2024-12-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spook
Det är bättre att ha ett rättssystem, än att inte ha det.
Men det räcker inte fullt ut för ett fungerande samhälle.
Det är då det är bra att civilsamhället tar vid, och organisationer som Dumpen tar form.
Dumpen behövs! För att få ordning på alla pedofiler som verkar tro att det är fritt fram att våldta andras barn hur som helst utan att alla föräldrar i samhället skulle vidta nödvändiga åtgärda för att eliminera barnvåldtäktsmännen. Rättssystem är en sak som kan samexistera med t.ex. Dumpen eller 1 maj-demonstrationer, de delar visserligen sakområde, en viss yta på ett venndiagram, som ibland går i konflikt med varandra, men det står vi nog ut med så länge barnvåldtäktsmännen får straffet de förtjänar.
Helt enig, så länge civilsamhället agerar inom lagens ramar. I fallet dumpen verkar det inte vara så.
Citera
2024-12-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Lite så är det ju, det har blivit ett medium där det skall vara helt ok med extrem åsikter och att detta skall räknas som norm.
Det hade varit vettigare att stoppa och vårda människor än att bryta ner dem till grunden.

Det är en sådan limbo, de har begått fel men ändå inte. Det är ett perfekt tillfälle att rehabilitera och vårda men istället så åker de på en sådan otrolig konsekvens av ett snedsteg.

Punishment does not fit the crime.

Jag köper ditt argument om "snedsteget" hade handlat om t.ex. snatteri. Nu handlar det istället om att bestämma fysisk träff med ett barn med avsikt att våldta barnet. Då faller ditt argument. Då är det straff som gäller, i allra högsta grad - rehab och vård kommer inte hjälpa en sådan person (ja, där är jag oense med Dumpen).

Eller tror du på riktigt att senaste gäddan Zubb10 - aktiv i 11 år på Kik - skulle sluta jaga efter 13-åringar om det enda "straffet" för det sjuka beteendet skulle vara vård? Utan några andra konsekvenser? Om man ens kan inbilla sig det så är man dålig människokännare, ett sånt rovdjur botar man inte genom att erbjuda vård
Senast redigerad av Kune 2024-12-03 kl. 15:01.
Citera
2024-12-03, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
Jag köper ditt argument om "snedsteget" hade handlat om t.ex. snatteri. Nu handlar det istället om att bestämma fysisk träff med ett barn med avsikt att våldta barnet. Då faller ditt argument. Då är det straff som gäller, i allra högsta grad - rehab och vård kommer inte hjälpa en sådan person (ja, där är jag oense med Dumpen).

Eller tror du på riktigt att senaste gäddan Zubb10 - aktiv i 11 år på Kik - skulle sluta jaga efter 13-åringar om det enda "straffet" för det sjuka beteendet skulle vara vård? Utan några andra konsekvenser?
Fast nu rör det ju sig inte om det. Vad någon trott hör till de moraliska, vad du jämför med är ett inom lagen brottsligt. Det är en form utav grå zon där man har två dörrar, ena är mot bättringsvägen och är hälsosammare för samhället än dörr nummer två som konstant används.

Konsekvenser är när man vrickar foten får man ont för att man trampat snett.
Vad du beskriver är straff och straff utfärdas av rättsväsendet.
Eftersom du har koll, exakt hur många barn har han träffat på sina 11år på platformen? Är det här första "Barnet" han stött på? Hur vet du vad som hade hänt om det var ett barn som kom ist?

Det är många kanske scenarion i ditt tänk. Bygg möjligheterna att söka vård ist för att ta bort möjligheterna och skapa farligare individer.
Det finns en anledning att organisationer som Kris finns, att återintegrera kriminella i samhället.
Att vi som samhälle brukar föredra att vårda kriminella snarare än att straffa dem, för de har en mycket högre chans att lyckas när man ger möjligheterna för det snarare än att ta bort dem.

Inga brott har begåtts i de samband som Dumpen stiger in, så skapa möjligheterna för att vårda missbruket. Sara borde veta allt om hur de fungerar då hon gång på gång på gång har misslyckats med att bli en fungerande del utav samhället.
Citera
2024-12-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Vad du beskriver är straff och straff utfärdas av rättsväsendet.

Det är många fler instanser i samhället som straffar andra. Om jag vägrar låna ut min gräsklippare till min granne, så kan den vägran vara ett straff för något grannen gjort som jag ansåg var fel.

Piska eller morot är för det mesta ett dilemma men i fråga om barnvåldtäktsmän som bestämmer fysisk träff med barn med avsikt att våldta dem så tror jag nog att man kan lägga morot-alternativet lite åt sidan.
Citera
2024-12-03, 15:20
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Det är många fler instanser i samhället som straffar andra. Om jag vägrar låna ut min gräsklippare till min granne, så kan den vägran vara ett straff för något grannen gjort som jag ansåg var fel.

Piska eller morot är för det mesta ett dilemma men i fråga om barnvåldtäktsmän som bestämmer fysisk träff med barn med avsikt att våldta dem så tror jag nog att man kan lägga morot-alternativet lite åt sidan.

Jämförelser mellan dumpen och att inte låna ut sin gräsklippare är på mentalt störd nivå 😆

Bli aldrig jurist min vän, för med din begåvning kommer ditt första försvar av en snattare sluta med att du själv åker på 8 år
Citera
2024-12-03, 15:23
Medlem
Citat:
.. och aldrig lyckas tolka och förstå vad man faktiskt menar.

Som ett brev på posten fick jag lämpligt nog ett faktiskt exempel på det levererat:

Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Jämförelser mellan dumpen och att inte låna ut sin gräsklippare är på mentalt störd nivå 😆

Vilken tur då att ingen gjorde den jämförelsen?
Senast redigerad av Kune 2024-12-03 kl. 15:26.
Citera
2024-12-03, 15:26
Medlem
Vad hände med Trippelgäddan eller har jag missat något?
Var ju sakkunnige DPKatta aka admin2 på Dumpen som slängde ut sig detta i den andra tråden.

Tro inte att det går att komma undan men visst Dumpen kanske sitter på denna godbit för att använda som fokusförflyttning mot massorna när det stormar.
Citera
2024-12-03, 15:36
Medlem
Citat:

Är det inte moroten de använder när de våldtar de fiktiva fjortisarna?
Bör ju inte läggas åt sidan då eller vad säger du?
Citera
2024-12-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unzipit
Det är varken första eller sista gången i den civiliserade västvärldens historia som människor med makt skräms av "revolutionära" idéer likt behovet av att skydda barn mot grooming och andra sexuella övergrepp. För lite mer än hundra år sedan blev kvinnor i England som kämpade för sin rösträtt satta i fängelse, men idag är könsdiskriminering olagligt.

För majoriteten av oss är det självklart att barn ska få vara barn. Vi har ingen annan önskan än att alla barn ska få växa upp i en trygg och säker omgivning, vilket borde vara en självklar rättighet. Tyvärr visar över 500 chattar med fiktiva barn på att verkligheten är radikalt annorlunda.

Enligt en kartläggning av Stiftelsen Allmänna barnhuset utsätts 1 av 5 barn för sexuella övergrepp. Vi som vuxna misslyckas med att skydda en femtedel av alla barn runt oss. Vårt rättssystem är uppbyggt på att barnen först ska utsättas för sexuella övergrepp innan de kan skyddas genom att förövaren åtalas och lagförs, men inte ens då skyddas våra barn eftersom endast 4.2% av anmälda sexualbrott mot barn ledde till en fällande dom förra året.

Det stormar runt Dumpen och det ylas om att vuxna människor som sexchattar med barn ska få behålla sin anonymitet. Samtidigt står tusentals utsatta barn traumatiserade för livet och bortglömda av myndigheter, media och rättsväsendet. En grupp barn som fylls på mer och mer för varje dag.

Barnkonventionen ska vara lag sen 2020, där står det att barnens bästa ska komma först. Hur rimmar det med att barn bli groomade och våldtagna medan de som jobbar för att förhindra det blir polisanmälda?

Om ni inte har sett de innan så är det här ovan vad man skulle kunna beskriva som ett exemplar av en ärkedumpling.
Rapar upp Saras propaganda som en robot med fritt blås mellan öronen.

1. Försök att skapa ett "vi mot dom" scenario där dumplingarna står för den ädla kampen att skydda barnen. Jämföra sig själva med frihetskrigare o annan smörja för att få dumplingen att känna sig som om man tillhör en större rättfärdigad organisation.

2. Intala dumplingen att alla tycker som ni, inte bara lågutbildade idioter som inte klarar av att hålla mer än 1 tanke i huvudet samtidigt. Cementera även bilden av att vara kritisk mot Dumpen måste per automatik betyda att barn ska brännas på bål!

3. Referera till den missvisande statistiken som Sara redan fått upptryckt i röven igen av Anna Hedemo men säg en femtedel istället för 20%. Den statistik som visar att "övergreppen i 95% av fallen kommer från jämnåriga och kan innebära en oönskad hand på ett knä".

4. Lite moralpanik om att de skulle stå horder av barn likt luciatåg längst våra gator som blivit utsatta för övergrepp men som ingen tar hand om, med andra ord skitsnack. En intressant paradox är dock att den enskilt största anledningen till att barn hamnar i klämm är förmodligen Dumpen själva.

5. Gnälla lite om barnkonventionen som om att ett påhittat "dumpen-brott" mot ett påhittat Mållgan barn skulle vara de som var i åtanke när den formulerades.
Med andra ord man har en kognitiv disonans där man inte längre kan skilja på riktiga brott mot riktiga barn och påhittade brott mot påhittade barn, men riktiga brott utförda av sektpundarduon ska såklart vara straffritt.
Citera
2024-12-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa

Nej, det tycker jag inte kan kallas morot. Morot är en faktisk belöning för att man gör något bra. De fiktiva fjortisarna är inte en faktisk belöning och pedofilerna gör inget bra. Så inget av de två förutsättningarna uppfylls för att jag skulle kalla det morot?
Citera
2024-12-03, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det där är lika dumt som att säga att om man är mot dumpen så är man pedofil

Klart som fan ja int e för att folk ger sig på anhöriga

Så varför vill du att anhöriga ska fortsätta lida?
Gäddan finns inte längre o kan inte skada någon.
Men anhöriga ska för evigt få lida för att Sara hittat på nån cp anledning till att inte behöva plocka ner folk.

Låt mig berätta den riktiga anledningen för dig.
Sara blir kränkt när dom tar sitt liv för då har hon inte längre kontroll över dom.

Oavsett vilken av dom du köper är ni sjuka i huvudet som går med. Sök vård
Citera
2024-12-03, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Undrar lite över de som hängts ut trots att de sagt nej till träff... alltså har de gjort precis det dumpen vill - sagt nej till att träffas. De söks upp och hängs ut ändå..

Borde ju varit morot och klapp på axeln för att de fatiskt backade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in