2024-12-03, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Var har jag uttryckt detta?
Jag anser att våld är förkastligt

Men att avslöja personer med ett sexuellt intresse för barn som har uppsåt att förgripa sig på ett barn är i mina ögon helt okej och för borde gäddan äga sitt problem och inte göra en anmälan

Jävla dumheter är det dom håller på med, acceptera att dom gjort fel o gå vidare

Skitsnack ifrån din sida...

Ligg still kvinna och låt mig slå dig gul och blå, detta är konsekvensen av att du varit otrogen!
Bertil sa att nu skall du ta detta och du kan inte anmäla mig! För det är moraliskt fel av dig att anmäla mig nu när jag ger dig konsekvensen av din otrohet!
Citera
2024-12-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Var har jag uttryckt detta?
Jag anser att våld är förkastligt

Men att avslöja personer med ett sexuellt intresse för barn som har uppsåt att förgripa sig på ett barn är i mina ögon helt okej och för borde gäddan äga sitt problem och inte göra en anmälan

Jävla dumheter är det dom håller på med, acceptera att dom gjort fel o gå vidare
Så att dumpen kan fortsätta att begå brott mot det heligaste vi har - vår grundlag?
Ursäkta att jag säger det, men det där är både farliga och riktigt avskyvärda åsikter du kommer med.
Citera
2024-12-03, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Så... vilket bör gälla? Ska vi ha ett samhälle där lagar och regler gäller, eller där "kreti eller pleti" själva får avgöra vilka lagar de vill följa?

Vadå "bör gälla"? I rätten bör det vara lagen som gäller.
I huvudet på vanliga människor så är det nog svårt att ändra på att de flesta tycker att det bör få vara fritt fram att avliva den barnvåldtäktsman som våldtar ens barn, utan rättsliga repressalier.

Frågar du verkligen efter vad som är objektivt rätt och fel? Du kan lika gärna ställa frågan om vad som är meningen med livet - det finns naturligtvis inga självklara svar på en så mångdimensionell fråga
Citera
2024-12-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
I huvudet på vanliga människor så är det nog svårt att ändra på att de flesta tycker att det bör få vara fritt fram att avliva den barnvåldtäktsman som våldtar ens barn, utan rättsliga repressalier.

Frågar du verkligen efter vad som är objektivt rätt och fel? Du kan lika gärna ställa frågan om vad som är meningen med livet - det finns naturligtvis inga självklara svar på en så mångdimensionell fråga
Vanliga människor går inte och önskar de får lov att avliva folk och där med letar efter anledningar till varför de skulle få göra det.
Citera
2024-12-03, 13:44
Avslutad
Patrik Sjöberg har väl aldrig varit känd för att vara speciellt smart.
Citera
2024-12-03, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Vanliga människor går inte och önskar de får lov att avliva folk och där med letar efter anledningar till varför de skulle få göra det.

Nu har du tappat tråden. Vi diskuterade det här:

Citat:
Fel enligt vem då? Beror väl på vem man frågar. Frågar man en domare, så tycker nog domaren att det är rätt att Dumpen får stå för eventuella begångna lagöverträdelser.

Frågar man random kleti eller pleti så tycker nog de inte att det är rätt att man hamnar i fängelse för att man avlivade en pedofil som våldtog ens barn, även om själva avlivandet i rättsmässiga termer kallas mord.

Diskussionen gällde vad som är rätt och vad som är fel - då gav jag några motstridiga exempel för att peka på det faktum att det beror helt på bland annat sammanhanget och vem man frågar. Ovetande specificerade ingetdera, därför var hans frågor omöjliga att besvara och kunde lika gärna ha varit en "Vad är meningen med livet?"-fråga.
Senast redigerad av Kune 2024-12-03 kl. 13:48.
Citera
2024-12-03, 13:48
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Varför använder pedofilpressen alltid samma bild på Sara och 242 när de tror att de har ett scoop?
Så man inte behöver betala dem för att ta en färsk bild.
Citera
2024-12-03, 13:48
Medlem
Citat:

Vi har ännu en förespråkare för "vanligt folk". Konstigt, den vanliga är avstängd...
Jag är rätt säker på att de flesta svenskar föredrar ett rättssystem framför ett system där människor misstänkta för vissa brott kan avrättas öppet.
Du måste rätt många år tillbaka i tiden då det var helt ok.
Citera
2024-12-03, 13:50
Medlem
Citat:
Nu har du tappat tråden. Vi diskuterade det här:

Diskussionen gällde vad som är rätt och vad som är fel - då gav jag några motstridiga exempel för att peka på det faktum att det beror helt på sammanhanget och vem man frågar. Ovetande specificerade ingetdera, därför var hans frågor omöjliga att besvara och kunde lika gärna ha varit en "Vad är meningen med livet?"-fråga.
Citat:
"Vanliga människor går och önskar att de kan avliva dessa människor utan att åka dit för brott"

Eller missförstod jag dig? Då jag svarade och sa att vanliga människor önskar inte detta, då har man något man behöver åka och söka vård för.
Citera
2024-12-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Vi har ännu en förespråkare för "vanligt folk". Konstigt, den vanliga är avstängd...
Jag är rätt säker på att de flesta svenskar föredrar ett rättssystem framför ett system där människor misstänkta för vissa brott kan avrättas öppet.
Du måste rätt många år tillbaka i tiden då det var helt ok.

Hur vore det om du besvarade mina frågor istället för att relaila långt ut i irrelevant-träsken?
Citera
2024-12-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
"Vanliga människor går och önskar att de kan avliva dessa människor utan att åka dit för brott"

Eller missförstod jag dig? Då jag svarade och sa att vanliga människor önskar inte detta, då har man något man behöver åka och söka vård för.

Alright, du tycker olika om ett av mina exempel. Jag kan ge 100 andra exempel istället, så kanske du fattar min poäng?
Citera
2024-12-03, 13:55
Medlem
Citat:
Hur vore det om du besvarade mina frågor istället för att relaila långt ut i irrelevant-träsken?
Nej, objektiv sanning är ett filosofiskt begrepp.

Frågar bara rakt ut: Ska vi ha ett rättssystem eller ska vi inte. Ska alla vara lika inför lagen eller inte.
Det är i allra högsta grad on topic eftersom B och jag utväxlar åsikter om det.
Vad du anser dig tro om "vanligt folk" och deras vilja att avrätta folk på öppen gata? Njaaaa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in