2024-12-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Mina påståenden kommer jag med efter att ha pratat med en del ukrainare. Ta och gör detsamma du och meddela mig om du får annan info.

Knappast troligt eller hur? Du känner inga ukrainare eller ryssar. Precis som 99% av de som skriver i denna tråd. Ni rabblar bara upp lögner ni blir matade med från ljugmedia. Ni har inga kontakter med omvärlden. Omvärlden får ni beskriven för er av massmedia.

Jag har pratat med vänner i Ukraina och fått förklarat för mig att bli ockuperad av ryssar är likvärdigt med att bli utplånad i kärnvapenkrig.
Citera
2024-12-03, 10:47
Medlem
Jack.Elams avatar
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lcfd2z3dqk2z
Citat:
Blyatmobile Revolution 3.0

Jag vet inte riktigt vad dom har hittat på här, annat än att dom verkar ha tagit delar av ett transportband och lindat in fordonet.
Citera
2024-12-03, 11:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, Putin har nog fått med sig detta. Att det inte blivit så. Utan i sak en halv ljummen respons. Putin växer på detta.
Man kan också fråga sig, hur mycket i sak har Eu`s medlemsländer egentligen totalt sätt.., ökat försvarsanslag och produktion ?
I paritet med Putin`s : "Jag slänger in allt i brasan, och ringer upp Nk och Iran i samma veva !"
(Att Eu har en helt annan muskulös, anabol ekonomi, jmf med Ryssland spelar ju ingen roll om man inte använder sig av den ! )

Jo men Europas vapenindustri växer hållbart. Utan att leva på gamla oljefonder, guldreserv och valutareserv. Utan att ta all arbetskraft från den vanliga civila industrin. Mycket produktion går ju till medlemsländerna som rustar upp och inte till Ukraina. Men det innebär ju att vi har en större reserv längre fram medans Ryssland använder upp alla sina reserver.
Citera
2024-12-03, 11:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag vet inte riktigt vad dom har hittat på här, annat än att dom verkar ha tagit delar av ett transportband och lindat in fordonet.

Snart kan de inte se ut så de kan köra. Men kanske inte så noga vart de är på väg. De skall ju bara köra runt lite tills de blir sprängda.
Citera
2024-12-03, 11:28
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Håller fullständigt med, detta ska bli riktigt intressant! Lex med rötter från både Ukraina och Ryssland.

Precis, tyvärr har inte Lex Fridman lika stor publik som Joe Rogan ännu men jag lyssnar hellre på Lex än på Joe.
Tydligen försöker Lex även få en intervju med Xi och Putin. Förhoppningsvis får vi en bra bild av kriget efter dessa intervjuer.
Citera
2024-12-03, 11:32
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Desperata idioter trycker på en stor röd knapp märkt "Nuclear missile launch".

Desperata idioter apterar även brandbomb i lagerlokaler i England. Dom skickar även brandbomber med flyg. Dom kapar även internetkablar (Rysk kapten på kinesiskt fartyg) Desperata idioter som
Putler verkar vilja göra vad som helst för att klamra sig kvar vid makten.
Citera
2024-12-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Användaren @MrMadoff : "Tror du han skickar in det bästa först eller? Först destabilisera sedan sätter man in stöten, det är sedan gammalt!" Postat i tråden Rysslands militära flopp som inlägg #2. redan 2022-02-26

Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam

Jag tycker det mer verka som att ryssarna låst upp bergrummen i Ural och börjat plocka ut den hypermoderna stridsutrustningen som får västvärlden att häpna och darra av skräck. Äntligen!
Jag gissar att bilden visar ett 3-D printat högteknologiskt fordon med massor av databrickor. Skulle kunna vara en mördarmaskin typ Armata . Jag kan dock ha fel.

Edit nåt blev fel så Heja Finland blev oxå citerad. Vet inte hur det gick till.
Senast redigerad av jonkebonke 2024-12-03 kl. 11:37.
Citera
2024-12-03, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Ryssarna "steamrollar" nu Ukraina. https://www.zerohedge.com/geopolitical/visualizing-ukraines-collapsing-front-lines-amid-steady-russian-onslaught Finns nog inget bättre ord än den beskrivningen om vad som händer just nu i Ukraina.

Krigsbrott.
Jag skulle vilja påstå att ordet krigsbrott bättre beskriver Rysslands agerande i Ukraina.
Hastigheten på den olagliga ockupationen är numera 22 km2 per dygn, enligt ISW (Institute for the Study of War). Det är ungefär 8000 km2 kvar av Donbass som fortfarande är Ukrainskt. Det kommer därför att med nuvarande hastighet ta Ryssland närmare 1 år att ockupera hela Donbass.

Kostnaden i ryska människoliv är cirka ca 1000/dygn. På ett år kommer det således att kosta 365 000 ryssar livet.
Det är knappast att "steamrolla".
Citera
2024-12-03, 11:36
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Ryssarna "steamrollar" nu Ukraina.

https://www.zerohedge.com/geopolitical/visualizing-ukraines-collapsing-front-lines-amid-steady-russian-onslaught

Finns nog inget bättre ord än den beskrivningen om vad som händer just nu i Ukraina.
Det brukar låta så. Vatniks som hänvisar till proryska propagandasidor som säger att Ryssland vinner. Vi har hört det där i 3 år. Här kan man lyssna till en verkligt sakkunnig som säger att Ryssland går mot en total katastrof. Fler ryssar stupar nu än i något modernt krig (inklusive det blodiga koreakriget). https://m.youtube.com/watch?v=4UD046yiFmc
Senast redigerad av Pebbis 2024-12-03 kl. 11:39.
Citera
2024-12-03, 11:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Krigsbrott.
Jag skulle vilja påstå att ordet krigsbrott bättre beskriver Rysslands agerande i Ukraina.
Hastigheten på den olagliga ockupationen är numera 22 km2 per dygn, enligt ISW (Institute for the Study of War). Det är ungefär 8000 km2 kvar av Donbass som fortfarande är Ukrainskt. Det kommer därför att med nuvarande hastighet ta Ryssland närmare 1 år att ockupera hela Donbass.

Kostnaden i ryska människoliv är cirka ca 1000/dygn. På ett år kommer det således att kosta 365 000 ryssar livet.
Det är knappast att "steamrolla".

Ja, vi har hört de där fantasisiffrorna nu i två år, och tiotusentals pansarvagnar och hur Ryssarna har slut på missiler, och att Ryska ekonomin är en dag ifrån kollaps, osv osv, men trots allt detta så går det allt snabbare och snabbare för Ryssland att erövra Ukraina.

Hur länge ska ni leva på lögnerna?

Det är i en exponentiell kurva nu som Ryssland tar mark, och tillslut så går det nog så snabbt att Ryssland enbart hindras av logistiska skäl. Vi är nästan i det skedet just nu.
Citera
2024-12-03, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är mestadels tjetjenier, afrikaner koreaner indier och uralmongoler på kontrakt med ryska staten som styrker med i kriget.
Ukraina offrar sina utbildade medborgare i sina bästa år.

De 5154 bekräftade döda befälen är ryssar. Allt styrks med dödsannonser från anhöriga, tragiska minnesplakat och bilder från begravningar. Det här är alltså inte vanliga soldater utan enbart befäl.

https://x.com/killedinukraine?s=21&t=zPPeTRUUyDRpPcdwtowK0g

Sen har du garanterat en hel del både ryska och utländska legoknektar som dör på daglig basis, men dessa lyfts inte fram.
Citera
2024-12-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Är det inte enklare att Putin drar sig ur Ukraina? Det var ju det som startade elden. Om nu ryssarna vill ha en multipolär värld är ju frågan varför man vill att USA:s president ska lösa problem som Ryssland själva skapat,
Putlers tal om multipolär värld kan ju låta bra? Men vad fan är poängen när den ena polen är det demokratiska väst, o de andra polerna är diktaturerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in