2024-12-03, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Larmades det om våldtäkten samma dag det skedde?
Gjordes inget sök efter sperma/DNA????

Personen hade larmat tidigare om att personen hade blottat sig men kommunen fortsatte skicka samma vårdare ändå!
Hon ska ha sagt till redan hösten 2023 att mannen blottat sig för henne och chefen ska då ha lovat henne att han inte kommer att komma dit igen. Sedan vid själva våldtäkten så berättade hon inte förrän flera veckor efter, därav bristen på teknisk bevisning och utredningen lades ner. Tragiskt men det är så det fungerar. Hade det polisanmälts inom några dar så hade man troligtvis hunnit säkra DNA, men nu hade det gått för lång tid.
Citera
2024-12-03, 15:09
Medlem
https://www.uppsala.se/stod-och-omso...aldreomsorgen/

Information gällande händelser inom äldreomsorgen
Citera
2024-12-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
https://www.uppsala.se/stod-och-omso...aldreomsorgen/

Information gällande händelser inom äldreomsorgen

Litet citat:
Vård- och omsorgsförvaltningen har sedan dess arbetat med en fördjupad utredning för att ta reda på om fler drabbats. Just nu pågår arbetet för att säkerställa att något liknande aldrig ska hända igen. Vi har brustit i ansvar och det är inget vi backar från.

En drabbad, blev sen två drabbade. FUP säjer inget kan bevisas.
Kommunen arbetar dock med en fördjupad utredning.
Först agerar de inte alls, men när FUP säjer det läggs ned då ska kommunen utreda.
????????

(har själv arbetat inom vården och skrivit tillbud som chefen aldrig ens tog upp)
Citera
2024-12-05, 16:50
Medlem
Idag var det en artikel i UNT angående den demonstration som skulle ske idag för Elsa.

En politiker, Agneta Gille (S), uttrycker sig då såhär:

– Vi behöver påvisa de svårigheter som finns i samhället att männen tar sig friheter. Det känns magstarkt att manifestationen ska riktas mot tjänstemännen, som redan är utsatta för mycket aggressioner. Och det finns en annan bild än den som kommit fram i UNT.

Vad är den bilden?

– Det kan jag inte svara på, jag sitter inte i äldrenämnden. Men jag har fått det till mig.

Ok, vad menar hon med detta egentligen?
Citera
2024-12-05, 17:00
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Idag var det en artikel i UNT angående den demonstration som skulle ske idag för Elsa.

– Vi behöver påvisa de svårigheter som finns i samhället att männen tar sig friheter. Det känns magstarkt att manifestationen ska riktas mot tjänstemännen, som redan är utsatta för mycket aggressioner. Och det finns en annan bild än den som kommit fram i UNT.

Vad är den bilden?

– Det kan jag inte svara på, jag sitter inte i äldrenämnden. Men jag har fått det till mig.

Det är politiskt ordbajseri. Det betyder fritt översatt "jag hade ingen aning och jag står till förfogande för positionerna som nu kommer öppnas"
Citera
2024-12-06, 01:55
Medlem
Jag som bor i centrala Uppsala kommer aldrig skaffa hemtjänst åt mina föräldrar.
Citera
2024-12-06, 05:09
Medlem
listigtjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree

Vad är den bilden?

jävla sossar som inte kan stå för att de har gjort fel!!
Citera
2024-12-07, 19:33
Medlem
Åklagaren la ju ner förundersökningen. Nån som har läst förhören?
Citera
2024-12-07, 19:44
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Ingen såg att det skulle komma.
Om man tar in en åsneknullare att vårda någonting med snippa så förstår alla som har liiite intelligens om hur det kommer sluta.

Skulle bara få vara kvinnor som vårdar äldre, då minskar risken radikalt för övergrepp.
Citera
2024-12-08, 08:16
Avstängd
https://www.gp.se/ledare/gastkolumn/...5-68aab268d574

"När vårdaren blottade sig för 84-åriga Elsa, bad hon kommunen att slippa ytterligare besök av mannen. Den chef i hemtjänsten som Elsa talade med negligerade informationen och struntade i önskan om annan personal. Hon lät blottaren arbeta kvar, med samma rutt. Han fick alltså behålla nycklarna till Elsas lägenhet och det var där han sedan förgrep sig på henne. När ”Siv” larmade om att hon utsatts för sexuellt övergrepp i sitt eget hem, lät samma chef ärendet ligga. Sen gick hon på semester."

Varför kan man inte läsa mer om den chefen?
Citera
2024-12-08, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Ingen såg att det skulle komma.
Om man tar in en åsneknullare att vårda någonting med snippa så förstår alla som har liiite intelligens om hur det kommer sluta.

Skulle bara få vara kvinnor som vårdar äldre, då minskar risken radikalt för övergrepp.

Jag kan säga att de kändes inte bra då jag besökte min mamma nu då hon låg på lasarettet efter stroke/fall, öppnande dörren å vad sitter vid sängen och använder ultraljud för att kontrollera om urinblåsan va tom där hon låg med kateter. De slutatade med att en äldre sköterska kom och gjorde denna undersökning för babben sa att han inte hittade.
Nu va bara tröjan uppdragen och trosor hade mamma på men de är rätt snabbt gjort att slinka in under trosan och göra annat än ultraljud på magen, dörren till rummet stängd och de första jag så va babbens rygg. Även om han gjorde annat så skulle varken jag eller annan hunnit se då han stod i vägen.
Citera
2024-12-08, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Jag kan säga att de kändes inte bra då jag besökte min mamma nu då hon låg på lasarettet efter stroke/fall, öppnande dörren å vad sitter vid sängen och använder ultraljud för att kontrollera om urinblåsan va tom där hon låg med kateter. De slutatade med att en äldre sköterska kom och gjorde denna undersökning för babben sa att han inte hittade.
Nu va bara tröjan uppdragen och trosor hade mamma på men de är rätt snabbt gjort att slinka in under trosan och göra annat än ultraljud på magen, dörren till rummet stängd och de första jag så va babbens rygg. Även om han gjorde annat så skulle varken jag eller annan hunnit se då han stod i vägen.

I efterhand kan man konstatera att Reinfeldt gjorde en missbedömning när han ansåg att det skulle vara tillräckligt att "öppna era hjärtan".

Med tiden har det har visat sej att fler organ har behövt öppnas, frivilligt eller med tvång...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in