2024-12-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Du vet exakt vad andra tänker, tycker och känner. Enda anledningen du skulle kunna veta detta är om du suttit i sitsen.

Känner du någon som blivit uthängd? Har du blivit uthängd? Har DU blivit påverkad på något sätt?

Du förespråkar starkt hur folk ska känna, tycka och vara.

Allt ifrån din utgångspunkt.
Om en människa står på Nordpolen och en människa står i Antarktis, bägge kollar upp.
Vilket håll kollar de på? Norr? Söder? Ena ner mot marken och andra upp i skyn?
Båda har olika referens punkter, så bägge kollar mot stjärnorna eller olika håll.

Det betyder inte att den ena har fel och den andra rätt.

Men vi bägge vet att begår man brott är det lagen som skall ta hand om det.
Moralisk brottslighet har ingen straffskala och du/ni förespråkar en enorm påle.
Jag ser att det är anhöriga runt som tar skada och att det finns en stor risk att de brott som påstås stoppas faktiskt kommer till verkligheten ist. Detta sexchattande är ju ett missbruk och knarkare som socialt blir utfrysta kommer att söka sig till sitt knark och sin trygghet. Samma kan ske här och till slut är det inte en fiskare eller någon annan vuxen.

Men det är klart då har ni ryggen fria och kan skylla ifrån er för ifrån er referens punkt har ni straffat folk med konsekvenser så att de skulle tagit tag i sitt liv och gjort bättre. Det är lätt att skylla ifrån sig.

Jag känner ingen som blivit uthängd men däremot har ja haft en nära vän som jag bröt kontakten med så fort jag fick reda på att han har ett sexuellt tändnings mönster till barn

Grundproblemet är att lagarna mot dessa typer av individer är alldeles för slappa, jag vill se betydligt repressivare lagar mot dessa typer av individer och i brist på dom så kan dumpen va just det som kan fylla detta tomrum

Sen räcker inte repressiva lagar naturligtvis utan vi behöver även mjuka värden så som bättre stöd och hjälp till dom som varit utsatta, där vi har en sjukvård som faktiskt ger den behandling till människor som dom behöver
Citera
2024-12-03, 17:42
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Dom enda som köper det argumentet är sjuka i huvudet. Sök vård

Edit: Sara har ett sadistiskt tändningsmönster på att ha makten över andra människors liv i sina händer. När dom tar sitt liv kränker dom henne då dom berövar dom henne den makten.
Därav anledningen till att hon konstruerade de efterblivna argument som du av oförklarlig anledning fortsätter upprepa.

Tycker du verkligen att din "analys" verkar frisk?
Sara har väl inte makten att döda, hon har valet att visa upp gäddan eller inte. Gäddan gör sedan vad den tycker är lämpligt, vilket du tydligen tycker är fel. Gäddorna kan välja vård, att flytta eller att ta sitt liv.
Citera
2024-12-03, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Undrar lite över de som hängts ut trots att de sagt nej till träff... alltså har de gjort precis det dumpen vill - sagt nej till att träffas. De söks upp och hängs ut ändå..

Borde ju varit morot och klapp på axeln för att de fatiskt backade?

Amen asså – så'nt genererar ingen swish från förnedringsberoende dumplingar, vettu...
Citera
2024-12-03, 18:06
Medlem
tens avatar
Citat:
Undrar lite över de som hängts ut trots att de sagt nej till träff... alltså har de gjort precis det dumpen vill - sagt nej till att träffas. De söks upp och hängs ut ändå..

Borde ju varit morot och klapp på axeln för att de fatiskt backade?

De har arbetat med barn, framgår av texten för gäddan på Dumpen.
Då räcker det med kukbild och sexchatt till barn.
Citera
2024-12-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
I vissa fall har gäddor skickat övergreppsbilder till mammafiskare som Dumpen har överlämnat till Polisen, så du har fel.
Ok då har jag fel. Men det kan inte gälla många? Vrt du om de fallen lett till åtal ännu?
Självklart finns det farliga fiskar bland gäddorna, men det är väldigt många som dras över en kam.
Citera
2024-12-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Är det inte moroten de använder när de våldtar de fiktiva fjortisarna?

Jag kan föreställa mig att pedofilerna är så kognitivt begränsade att de tänker: "Dumpen lägger bara ut chat mellan mig och Patrik, och Patrik är inget barn så då kan ingen _på riktigt_ ogilla mig för att jag har chattat lite med Patrik och sedan träffat Patrik och Sara på stan."

Om pedofilerna är så begränsade i sitt eget sätt att tänka, så är det naturligtvis omöjligt för dem att sätta sig in i hur andra tänker om samma sak. De förstår inte hur andra vanligt folk kan tycka så fruktansvärt illa om dem, för det var ju inte ett riktigt barn de chattade med? Pedofilerna förutsätter därför att allas hat är fejk, de kan inte sätta sig in i vanliga människors känslor i hur de känner inför att det existerar äldre män i samhället som försöker våldta _riktiga_ barn - och att deras chattar med fiktiva barn är beviset för det. Det är bortom pedofilernas förmåga att tänka.

En annan detalj som är viktig att lyfta är att dessa "gäddor" som Dumpen hänger ut bara är en bråkdel av alla gäddor som chattas med - detta är ett urval, de värsta avskummen, som är beredda att gå så långt i sin jakt på små barn att de väljer att försöka få till en fysiskt träff. Resten av gäddorna, som "bara" chattar snusk och skickar dickpics till barnen - men aldrig försöker få till en fysisk träff - ser vi inte skymten av. De 526 gäddorna på Dumpen utgör alltså bara bottenskrapet, äckelpäckelena är många fler än så. Många gånger är det av praktiska och logistiska skäl inte möjligt för Dumpen att möta upp pedofilerna fysiskt, trots att peddona gärna vill. Dessa ser vi inte heller skymten av.
Citera
2024-12-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
De har arbetat med barn, framgår av texten för gäddan på Dumpen.
Då räcker det med kukbild och sexchatt till barn.
Dina ord om rätt och fel eller Saras ord om vilka kriterier de lägger till grund för en publicering?
Han som tidigare jobbat inom polismyndigheten jobbade inte med barn om jag minns rätt?
Senast redigerad av Ovetade 2024-12-03 kl. 18:10. Anledning: Stavfel
Citera
2024-12-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Men i gäddans värld så var det väldigt realistiskt
För gäddan var det ett barn gäddorna sexchattade med och som dom tänkte förgripa sig på

Det räcker att dom skulle kunnat få kontakt med en osäker tonåring så skulle dom gå över gränser ingen människa ska gå över

Vännen många tonåringar är definitivt osäkra men absolut inte dumma i huvudet. Dyker Börje 63 upp med jofa hjälm , ölmage, trippehaka och blöjor så drar de all världens väg. Har du du nånsin träffat en fjortis eller har du bara sett dem på vykort ?
Citera
2024-12-03, 18:13
Medlem
Citat:
Dumpen på rumble har nog minskat dramatiskt under natten efter JK's uttalande. Tog inte lång stund innan det dök upp "video not found" bland länkarna på dumpen. Jobbigt läge med alla som skickat länkarna hit och dit. Hoppsan, det var visst ett brott? Men vaddå? Sara sa... Alla andra gjorde ju... Jag visste inte..
Ser verkligen fram emot då the shit hit the fan 😂 inse Patrik döljer sin egna sjuka dragning till små pojkar och Sara behöver jag inte äns nämna! Hon får nog en volta på 2-3år 😂
Citera
2024-12-03, 18:17
Medlem
Citat:
För det första är dom inte mina polare, jag känner inte dom och dom känner inte mig
Möjligen ytligt bekanta men inte mer än så

Jag har sagt att jag alltid är mot våld och kommer alltid fördöma det även om den som blir misshandlad råkar va en gädda

Det handlar om proportioner, en otrohet är illa men egentligen en skitsak jämfört med någon som haft uppsåt att förgripa sig på barn som är bland det lägsta du kan sjunka i mina ögon

Sen är det skillnad på att FÅ anmäla något och om personen BÖR anmäla något
Jag menar att gäddornas handlingar är så djupt omoraliska att anmälningsbenägenheten hos dom borde vara lika med noll och det bör finnas ett socialt tryck på dom att inte anmäla

Sen utgår jag från att du aldrig skulle få någon tanke på att förgripa dig på ett barn så du behöver inte vara rädd att du skulle hamna på dumpen, det är en helt annan kategori individer

Japp, det är skillnad, ena är en utförd handling och den andra är en ej utförd handling.
Den ena har också haft hjälp och viss övertalan att begå detta övertramp.

Skit hit eller dit, det låter bara som du vill kunna begå mobbing emot folk utan att de skall anmäla dig.
Att du ger dig själv och dina kompisar på telegram ett rättfärdigande.
Alla som blir utsatta för brott har rätten att anmäla det och få det prövat, oavsett vad du tycker där du sitter. Oavsett vad personen har gjort, det finns inget skit om att de ska skämmas och därför inte får. Du rättfärdigar bara den social utfrysning som du vill åverka och ge dig rättfärdigande där efter.
Citera
2024-12-03, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Du är galen, då missar man ju swishen.
Nope man söker upp dem hemma eller på jobbet.

Ja, Ovetade har nog ett dåligt utvecklat affärssinne.

(Och jag får lära mig att läsa till slutet av tråden innan jag svarar på ett inlägg)...
Citera
2024-12-03, 18:22
Medlem
Citat:
Jag känner ingen som blivit uthängd men däremot har ja haft en nära vän som jag bröt kontakten med så fort jag fick reda på att han har ett sexuellt tändnings mönster till barn

Grundproblemet är att lagarna mot dessa typer av individer är alldeles för slappa, jag vill se betydligt repressivare lagar mot dessa typer av individer och i brist på dom så kan dumpen va just det som kan fylla detta tomrum

Sen räcker inte repressiva lagar naturligtvis utan vi behöver även mjuka värden så som bättre stöd och hjälp till dom som varit utsatta, där vi har en sjukvård som faktiskt ger den behandling till människor som dom behöver

Kan vi kompromissa? En lag, i den ordning som Sara vill. Men, den innebär bara bedömning och straffskalan är tvångsvård. Att man får en remiss till öppenvården och blir tvungen att gå.

Eftersom inget brott så som det är idag har begåtts så är brottsregister markeringen kort.

Då har vi en lag mot det och de kan lagföras och vården varar tills man kommit överfund med deras problem. Alltså en bedömning om vad det är, de flesta som blivit övertalade har ett missbruk.

Att de skall få stora konsekvenser för något sådant är sjukt.
Det är som att en knarkare skulle bli dömd för mord för att den hade tankarna på det. Det är ju knarket och missbruket som är problemet personen är ju ingen mördare för de?
Eller de är annorlunda de med för de rör sig inte om barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in