2024-12-03, 19:15
Medlem
JaredLetos avatar
Hej vänner!

Jag har en flickvän som frekvent ska kommentera hur fucking fet jag har blivit. Jag har aldrig varit någon fitness-king eller nåt, och jag märker själv hur kaggen har börjat synas. Men är det befogat av henne att hela tiden kommentera detta och få mig att må riktigt dåligt?
Citera
2024-12-03, 19:18
Medlem
Känner igen detta. Sköt om din kropp. Är det kärleksfullt gnabb eller skamning din fv ägnar sig åt? Agera därefter. Jag valde att skilja mig. Detta var i och för sig en liten del av hennes dåliga beteende.
Citera
2024-12-03, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Hej vänner!

Jag har en flickvän som frekvent ska kommentera hur fucking fet jag har blivit. Jag har aldrig varit någon fitness-king eller nåt, och jag märker själv hur kaggen har börjat synas. Men är det befogat av henne att hela tiden kommentera detta och få mig att må riktigt dåligt?

hon vill att du ska banta, lyssna på hennes hintar eller bered dig på att snart va singel
Citera
2024-12-03, 19:24
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Känner igen detta. Sköt om din kropp. Är det kärleksfullt gnabb eller skamning din fv ägnar sig åt? Agera därefter. Jag valde att skilja mig. Detta var i och för sig en liten del av hennes dåliga beteende.
Det känns ibland som att hon gör det enbart för att vara elak. Jag har flera gånger sagt att jag aldrig skulle säga någonting om hennes vikt ifall det blev ett problem för henne eller mig. Men jag får känslan av att hon försöker skämta om det, men gör det vid helt fel tillfälle och på ett ganska grått sätt, om du förstår hur jag menar?
Citat:
Ursprungligen postat av mac-miller
hon vill att du ska banta, lyssna på hennes hintar eller bered dig på att snart va singel
Det är hon inte ensam om i så fall, men jag lider av flera psykiska problem som gör att det är väldigt svårt för mig att ta tag i sådana saker.
Citera
2024-12-03, 19:28
Medlem
kalkryggars avatar
Hon kanske inte tänder på feta män. När hon blev tillsammans med dig så var du inte fet. Nu börjar du bli fet och då tappar du i attraktionsvärde hos henne. Hon blir frustrerad och borde säga till dig att du får göra något åt det om inte kärleken ska försvinna.

Hon verkar dock inte lyckas säga det hon borde säga utan säger det på det sättet du upplever.

Se till att sluta leva hälsoskadligt och kom iform istället så kanske din kvinna blir lycklig och dessutom stannar hos dig. Men nu när hon har börjat hinta om att du är för fet för henne så har du bråttom att skapa förändring.
Citera
2024-12-03, 19:29
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Hon kanske inte tänder på feta män. När hon blev tillsammans med dig så var du inte fet. Nu börjar du bli fet och då tappar du i attraktionsvärde hos henne. Hon blir frustrerad och borde säga till dig att du får göra något åt det om inte kärleken ska försvinna.

Hon verkar dock inte lyckas säga det hon borde säga utan säger det på det sättet du upplever.

Se till att sluta leva hälsoskadligt och kom iform istället så kanske din kvinna blir lycklig och dessutom stannar hos dig. Men nu när hon har börjat hinta om att du är för fet för henne så har du bråttom att skapa förändring.
Hade det inte varit befogat av mig att anta att hon borde älska mig för den jag är och inte för det som vågen säger?
Citera
2024-12-03, 19:32
Medlem
Silltunnas avatar
Säg åt henne att en riktig man bör inte väga mindre än 100 kg, och om detta inte passar henne är hon fri att leta sojapojkar någon annanstans.
Citera
2024-12-03, 19:32
Medlem
Bassplays avatar
Om hon inte tyckte om dig / älskade dig skulle hon inte göra så.

Vill du att det ska sluta, rör på fläsket och gör något åt saken.
Citera
2024-12-03, 19:41
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Säg åt henne att en riktig man bör inte väga mindre än 100 kg, och om detta inte passar henne är hon fri att leta sojapojkar någon annanstans.
Hon verkar genomgå någon existentiell kris där hon vill att allt ska vara som i Real Housewives of Beverly Hills. Jag har bara lite mage, ingenting mer. Och det är just kaggen (magen) som hon städigt kommenterar och retar mig för.
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Om hon inte tyckte om dig / älskade dig skulle hon inte göra så.

Vill du att det ska sluta, rör på fläsket och gör något åt saken.
Din lata fitta, jag har redan förklarat varför detta inte är ett alternativ för mig. Att du har svårt att läsa och inte är torr bakom öronen är inte mitt fel.
Citera
2024-12-03, 19:49
Avslutad
Citat:
Hej vänner!

Jag antar att hennes tonläge inte var av positiv eller skämtsam karaktär då det får dig att må dåligt, riktigt dåligt till och med. Så nej, det är inte ok att få sin respektive att må dåligt. I min bok ska man stötta varandra, höja varandra och växa. Inte trycka ner så där..

Äter du mycket godsaker? Dricker läsk? Dra ner på sånt så ska du se att magen minskar.
Citera
2024-12-03, 19:56
Medlem
Conams avatar
Citat:
Hon verkar genomgå någon existentiell kris där hon vill att allt ska vara som i Real Housewives of Beverly Hills. Jag har bara lite mage, ingenting mer. Och det är just kaggen (magen) som hon städigt kommenterar och retar mig för.

Din lata fitta, jag har redan förklarat varför detta inte är ett alternativ för mig. Att du har svårt att läsa och inte är torr bakom öronen är inte mitt fel.
Är du förståndshandikappad? Hon har krav, du stannar kvar? Gör inget åt din ”pondus”
Trodde inte det var möjligt att det fanns såna som du!
Citera
2024-12-03, 20:02
Medlem
Citat:
Hade det inte varit befogat av mig att anta att hon borde älska mig för den jag är och inte för det som vågen säger?

Jo, det förekommer ju att även kvinnor hävdar detta. Det brukar dock sällan göra succé i det manliga lägret.

Jag menar bara att man måste vara någorlunda överens om vilken form som man ska sträva efter och även vilken nivå av bodyshaming man får ägna sig åt i ett par.
Om jag pikar min karl så får han väl pika mig. Om jag absolut inte tål att höra något om min form så får jag väl knipa igen själv också, i konsekvensens namn.

Man kan med de flesta ha ett samtal och förklara att man är orolig för deras hälsa eller att man tyvärr inte kan attraheras av överflödande kilon, men eventuell åtgärd måste klart utgå från vad personen själv vill och orkar i stunden. Vissa krävande tider i livet finns det väldigt lite energi till att ta på sig extra projekt och det visar sig ofta också som extra kilon.

Generellt är det nog ingen som blir pepp av att bli hackad på konstant- det är inte produktivt och det borde hon verkligen sluta med. Säg annars åt henne att du hamnar i trotsåldern då och svep ett sexpack öl och en storpåse chips varje gång det händer, så slutar hon nog illa kvickt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in