba. NU är de trötta, med hjärndimma och krpnglande lungor. Många svenskar har blivi tlångtidssjuka i misstänkt Covid-19 utan att testas eller undersökas ordentligt.
https://www.gp.se/nyheter/goteborg/vittnesmalen-de-har-varit-sjuka-under-hela-varen.405d2029-5fff-4263-a4e1-003e5672b96c
Hur många artiklar från före vaccinet känner du att du behöver för att revidera ditt påstående? Här har vi en till, lång berättelse, från 16 september 2020:

https://covidforeningen.se/helena-44-ar-kurator-stockholm/

Ska vi ta en artikel i Aftonbladet 31 oktober 2020 (bakom betalvägg)?
Lisa, 42, har varit sjuk sedan i maj: ”Hjärnan stänger ner”

Att gå längre än 400 meter känns som ett maraton, hon blir andfådd av att prata och lider av hjärntrötthet. Fem månader efter att Lisa Halldén, 42, blev sjuk i covid-19 är hon fortfarande inte frisk.

Tappar ord och är desorienterad – ingen vet varför https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1Bn4QW/lisa-42-har-varit-sjuk-sedan-i-maj-hjarnan-stanger-ner

Ska vi ta en artikel från 6 juli 2020 tycker du, Svenska Dagbladet?
109 dagar av symptom: ”Sörjer normala livet”

Tusentals svenskar vittnar om symptom i covid-19 som inte går över. Gunnur von Matern, 32 har haft andningsproblem sedan mitten av mars. ”Så snart jag känt mig lite bättre och försökt börja livet, har jag fått ett återfall”, säger hon.
Veronica Netz
Uppdaterad 2020-07-07
Publicerad 2020-07-06

Det är som att det är något i vägen, som att lungorna inte expanderas och allt tar stopp. Nästan som att en elefant sitt https://www.svd.se/a/na874x/109-dagar-av-coronasymtom-jag-sorjer-det-normala-livet
Vi kan fortsätta med ett antal artiklar till från före vaccineringarna, men ska vi kolla igen på ditt påstående först:

Så uppenbarligen hade du fel. Snarare skrevs det mängder om detta 2020, men när vaccinet kom så kanske det uppkom en idé om att nu skulle allt lösas och kanske slutade man skriva om långtidscovid lika mycket då. Och eftersom vaccinskeptiska då tror att viruset antingen inte finns eller är jättehälsofrämjande så glömde även de att folk fick långtidscovid 2020.

Folk uppmanades att inte söka vård för influensaliknande symptom innan det blev allvarligt. Alla som blir inlagda på avdelningar testas för covid19. Jag låg nyligen på sjukhus och blev testad. Hade detta varit 2020 så hade jag garanterat utgjort "ung,frisk utan underliggande sjukdom" Detta hade ingenting att göra med covid, influenza eller vaccin. Är det bara kvinnor som får långcovid? Problemet jag har med hela denna del är att man gick ifrån att rapportera (i media) om dödligheten och farligheten, till att hävda att byta fot och börja hävda folk får allvarliga sjukdomar och att ingen är säker.

Det jag precis var med om är sådant som händer. Folk i min relativt låga ålder (under 40) får komplikationer och dör. Särskilt om man aktivt skrämmer upp folk dygnet runt och inte ger någon behandling överhuvudtaget innan en person redan är väldigt dålig. Skulle man göra detta mot alla sjukdomar som har förkylningssymptom osv så kommer ju folk dö, en och annan yngre människa också.

Sjukdomsförloppen, symptomen och individer som tror att de har lång covid involverar snart allt förutom lilltån. Det hjälper varken de som hyperventilerar så fort någon nyser, eller de som är skadade, oavsett vad det nu faktiskt är.
Citera
2024-12-04, 19:02
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:

Vad snackar du om att inga fick långtidsproblem före vaccinet?

[Massvis med mer text]

Bara du som "snackar" här.

Varför lägga spaltmeter på att försöka motbevisa något som jag inte skrev? Blir ju bara jobbigt för dig själv. Jag skrev såhär (i sammandrag):

"Det är enkom ni som tagit sprutor som drabbas av 'långcovid' [...] senaste åren sen 2021"

Jag syftade alltså på perioden 2021 och framåt, EFTER att sprutorna kom. Sen dess, menar jag, så är det knappt någon enda ovaccinerad som anser sig ha fått "långcovid". Utan i princip enbart ni som tagit sprutorna. Visst, antagandet är helt baserat på min egen erfarenhet. Men jag skulle gissa att din, och alla andras, erfarenhet är ungefär samma.

Du behöver inte förklara för mig att begreppet "långcovid" myntades innan sprutorna kom. Finns alltid folk som lider av oklara symptom. Nån läkare råkar läsa en pamflett om nåt som heter långcovid och tycker att symptomen på nån SVK stämmer överens. Men framförallt praktiskt att kunna ha nåt att skylla vaccinskador på i framtiden.
Citera
2024-12-04, 21:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Tvivlar jag starkt på. Dels för att påståendet låter suspekt i sig. Och dels för att det kommer från dig, om du ursäktar.

I vilket fall är det oväsentligt i det här fallet. För det här gäller specifikt personen i artikeln (McGorry). Och enligt artikeln så tror han sig ha fått covid 2022 och 2023. Så med allra största sannolikhet så hade han hunnit ta minst ett par sprutor innan dess.

Alltså var min fråga högst relevant, om hur nära tidsmässigt senaste sprutan var till symptomen av "långcovid" uppstod.

Du har bestämt dig för att covid är hälsofrämjande och vaccin livsfarligt. Rätt absurt , men du tror väl på all sån skit.

Här är en sammanställning från okt år 2020 där man konstaterar dels att covid ger kraftig överdödlighet, samt att 1 av 20 drabbade får långtidssymtom
Många är ju garanterat inte heller diagnosticerade. Lägre IQ och trötthet är tyvärr något som covid her upphov till.
https://www.covid19app.lu.se/artikel/langdragna-symtom-vid-covid-19
Citera
2024-12-05, 15:45
Medlem
https://lakartidningen.se/halsoekonomi/2024/12/svenskar-stannade-hemma-under-pandemin-oavsett-regleringar/

"Svenskar stannade hemma under pandemin – oavsett regleringar"

"Under covid-19-pandemin infördes smittskyddsåtgärder och den geografiska rörligheten begränsades för att plana ut smittspridningen och avlasta sjukvården.

Vi undersöker hur Sverige förhöll sig jämfört med övriga EES-länder i dessa avseenden och överdödligheten under pandemin.

Sverige utmärkte sig i början av pandemin med mind*re omfattande smittskyddsåtgärder och mer geografisk rörlighet.

Svenskarna återgick däremot inte till tidigare beteende beträffande geografisk rörlighet efter att de blivit fullvaccinerade och smittskyddsåtgärderna avskaffats 2022.

2020–2022 hade Sverige sammantaget lägst överdödlighet i EES."
Citera
2024-12-05, 20:01
Medlem
RustyShacklefords avatar
Den amerikanska covid-tsaren Anthony Fauci nämns som en av de korrupta gynnare som kan komma på fråga att benådas härnäst av Joe Biden:
Citat:
Also mentioned by Biden’s aides for a pardon is Anthony Fauci, the former head of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases who became a lightning rod for criticism from the right during the Covid-19 pandemic.
https://www.politico.com/news/magazine/2024/12/04/biden-white-house-pardons-00192610

Biden har ju som bekant redan benådat sin knarkande sexbrottsling till son. Men när det gäller Fauci så skulle han tydligen benådas "proaktivt" för eventuella brott han eventuellt kommer anklagas för i framtiden. Hmm, vilken slags brott skulle det kunna vara månntro?

Just när man trodde att vi hade uppnått maximal clownvärld, så blir det ännu clownigare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in