2024-12-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
Nej, det tycker jag inte kan kallas morot. Morot är en faktisk belöning för att man gör något bra. De fiktiva fjortisarna är inte en faktisk belöning och pedofilerna gör inget bra. Så inget av de två förutsättningarna uppfylls för att jag skulle kalla det morot?

En reell morot skulle kunna vara att bespara anhöriga allt besvär, alla anhörigas vård-kostnader och alla barns skräck och lidande om pedofilen begår självmord. Då gör ju pedofilen både något bra och samtidigt får en faktisk belöning för det.

Även Dumpen tjänar på det, för då har de en färre att hålla reda på och de kan lägga den tiden på andra förövare istället.
Senast redigerad av spook 2024-12-03 kl. 16:03.
Citera
2024-12-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
Nej, det tycker jag inte kan kallas morot. Morot är en faktisk belöning för att man gör något bra. De fiktiva fjortisarna är inte en faktisk belöning och pedofilerna gör inget bra. Så inget av de två förutsättningarna uppfylls för att jag skulle kalla det morot?
Belöning kan användas för att förstärka dåligt beteende med.
Dopamin är en bra sådan, en bra känsla ett bra mående.

Till exempel vid att ta droger så som bland annat alkohol, då frigörs massa endorfiner och dopaminer och man mår bra, så man får en bra känsla av att vilja fortsätta.

Det kan också bli att man landar i ett sådant av bekräftelse, "Vad snygg du är" med mera.
Man vill nå sin nästa fix. Precis som alla andra droger, du får belöning av de dåliga beteendet.

Det är effektivare att ge någon en bra känsla och något nytt som ersätter dessa dopaminer som exempel vis träning, men det är inte så lätt att ta sig till gymmet om folk vill slå en.

Det är som sagt något vi kan hjälpas åt som samhälle, ge en god miljö och en möjlighet att ersätta dåliga vanor som ger den här godhets känslan direkt som belöning.

Vad tror du händer om du som person har 2 miljöer, samhället ger dig en dålig känsla och ditt missbruk ger dig en bra känsla.

Om vi tar Dumpen och er andra som följer efter och älskar att straffa och stöta ut.
Sedan tar vi missbruket det där chattandet som leder till belöningar, men så vill ni ändå säga att det finns barn som kan komma i farten, vi säger att en per tusen är ett riktigt barn.
Då är ju den här individen mer benägen att chatta och fortsätta leta och aktivt söker sig efter sin dopamin och endorfin rush och får till slut tag i de där barnen. Före Dumpen fanns ingen chans att de skulle ens försöka, men de är utstötta och har inget att förlora och de kommer ihåg hur bra de mådde när de chattade med fiskaren. De bestämmer träff men denna gången är det inte Dumpen som kommer.

Grattis ni har nu skapat ett kontra produktivt scenario ist för att ta hand om individen och visa den rätta vägen.

Det går förövrigt att översätta till träning med hundar med, om man belönar fel saker och skäller vid fel tillfällen så kan man ist uppfostra till att hunden väntar på belöning när den kissat på mattan.
Du kommer inte komma där ifrån om du skäller och skriker på hunden, du kommer bara lära hunden att inte kissa på mattan med "Positive reinforcement" alltså det är bättre att säga när den gör något bra och ge den godis än att skrika och skälla när den gör något dåligt.
Citera
2024-12-03, 16:05
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spook
Det är bättre att ha ett rättssystem, än att inte ha det.
Men det räcker inte fullt ut för ett fungerande samhälle.
Det är då det är bra att civilsamhället tar vid, och organisationer som Dumpen tar form.
Dumpen behövs! För att få ordning på alla pedofiler som verkar tro att det är fritt fram att våldta andras barn hur som helst utan att alla föräldrar i samhället skulle vidta nödvändiga åtgärda för att eliminera barnvåldtäktsmännen. Rättssystem är en sak som kan samexistera med t.ex. Dumpen eller 1 maj-demonstrationer, de delar visserligen sakområde, en viss yta på ett venndiagram, som ibland går i konflikt med varandra, men det står vi nog ut med så länge barnvåldtäktsmännen får straffet de förtjänar.
Detta är ingen jämförelse förutom att båda kan ses som nån form av aktivism. Är du för de som sätter sig på vägar och blockerar trafik våtmarkerna namn? Bara nyfiken.
Citera
2024-12-03, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spook
En reell morot skulle kunna vara att bespara anhöriga allt besvär, alla anhörigas vård-kostnader och alla barns skräck och lidande om pedofilen begår självmord. Då gör ju pedofilen både något bra och samtidigt får en faktisk belöning för det.

Även Dumpen tjänar på det, för då har de en färre att hålla reda på och de kan lägga den tiden på andra förövare istället.

Ja, det är en morot för anhöriga till pedofilen - lyckas de övertala pedofilen att begå självmord så får de automatiskt en fet belöning för det. Belöningen omfattar både pengar (slippa betala vård) och även slippa mycket psykiskt lidande av att behöva stå ut med pedofilen.
Citera
2024-12-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Med andra ord säger du att brottslingar inte har rätt att anmäla brott, för de skall ta emot vad de får som konsekvens om vad de gjort oavsett vad de gjort eller inte.

Det är dessutom så att om man gjort något moraliskt fel som att vara otrogen så skall man inte anmäla.

Säg att vi tar jämförelsen att en kvinna är otrogen och mannen slår henne, då skall hon hålla käft och ta emot detta för vad hon gjorde var fel?

Men nu när scenariot är annorlunda och att det rör sig om en kvinna skall hon självfallet få sympati emot sin misshandlare? Det är samma sak.

Jag tycker inte riktigt att det är jämförbart
Dumpen upptäcker och avslöjar personer som har uppsåt att förgripa sig på barn
Dom misshandlar ingen

Då kan man antingen välja att se dom journalister som avslöjar det som problemet eller gäddorna själva
En normal reaktion när man avslöjas är att man skäms och drar sig undan och accepterar konsekvenserna och sedan söker hjälp för att se till att det inte ska hända igen
Citera
2024-12-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Så varför vill du att anhöriga ska fortsätta lida?
Gäddan finns inte längre o kan inte skada någon.
Men anhöriga ska för evigt få lida för att Sara hittat på nån cp anledning till att inte behöva plocka ner folk.

Låt mig berätta den riktiga anledningen för dig.
Sara blir kränkt när dom tar sitt liv för då har hon inte längre kontroll över dom.

Oavsett vilken av dom du köper är ni sjuka i huvudet som går med. Sök vård

Vi får i sammanhanget absolut inte glömma bort att det är så oerhört viktigt att varna svenska folket för vad de kan göra med barn , även om de är döda.. MSB borde ha med det i sin folder.
Citera
2024-12-03, 16:23
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Tänka sig att när jag skrev det inlägget så var det dig och Bertil jag hade i åtanke. Lustigt va. Det enda argumenten sådana som du har är att de som är emot Dumpen är gäddkrigare och pedofiler. Ska bli intressant och se om du frekventerar denna tråden lika ofta efter rättegångarna mot Sara, Dumpen och IK. Jag tror inte det.
Jag kan inte tänka mig att du faktiskt tror att kritiker i de flesta fallen först o främst vill skydda gäddor, bryr sig mer om desamma, än om barn, eller själva tänder på underåriga.

Men oavsett så känner jag väl igen den här typen av diskussion från debatter om Anonyma Alkolister och deras förgreningar i 12-stegsrörelsen. Där försvararna också är väldigt oförstående för kritiken och så även den stora oinsatta massa som egentligen bara har hört gott om AA. Där dras sektkortet på samma sätt som här, men försvararna har kanske inget att kasta tillbaka förutom att man inte är riktigt nykter om man inte har blivit det via AA. Bara en parantes. Visst är det ryggdunkar och lite personangrepp, men det är väl lite kul tycker jag. Folk gillar att gnabbas lite och som vanligt går alla in med lite olika mycket allvar eller distans.

Bara en reflektion.

Ministern, jag vet inte riktigt varför jag citerade dig, det bara blev så.
Senast redigerad av LudvigSigurdDavid 2024-12-03 kl. 16:26.
Citera
2024-12-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Undrar lite över de som hängts ut trots att de sagt nej till träff... alltså har de gjort precis det dumpen vill - sagt nej till att träffas. De söks upp och hängs ut ändå..

Borde ju varit morot och klapp på axeln för att de fatiskt backade?

Du är galen, då missar man ju swishen.
Nope man söker upp dem hemma eller på jobbet.
Citera
2024-12-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Skitsnack ifrån din sida...

Ligg still kvinna och låt mig slå dig gul och blå, detta är konsekvensen av att du varit otrogen!
Bertil sa att nu skall du ta detta och du kan inte anmäla mig! För det är moraliskt fel av dig att anmäla mig nu när jag ger dig konsekvensen av din otrohet!

Det är gäddorna som vill förgripa sig på barn
Dom vill alltså förgripa sig på försvarslösa barn, det är dom som är dom moraliskt förkastliga här
Läs chattloggarna så ser du vilka jävla "offer" dom är
Citera
2024-12-03, 16:28
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Om ni inte har sett de innan så är det här ovan vad man skulle kunna beskriva som ett exemplar av en ärkedumpling.
Rapar upp Saras propaganda som en robot med fritt blås mellan öronen.

1. Försök att skapa ett "vi mot dom" scenario där dumplingarna står för den ädla kampen att skydda barnen. Jämföra sig själva med frihetskrigare o annan smörja för att få dumplingen att känna sig som om man tillhör en större rättfärdigad organisation.

2. Intala dumplingen att alla tycker som ni, inte bara lågutbildade idioter som inte klarar av att hålla mer än 1 tanke i huvudet samtidigt. Cementera även bilden av att vara kritisk mot Dumpen måste per automatik betyda att barn ska brännas på bål!

3. Referera till den missvisande statistiken som Sara redan fått upptryckt i röven igen av Anna Hedemo men säg en femtedel istället för 20%. Den statistik som visar att "övergreppen i 95% av fallen kommer från jämnåriga och kan innebära en oönskad hand på ett knä".

4. Lite moralpanik om att de skulle stå horder av barn likt luciatåg längst våra gator som blivit utsatta för övergrepp men som ingen tar hand om, med andra ord skitsnack. En intressant paradox är dock att den enskilt största anledningen till att barn hamnar i klämm är förmodligen Dumpen själva.

5. Gnälla lite om barnkonventionen som om att ett påhittat "dumpen-brott" mot ett påhittat Mållgan barn skulle vara de som var i åtanke när den formulerades.
Med andra ord man har en kognitiv disonans där man inte längre kan skilja på riktiga brott mot riktiga barn och påhittade brott mot påhittade barn, men riktiga brott utförda av sektpundarduon ska såklart vara straffritt.

Inte en sekund kan man hänvisa till barnkonventionen om man håller på med civil brottsprovokation som är olaglig enligt samma internationella rättssystem lol. T.o.m polisen har strikta krav:

Citat:
2.2 Otillåten brottsprovokation
Om provokationen påverkar den provocerade till att begå just det brottet, vid det tillfället, mot det offret, så är den att anse som otillåten. Detta blir problematiskt då det aldrig går att vara säker på om en gärning skulle ha begåtts även utan provokationen.22
Senast redigerad av Semperexian 2024-12-03 kl. 16:30.
Citera
2024-12-03, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Detta är ingen jämförelse förutom att båda kan ses som nån form av aktivism. Är du för de som sätter sig på vägar och blockerar trafik våtmarkerna namn? Bara nyfiken.

Jag är både för och emot återställ våtmarker. Vad jag menar är att jag är för själva idén att man som samhällsmedborgare ibland kan bryta mot lagen för att kämpa för något man brinner för och mot något som man anser är fel eller för något man anser borde förändras. Däremot är just återställ våtmarker värsta exemplet på hur fel sätt man kan göra detta på - de är ju totalt galna och borde skjutas av hela bunten, de förstör för så otroligt många andra och deras metoder och aktioner har ingen - eller ytterst marginell - effekt alls på någon våtmark. Det enda deras trams leder till är att 99% av befolkningen vill utvisa dem till Australien, gärna till krokodil-tät sumpmark.

Dumpen hade varit ännu bättre, enligt mig, om de hade struntat i allt trams om vård - de hade nog tjänat sitt syfte bättre om de begränsade sin verksamhet till kärnverksamheten: locka fram pedofiler och hänga ut dem, och hoppas att så många som möjligt av pedofilerna begår självmord.
Citera
2024-12-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag tycker inte riktigt att det är jämförbart
Dumpen upptäcker och avslöjar personer som har uppsåt att förgripa sig på barn
Dom misshandlar ingen

Då kan man antingen välja att se dom journalister som avslöjar det som problemet eller gäddorna själva
En normal reaktion när man avslöjas är att man skäms och drar sig undan och accepterar konsekvenserna och sedan söker hjälp för att se till att det inte ska hända igen
"Upptäcker"

Sättet de hänger ut är problemet här. Det finns andra problem att ta hand om runt om.
Då detta skadar personer runt om med inte bara den de hänger ut.

De KAN göra på andra sätt men väljer just detta sättet då det ger störst effekt på synlighet och pengar.

Sedan får Dumpen också ta ansvar för vad deras följare gör efteråt. För om de väljer att lägga ut så det inte går för andra att identifiera, så kan inte deras följare använda informationen för att ex terrorisera dem.

Men det var inte det viktiga här. Just här sa du att dessa personer som fått brott begått emot sig inte skall få anmäla brott utan skall ta de som konsekvenser.
Då spelar det ingen roll om det rör sig om misshandel eller en kränkning. De väger lika mycket, så då är det ju öppet.

Du har också sagt att man skall se emellan fingrarna när de gäller de brott som dem utsätts för.

Då spelar det inte någon roll om du och dina mobbingpolare på gräv trakasserar folk eller misshandlar.
Det är praktiskt taget samma sak, sedan att du vill legitimera dina och andras handlingar emot vissa personer för att du tycker det är kul eller något är oväsentligt.

Denna person har gjort något fel och moraliskt illa.
En hustru som är otrogen har mer eller mindre gjort samma sak.

Men det är inte rätt att misshandla, hänga ut eller verbalt misshandla henne för att hon varit otrogen.
Sedan är ju ett stort problem där att den ena anklagas för att vara något avskyvärt och den andra har begått något som inte ses som ett superstort problem i dagens samhälle.

Men en make som misshandlar sin fru för att hon varit otrogen och hon inte skall få anmäla pga vad hon gjort är ungefär det samma som att en person som hängs ut och blir utpekad som något av det värsta man kan bli anklagad för i dagens samhälle inte skall få anmäla dem som pekat ut dem.

Ärligt, jag skulle nog mer gärna bli misshandlad av en partner för otrohet än uthängd och kallad något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in