2024-12-03, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Intressant att enligt FBI och amerikansk forskning så delas de som begår övergrepp mot barn upp i klasserna "situational offender" och "preferential offender". Den senare gruppen tänder faktiskt mer på barn. Den förra gruppen består av vuxna som i en viss situation kan tänkas begå övergrepp mot barn fast de annars inte skulle. Det verkar alltså vara känt sedan gammalt inom FBI och forskning att det krävs en viss situation för att det ska ske. T.ex. folk som låtsas vara barn och lockar dessa individer in i en sådan situation.

Det där hade du kunnat läsa på svenska hur många gånger som helst i den här tråden – det framhålls också på varenda seriös webbsida i ämnet: en minoritet av pedofiler är förövare mot barn och en minoritet av förövarna är pedofiler. En försvinnande liten andel av Dumpens fångster är pedofiler. Det är bara dumplingar som har svårt att få in detta faktum i kokosnöten...
Citera
2024-12-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
Alright, du tycker olika om ett av mina exempel. Jag kan ge 100 andra exempel istället, så kanske du fattar min poäng?
Är poängen den samma? gnäll gnäll, mmmmmaaaaammmmmaaaa jag vill kunna begå brott men de låter inte mig!

Eller du anser du representerar allmänt folk och vill uppenbara att du tycker det är moraliskt ok att begå rättsliga brott emot människor du anser begått ett moraliskt brott då inte rättsväsendet kan göra något åt dessa då de i lagens mening inte klivit över gränsen än och begått ett brott?

Eller vad är det du vill få fram? Misshandel, hängning, avrättning med mera på de DU tycker är ok är det ok att utföra det på?

Enligt svensk lag är det inte ok att övertala/tvinga någon till att begå självmord.
Det är heller inte lagligt att göra lite olika saker emot folk för att man tycker det.

Vanligt folk går inte runt och hoppas på att de kan bryta lagen emot någon bara för att.
Vanliga människor vet att det är fel oavsett.
Citera
2024-12-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Om dumpen, med sitt sätt att arbeta, har begått brott, då är det inte fel att de får stå för det. Eller?

Misstolknings-patrullen går på högvarv i tråden - utvecklar mitt föregående inlägg och gör det EXTRA TYDLIGT vad jag menade:

Fel enligt vem då? Beror väl på vem man frågar. Det beror på vilket lagbrott det gäller. Det beror på vilka som är inblandade. Det beror på vad BO har gjort mot Dumpen. Det beror på vad BO har gjort mot barn i samhället.

Frågar man en domare, så tycker nog domaren (när denne utövar sin yrkesroll) att det är rätt att Dumpen får stå för eventuella begångna lagöverträdelser. I privata sammanhang kanske domaren anser att det är fel att Dumpen blir straffade för att de konfronterar barnvåldtäktsmän.

Frågar man random kleti eller pleti på stan så tycker nog de flesta att det inte är rätt att man hamnar i fängelse för att man misshandlar en pedofil som våldtog ens barn, även om själva misshandeln i rättsmässiga termer kallas mord. De flesta ser nog mellan fingrarna om en förälder till ett våldtaget barn går lös på barnets våldtäktsman.

Min poäng är alltså inte att ovan två motstridiga exempel skulle vara 100% rätt - mer en indikation på att din fråga är korkat formulerad och för att kunna besvara den behöver man skriva en uppsats, och även om man skriver en uppsats så kommer svaret inte kunna omfatta hela frågeställningen. Min poäng är alltså kort och gott: Ställ bättre (mer exakta) frågor.
Citera
2024-12-03, 14:05
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Vanliga människor går inte och önskar de får lov att avliva folk och där med letar efter anledningar till varför de skulle få göra det.

En del på flashback tror att vissa extrema åsikter på flashback också är gängse rådande åsikter ute i samhället. Att det finns ett överflöd av Sonny och Conny i denna tråden som gått LHS kan man dock vara säker på. De har väl liksom Sjöberg inte klarat grundskolan med godkända betyg, Totala rättshaverister som lever kvar på medeltiden. Det blir ytterst jobbigt för dem när verkligheten kommer ikapp. Dumpen har gjort sig skyldig till en mängd brott och killen som drivit IK åker nog på 6-8år. Rättegångarna mot Dumpen kommer inte stanna vid en rättegång, det blir en följetong på 2-3år.

Kul att idioterna hyllar Sara en person som inte gjort ett jävla rätt i hela sitt liv, men som skyller allt på alla andra. Det kanske är dags att hänga ut bidragsfuskare, tjuvar, rattfyllon, knarkare och mytomaner med? Sara lär ju i såfall figurera på alla de sidorna (självklart önskar jag inte se sådana sidor, men det är helt sjukt att två knarkande losers ska ta sig rätten att döma andra när de själva utgör själva sinnebilden för folk som inte gör rätt för sig)
Citera
2024-12-03, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Fick precis en order! Sara vill ha en resa, helst Västindien + fickpeng. Så jag drar igång en insamling ikväll.

Ni som är insatta, inte kan väl jag råka illa ut för mina insamlingar till Sara? Det rör sig bara om småpengar ju, bortsett från den för dränering/spa till henne hus.

Mycket trevligt initiativ för Sara behöver villa upp sig och komma bort. Patrik får stanna hemma för att hålla nere kostnaderna och nån ansvarig för Dumpen måste finnas tillgänglig.

Skatteverket ringer i så fall till Sara så du behöver inte oroa dig.

Jag lägger en femtilapp direkt.
Citera
2024-12-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
Misstolknings-patrullen går på högvarv i tråden - utvecklar mitt föregående inlägg och gör det EXTRA TYDLIGT vad jag menade:

Fel enligt vem då? Beror väl på vem man frågar. Det beror på vilket lagbrott det gäller. Det beror på vilka som är inblandade. Det beror på vad BO har gjort mot Dumpen. Det beror på vad BO har gjort mot barn i samhället.

Frågar man en domare, så tycker nog domaren (när denne utövar sin yrkesroll) att det är rätt att Dumpen får stå för eventuella begångna lagöverträdelser. I privata sammanhang kanske domaren anser att det är fel att Dumpen blir straffade för att de konfronterar barnvåldtäktsmän.

Frågar man random kleti eller pleti på stan så tycker nog de flesta att det inte är rätt att man hamnar i fängelse för att man misshandlar en pedofil som våldtog ens barn, även om själva misshandeln i rättsmässiga termer kallas mord. De flesta ser nog mellan fingrarna om en förälder till ett våldtaget barn går lös på barnets våldtäktsman.

Min poäng är alltså inte att ovan två motstridiga exempel skulle vara 100% rätt - mer en indikation på att din fråga är korkat formulerad och för att kunna besvara den behöver man skriva en uppsats, och även om man skriver en uppsats så kommer svaret inte kunna omfatta hela frågeställningen. Min poäng är alltså kort och gott: Ställ bättre (mer exakta) frågor.
Tack för uppsatsen.
Jag fortsätter att ställa de frågor jag vill och föra resonemang med de jag vill, på det sätt jag vill. Känns det jobbigt så sluta läs.
Citera
2024-12-03, 14:24
Medlem
Varför är alltid samma person(er) Dumpen-motståndare, Aschberg-beundrare, totalt handikappade i sitt sätt att kommunicera digitalt med andra, klagar så fort någon skriver långa inlägg, hittar på sagor om andra specifika personer istället för att hålla sig till fakta, oförmögna att ta till sig av teorier såvida det inte handlar om hån av meningsmotståndare osv osv..

Det spelar ingen roll om det är någon förståndshandikappad journalist eller ett konto här på flashback, det är aldrig så att de prickar in bara ett eller ett fåtal fel - det går uteslutande alltid att pricka av samtliga defekter.
Citera
2024-12-03, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Testa se på en gäddvideo. Kvaliteten är typ som en gammal film på rullband/VHS från 1920-talet. De verkar ha flyttat filmerna till egen server men med oerhört låg kvalitet för att troligen spara på bandbredd pga det stora antalet besökare.

Tack så mycket!
Jag ska kolla nu.
Citera
2024-12-03, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Frågar bara rakt ut: Ska vi ha ett rättssystem eller ska vi inte. Ska alla vara lika inför lagen eller inte.

Det är bättre att ha ett rättssystem, än att inte ha det.
Men det räcker inte fullt ut för ett fungerande samhälle.
Det är då det är bra att civilsamhället tar vid, och organisationer som Dumpen tar form.
Dumpen behövs! För att få ordning på alla pedofiler som verkar tro att det är fritt fram att våldta andras barn hur som helst utan att alla föräldrar i samhället skulle vidta nödvändiga åtgärda för att eliminera barnvåldtäktsmännen. Rättssystem är en sak som kan samexistera med t.ex. Dumpen eller 1 maj-demonstrationer, de delar visserligen sakområde, en viss yta på ett venndiagram, som ibland går i konflikt med varandra, men det står vi nog ut med så länge barnvåldtäktsmännen får straffet de förtjänar.
Citera
2024-12-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Testa se på en gäddvideo. Kvaliteten är typ som en gammal film på rullband/VHS från 1920-talet. De verkar ha flyttat filmerna till egen server men med oerhört låg kvalitet för att troligen spara på bandbredd pga det stora antalet besökare.
Ja du har rätt. Det är lägsta kvalitet. Mycket dålig upplösning.

Men faktiskt på senaste Gädda 526 där är bra kvalitet på videon. Som innan.
Senast redigerad av Frank.af.Danmark 2024-12-03 kl. 14:43.
Citera
2024-12-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
En del på flashback tror att vissa extrema åsikter på flashback också är gängse rådande åsikter ute i samhället. Att det finns ett överflöd av Sonny och Conny i denna tråden som gått LHS kan man dock vara säker på. De har väl liksom Sjöberg inte klarat grundskolan med godkända betyg, Totala rättshaverister som lever kvar på medeltiden. Det blir ytterst jobbigt för dem när verkligheten kommer ikapp. Dumpen har gjort sig skyldig till en mängd brott och killen som drivit IK åker nog på 6-8år. Rättegångarna mot Dumpen kommer inte stanna vid en rättegång, det blir en följetong på 2-3år.

Kul att idioterna hyllar Sara en person som inte gjort ett jävla rätt i hela sitt liv, men som skyller allt på alla andra. Det kanske är dags att hänga ut bidragsfuskare, tjuvar, rattfyllon, knarkare och mytomaner med? Sara lär ju i såfall figurera på alla de sidorna (självklart önskar jag inte se sådana sidor, men det är helt sjukt att två knarkande losers ska ta sig rätten att döma andra när de själva utgör själva sinnebilden för folk som inte gör rätt för sig)

Lite så är det ju, det har blivit ett medium där det skall vara helt ok med extrem åsikter och att detta skall räknas som norm.
Det hade varit vettigare att stoppa och vårda människor än att bryta ner dem till grunden.

Det är en sådan limbo, de har begått fel men ändå inte. Det är ett perfekt tillfälle att rehabilitera och vårda men istället så åker de på en sådan otrolig konsekvens av ett snedsteg.

Punishment does not fit the crime.
Citera
2024-12-03, 14:48
Medlem
[quote=Bertil87|90281855]Det är tråkigt att du blundar för de vidrigheter gäddorna gjort

För gäddorna var det ett barn dom skrev till och skickade kukbilder o annat skit till[/QUOTE

Absolut och var i en fantasivärld där de trodde att en fjortis trånade efter dem.
Fortfarande har de inte vare sig chattat med eller träffat någon fjortis.
Är det en totalt orealistisk avsikt som skall straffas menar du?
Ingen fjortis i världen skulle vare sig chatta eller träffa de stollarna. Har du någon som helst verklighetsuppfattning eller lever du isolerat i vildmarken utan någon som helst kontakt med människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in