2024-12-03, 16:33
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Instämmer att känslorna går heta ja. Är själv en av de som är kritiska till Dumpen, utan att försvara gäddornas handingar.
Du har dock rätt i en sak: vår rättsapparat kommer att avgöra frågan så småningom.

Gällande gäddorna så är det redan klart. Inget brott begås i samband med handlingar knutet till fiskarna.
Gällande dumpen? Flera olika utredningar och stmningar på G.

I vissa fall har gäddor skickat övergreppsbilder till mammafiskare som Dumpen har överlämnat till Polisen, så du har fel.
Citera
2024-12-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Absolut och var i en fantasivärld där de trodde att en fjortis trånade efter dem.
Fortfarande har de inte vare sig chattat med eller träffat någon fjortis.
Är det en totalt orealistisk avsikt som skall straffas menar du?
Ingen fjortis i världen skulle vare sig chatta eller träffa de stollarna. Har du någon som helst verklighetsuppfattning eller lever du isolerat i vildmarken utan någon som helst kontakt med människor?

Men i gäddans värld så var det väldigt realistiskt
För gäddan var det ett barn gäddorna sexchattade med och som dom tänkte förgripa sig på

Det räcker att dom skulle kunnat få kontakt med en osäker tonåring så skulle dom gå över gränser ingen människa ska gå över
Citera
2024-12-03, 16:37
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Så varför vill du att anhöriga ska fortsätta lida?
Gäddan finns inte längre o kan inte skada någon.
Men anhöriga ska för evigt få lida för att Sara hittat på nån cp anledning till att inte behöva plocka ner folk.

Låt mig berätta den riktiga anledningen för dig.
Sara blir kränkt när dom tar sitt liv för då har hon inte längre kontroll över dom.

Oavsett vilken av dom du köper är ni sjuka i huvudet som går med. Sök vård
Jag hörde idag i nån podd som visade stödja dumpen att Sara kille hotade henne med att ta livet av sig om hon gjorde slut och när hon gjorde det tog han livet av sig. Enligt henne är detta anledningen till att hon jobbar så hårt på att gäddorna inte tar livet av sig. Det var väl därför Impulskollen var så bra, de som sökte sig dit och betalade fick ju så bra terapi och tog därför inte livet av sig. Antar att grabbarna på IK har liknande erfarenheter som Sara och därför sökt sig till branschen tillsammans med de andra eldsjälarna som inte bryr sig om pengar.
Citera
2024-12-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Så varför vill du att anhöriga ska fortsätta lida?
Gäddan finns inte längre o kan inte skada någon.
Men anhöriga ska för evigt få lida för att Sara hittat på nån cp anledning till att inte behöva plocka ner folk.

Låt mig berätta den riktiga anledningen för dig.
Sara blir kränkt när dom tar sitt liv för då har hon inte längre kontroll över dom.

Oavsett vilken av dom du köper är ni sjuka i huvudet som går med. Sök vård

Men avpublicering riskerar få andra gäddor att avsluta sina liv om dom ser det som en väg ut
Citera
2024-12-03, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det är gäddorna som vill förgripa sig på barn
Dom vill alltså förgripa sig på försvarslösa barn, det är dom som är dom moraliskt förkastliga här
Läs chattloggarna så ser du vilka jävla "offer" dom är
Det är poängen, oavsett vad som hänt så ger det inte dig rätten att ta lagen i egna händer.

Det är ju också detta som är problemet och varför lagen Förtal finns.
De har delat material så du skall bilda dig en uppfattning om vad som hänt och hur 2 olika parter tyckt och tänkt. Men du har ingen möjlighet att bilda dig en aning om vad någon av parterna tyckt eller tänkt.

Vi kan dock veta att Fiskaren varit extremt manipulativ.

Men poängen var ju den att oavsett vad som hänt ger det inte någon rätten till något.
Oavsett misshandla en partner för otrohet eller något annat.

Definitivt inte om det inte ens begåtts ett brott.

ALLT detta straffar familj och barn, men de är ok att dessa ryker med och råkar skadas, för man kan ändå skylla ifrån sig!

Det är vedervärdigt den enorma skada som allt detta gör på samhället för att POTENTIELLT skydda barn. Det är många om och men. ingen exakt statistik eller fakta på att det FAKTISKT hjälper.

Hade du kunnat presentera fakta på hur det hjälper barn och hur många barn som räddats utav detta, hade det varit en annan sak. Men som det är TROR vi att det hjälper barn och därför ignorerar den skada som sker på riktiga barn som konsekvens utav publicering och svansens ageranden.
Citera
2024-12-03, 16:43
Medlem
Citat:
Har man gjort något så avskyvärt som dom gjort ska dom bara va tyst och stå för vad dom gjort
Även om dom får rätt i en eventuell rättegång så kommer det inte göra deras handlingar ogjort

Otippat att Bertil vill införa sharialagar.
Citera
2024-12-03, 16:51
Medlem
Citat:
Men i gäddans värld så var det väldigt realistiskt
För gäddan var det ett barn gäddorna sexchattade med och som dom tänkte förgripa sig på

Det räcker att dom skulle kunnat få kontakt med en osäker tonåring så skulle dom gå över gränser ingen människa ska gå över
Du vet exakt vad andra tänker, tycker och känner. Enda anledningen du skulle kunna veta detta är om du suttit i sitsen.

Känner du någon som blivit uthängd? Har du blivit uthängd? Har DU blivit påverkad på något sätt?

Du förespråkar starkt hur folk ska känna, tycka och vara.

Allt ifrån din utgångspunkt.
Om en människa står på Nordpolen och en människa står i Antarktis, bägge kollar upp.
Vilket håll kollar de på? Norr? Söder? Ena ner mot marken och andra upp i skyn?
Båda har olika referens punkter, så bägge kollar mot stjärnorna eller olika håll.

Det betyder inte att den ena har fel och den andra rätt.

Men vi bägge vet att begår man brott är det lagen som skall ta hand om det.
Moralisk brottslighet har ingen straffskala och du/ni förespråkar en enorm påle.
Jag ser att det är anhöriga runt som tar skada och att det finns en stor risk att de brott som påstås stoppas faktiskt kommer till verkligheten ist. Detta sexchattande är ju ett missbruk och knarkare som socialt blir utfrysta kommer att söka sig till sitt knark och sin trygghet. Samma kan ske här och till slut är det inte en fiskare eller någon annan vuxen.

Men det är klart då har ni ryggen fria och kan skylla ifrån er för ifrån er referens punkt har ni straffat folk med konsekvenser så att de skulle tagit tag i sitt liv och gjort bättre. Det är lätt att skylla ifrån sig.
Citera
2024-12-03, 16:53
Medlem
Citat:
Men avpublicering riskerar få andra gäddor att avsluta sina liv om dom ser det som en väg ut
Om man ser vägen ut som självmord spelar det ingen roll om publiceringen finns kvar eller inte.

De du beskriver kommer inte påverka NÅGOT i de beslutet. För om man lämnar jorden så har man ändå inte ont av vad som läggs ut eller sägs om en längre.

De ända som lider är de anhöriga, det är konstant de anhöriga som får lida. och det skylls om och om och om ifrån på den uthängda.
Citera
2024-12-03, 16:56
Medlem
Citat:

Jag tror att jag förstår hur du tänker, men vill hävda att du kommer fram till fel slutsats. Din slutsats verkar vara en återspegling av vilket beslut du själv skulle ha tagit, och inte hur en pedofil i samma situation skulle agera. En pedofil fungerar inte rationellt som normala människor. De är mer åt "återställ våtmarker"-folkets håll, dvs. de verkar njuta av att resten av befolkningen hatar dem - de får en kick av att bli hatade i samhället. Så en avpublicering skulle en pedofil snarare ogilla, tror jag. De vill bli uthängda och bli erbjudna vård, de sitter hemma och hånler och gottar sig åt alla som "hatar på nätet på dem" och således ger dem uppmärksamhet, de tar det som ett kvitto på att de har gjort rätt. De är helt enkelt inte styrda av skam-känslor och liknande stark påverkan, som alla normala människor är. Pedofiler - liksom många andra ytterst märkliga personer i samhället - drivs av helt andra krafter.

Om man vill få fler gäddor att begå självmord - så är nog avpublicering inte en effektiv morot att locka dem med.
Senast redigerad av spook 2024-12-03 kl. 17:05.
Citera
2024-12-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
Som ett brev på posten fick jag lämpligt nog ett faktiskt exempel på det levererat:

Vilken tur då att ingen gjorde den jämförelsen?

Det verkar snarare som om du inte verkar greppa vad ordet "jämförelse" betyder för de va precis vad du gjorde
Citera
2024-12-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
"Upptäcker"

Sättet de hänger ut är problemet här. Det finns andra problem att ta hand om runt om.
Då detta skadar personer runt om med inte bara den de hänger ut.

De KAN göra på andra sätt men väljer just detta sättet då det ger störst effekt på synlighet och pengar.

Sedan får Dumpen också ta ansvar för vad deras följare gör efteråt. För om de väljer att lägga ut så det inte går för andra att identifiera, så kan inte deras följare använda informationen för att ex terrorisera dem.

Men det var inte det viktiga här. Just här sa du att dessa personer som fått brott begått emot sig inte skall få anmäla brott utan skall ta de som konsekvenser.
Då spelar det ingen roll om det rör sig om misshandel eller en kränkning. De väger lika mycket, så då är det ju öppet.

Du har också sagt att man skall se emellan fingrarna när de gäller de brott som dem utsätts för.

Då spelar det inte någon roll om du och dina mobbingpolare på gräv trakasserar folk eller misshandlar.
Det är praktiskt taget samma sak, sedan att du vill legitimera dina och andras handlingar emot vissa personer för att du tycker det är kul eller något är oväsentligt.

Denna person har gjort något fel och moraliskt illa.
En hustru som är otrogen har mer eller mindre gjort samma sak.

Men det är inte rätt att misshandla, hänga ut eller verbalt misshandla henne för att hon varit otrogen.
Sedan är ju ett stort problem där att den ena anklagas för att vara något avskyvärt och den andra har begått något som inte ses som ett superstort problem i dagens samhälle.

Men en make som misshandlar sin fru för att hon varit otrogen och hon inte skall få anmäla pga vad hon gjort är ungefär det samma som att en person som hängs ut och blir utpekad som något av det värsta man kan bli anklagad för i dagens samhälle inte skall få anmäla dem som pekat ut dem.

Ärligt, jag skulle nog mer gärna bli misshandlad av en partner för otrohet än uthängd och kallad något sådant.

För det första är dom inte mina polare, jag känner inte dom och dom känner inte mig
Möjligen ytligt bekanta men inte mer än så

Jag har sagt att jag alltid är mot våld och kommer alltid fördöma det även om den som blir misshandlad råkar va en gädda

Det handlar om proportioner, en otrohet är illa men egentligen en skitsak jämfört med någon som haft uppsåt att förgripa sig på barn som är bland det lägsta du kan sjunka i mina ögon

Sen är det skillnad på att FÅ anmäla något och om personen BÖR anmäla något
Jag menar att gäddornas handlingar är så djupt omoraliska att anmälningsbenägenheten hos dom borde vara lika med noll och det bör finnas ett socialt tryck på dom att inte anmäla

Sen utgår jag från att du aldrig skulle få någon tanke på att förgripa dig på ett barn så du behöver inte vara rädd att du skulle hamna på dumpen, det är en helt annan kategori individer
Citera
2024-12-03, 17:22
Medlem
Citat:

Dom enda som köper det argumentet är sjuka i huvudet. Sök vård

Edit: Sara har ett sadistiskt tändningsmönster på att ha makten över andra människors liv i sina händer. När dom tar sitt liv kränker dom henne då dom berövar dom henne den makten.
Därav anledningen till att hon konstruerade de efterblivna argument som du av oförklarlig anledning fortsätter upprepa.
Senast redigerad av KanelbulleKungen 2024-12-03 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in