2024-12-03, 19:16
Medlem
Hej,
Jag förstår att många nu kommer skicka diverse olika kommentarer hur id*ot*skt detta är.

Men såhär är fallet.
Jag och min man investerade 500 000:- i bolaget Luxanpros som är ett kryptovaluta bolag.

Allt verkar väldigt skumt, och nu får vi inte tillbaka pengarna.
I appen som bolaget har, ser det ut som att pengarna har växt till nästan 1milj.

Har någon varit med om något liknande?
Citera
2024-12-03, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TildeBraun
Hej,
Jag förstår att många nu kommer skicka diverse olika kommentarer hur id*ot*skt detta är.

Men såhär är fallet.
Jag och min man investerade 500 000:- i bolaget Luxanpros som är ett kryptovaluta bolag.

I appen som bolaget har, ser det ut som att pengarna har växt till nästan 1milj.

Efter en google-sökning ser det ut som att det är ett bluff-företag som tar pengarna och slutar svara på frågor därefter.

https://invest-reviews.com/2024/11/21/luxanpros-review/

Ifall det är någon 'tröst' så väntar det enbart helvetet för de som lurar och stjäl stora mängder av andras resurser/pengar.

Ifall man polisanmäler detta så kanske man kan vid tur återfå en del av sin investering ifall de ansvariga grips vid något tillfälle, men det är nog inte ett högprioriterat brott att lösa, tyvärr, så det ni kan göra är att också varna andra från att dras in i samma situation, som exempelvis genom att som nu skriva av sig på flashback eller andra 'sociala medier'.

Det råds via invest-reviews.com att kontakta banken för att se vad de kan hjälpa med, eftersom ifall ni betalat med kreditkort/bankkort så kan banken hjälpa med att kräva tillbaka pengarna.

Läs även de ytterligare råden som är relevanta!
Senast redigerad av folktid 2024-12-03 kl. 19:32.
Citera
2024-12-03, 19:29
Medlem
Citat:
Hej,

Men såhär är fallet.

Vanlig scam. Appen är fake och dom kan bestämma att det ska se ut som dom gjort pengar för att sen kunna be om mer pengar att kunna investera så man ska tjäna ännu mer pengar. Mjölkar en tills man kommer på dom, oftast genom att man inte kan få ut sina pengar man "investerar".
Citera
2024-12-03, 19:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Låter som ett klassiskt pyramidspel.

1) Du kan bara se valutan på deras app.
2) Alltid tillväxt. Stor tillväxt.
3) Lätt att sätta in pengar.
4) Extremt svårt (omöjligt) att ta ut större summor eller avsluta kontot.
5) Kundtjänsten har bara en mailadress eller Facebook.
6) Bolaget ligger i ett annat land låååångt bort (Belize i detta fall om jag såg rätt), så vår och EU:s lagstiftning gäller inte.

Onecoin är en sån kryptovaluta som visade sig vara bluff och båg, dvs ett pyramidspel.

(FB) Onecoin
Citera
2024-12-03, 19:45
Avstängd
67arigGubbes avatar
Hemskt, men bara polisanmäla och bita i det sura äpplet tyvärr, lider med er.
Citera
2024-12-03, 19:49
Medlem
Charlie-Whites avatar
Ni är tyvärr rökta och jag förvånas över att folk år 2024 fortfarande går på sånt här. Hur? Kan du förklara det för mig?
Citera
2024-12-03, 19:53
Medlem
Mullrets avatar
Undvik allt som är krypto, bitcoin eller låter för bra.

Blir bara skit, elände och förluster.

Finns inga genvägar till rikedom.
Citera
2024-12-03, 20:09
Medlem
Trist situation. Påminner om Ebberöds bank, en film från 1926 som fått många uppföljare.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ebber%C3%B6ds_bank_(1926)

https://youtu.be/27iMvRQ2WLs?si=uvz0M3pZJjurYYFM
Citera
2024-12-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Låter som ett klassiskt pyramidspel.

1) Du kan bara se valutan på deras app.
2) Alltid tillväxt. Stor tillväxt.
3) Lätt att sätta in pengar.
4) Extremt svårt (omöjligt) att ta ut större summor eller avsluta kontot.
5) Kundtjänsten har bara en mailadress eller Facebook.
6) Bolaget ligger i ett annat land låååångt bort (Belize i detta fall om jag såg rätt), så vår och EU:s lagstiftning gäller inte.

Onecoin är en sån kryptovaluta som visade sig vara bluff och båg, dvs ett pyramidspel.

(FB) Onecoin

Snarare ett nollreservbedrägeri än ett pyramidspel, skulle jag säga.
Citera
2024-12-03, 21:10
Medlem
Vi har polisanmält.

Det är en väldigt lång historia detta.

Men kortfattat så har företaget skapat fakeadresser för diverse organisationer. Tex Esma ( Mica) och metamask.

Företaget skickar mail från konto som ska verka vara från tidigare nämnda organisationer.

De har tex bytt ut assets till asstest i sitt domännamn.

Syftet med detta inlägg är två saker.
- varna andra.
- se om fler blivit lurade på samma sätt.

Jag kan också säga att vi fortfarande har kontakt med den sk. " rådgivaren" på bolaget.

( kommer naturligtvis inte betala mer pengar)

Ska man fortsätta prata med rådgivaren, eller inte?

Jävla helvete detta.

Hälsningar godtrogna jävlar!
Citera
2024-12-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Vanlig scam. Appen är fake och dom kan bestämma att det ska se ut som dom gjort pengar för att sen kunna be om mer pengar att kunna investera så man ska tjäna ännu mer pengar. Mjölkar en tills man kommer på dom, oftast genom att man inte kan få ut sina pengar man "investerar".

Precis så!
En token som visar fake-pengar.

Och om man ska få ut "sina" pengar "måste" man sätta in mer.

Vilket vi INTE kommer göra

.
Citera
2024-12-03, 21:27
Medlem
Citat:
Hej,

Men såhär är fallet.

Jag kan också säga att från att vi "investerade " ( läs kastade bort) pengarna så bytte företaget plattform inom 1månad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in