Citat:
Ursprungligen postat av
JaredLeto
Hade det inte varit befogat av mig att anta att hon borde älska mig för den jag är och inte för det som vågen säger?
Jo, det förekommer ju att även kvinnor hävdar detta. Det brukar dock sällan göra succé i det manliga lägret.
Jag menar bara att man måste vara någorlunda överens om vilken form som man ska sträva efter och även vilken nivå av bodyshaming man får ägna sig åt i ett par.
Om jag pikar min karl så får han väl pika mig. Om jag absolut inte tål att höra något om min form så får jag väl knipa igen själv också, i konsekvensens namn.
Man kan med de flesta ha ett samtal och förklara att man är orolig för deras hälsa eller att man tyvärr inte kan attraheras av överflödande kilon, men eventuell åtgärd måste klart utgå från vad personen själv vill och orkar i stunden. Vissa krävande tider i livet finns det väldigt lite energi till att ta på sig extra projekt och det visar sig ofta också som extra kilon.
Generellt är det nog ingen som blir pepp av att bli hackad på konstant- det är inte produktivt och det borde hon verkligen sluta med. Säg annars åt henne att du hamnar i trotsåldern då och svep ett sexpack öl och en storpåse chips varje gång det händer, så slutar hon nog illa kvickt.