2024-12-03, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Användaren @MrMadoff : "Tror du han skickar in det bästa först eller? Först destabilisera sedan sätter man in stöten, det är sedan gammalt!" Postat i tråden Rysslands militära flopp som inlägg #2. redan 2022-02-26

Först gör man en listig manöver. Man lurar ukrainarna att man satsar på att inta Kiev. Man t.o.m. offrar 500 av sina bästa fallskärmsjägare och sex mil militär utrustning för att finta ukrainarna.

Sen rullade man snabbt tillbaka till östra Ukraina. Där man nu i tre år använt gammalt skrot från världskrigen. Samt Golfbilar. Och Elsparkcyklar. Och iranska moppedrönare.

Man har till och med stått ut med omvärldens hån och skratt. Starkt förvissad om att snart kommer den nya utrustningen.

Mycket snart, om tre år, cirka, då kommer den ryska tattarcirkusen kasta in all ny utrustning och nya vapen! Då kommer stöten!
Citera
2024-12-03, 01:44
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, det är ju intressant med Scholtz..

För 1-2 veckor sedan sitter han i telefonen med Putin (vars tuppkam växer med ett sådant samtal, och ger honom legitimitet).., för att idag vara i Kiev och "hötta med näven"..

Tror även att Putin inte tänker nappa på ev. fredsförslag ifrån Kellogg/Trump. Inte än. Han har blivit självsäkrare under denna höst.., sakta men säkert gnagar ryssen sig fram. Det är dessvärre sanningen. Han offrar gladeligen en miljon medborgare till, om så krävs. Förutom alla uppoffringar som det egna civila samhället kommer att få genomgå.

Ja verkar som han gå all in stalinstyle. Och väst står och gapar som fån. In med trupper nu och sluta hålla i sargen. Full gas med vapenleveranser...
Citera
2024-12-03, 01:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ja verkar som han gå all in stalinstyle. Och väst står och gapar som fån. In med trupper nu och sluta hålla i sargen.Full gas med vapenleveranser...

Ja, Putin har nog fått med sig detta. Att det inte blivit så. Utan i sak en halv ljummen respons. Putin växer på detta.

Man kan också fråga sig, hur mycket i sak har Eu`s medlemsländer egentligen totalt sätt.., ökat försvarsanslag och produktion ?

I paritet med Putin`s : "Jag slänger in allt i brasan, och ringer upp Nk och Iran i samma veva !"

(Att Eu har en helt annan muskulös, anabol ekonomi, jmf med Ryssland spelar ju ingen roll om man inte använder sig av den ! )
Citera
2024-12-03, 02:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Bara att flytta till Ryssland. Orimligt att minoriteten ryssar ska bestämma över sina grannar som vill tillhöra Ukraina.

Summa summarum är att ukrainarna blev glada över att Trump vann. De vill ha fred oavsett pris eller villkor. De är trötta på detta krig.

Sorgligt nog tycker deras sponsorer i Väst att de ska fortsätta dö. Detta är vad de flesta i denna tråd stödjer vare sig de förstår det eller inte.
Citera
2024-12-03, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Summa summarum är att ukrainarna blev glada över att Trump vann. De vill ha fred oavsett pris eller villkor. De är trötta på detta krig.

Sorgligt nog tycker deras sponsorer i Väst att de ska fortsätta dö. Detta är vad de flesta i denna tråd stödjer vare sig de förstår det eller inte.

Nu kommer du återigen med massa påståenden utan att backa upp dessa. Menar du att vi ska lita på att någon som nickar "Stalin Jr" för ukrainarnas talan om att villkorslöst lägga ned vapnen för att de är trötta på kriget?

Förresten, du hävdade tidigare att gränsdragningen blivit "fel" eftersom ryssar hamnat utanför Ryssland. Med Putins nya gränsdragning skulle ukrainare hamna utanför Ukraina. Varför skulle det vara mer okej?
Citera
2024-12-03, 05:15
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Du tänker väl på Sergej Narysjkin som i tevesända mötet inte visste vad som skulle kommuniceras.

Japp.
Gubbarna är lika fula, så jag förväxlade de.
Citera
2024-12-03, 05:18
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag syftar helt enkelt på de ultimatum Ryssarna ställt på Ukraina. De har i den ordning de presenterats hela tiden blivit hårdare. Så länge de inte tagit det som bjudits så kan de förstås hoppas på någonting bättre. Sannolikheten för någonting bättre är dock inte så stor.

Du tillhör de som tror att endgame ligger bakom oss. Bokslut varje dag.
Utan att ta in faktorer som att världen inte accepterar erövringskrig i Europa 2024.
Den ryska förhandlingstaktiken går ut på att kräva det omöjliga.
Citera
2024-12-03, 05:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Nu kommer du återigen med massa påståenden utan att backa upp dessa. Menar du att vi ska lita på att någon som nickar "Stalin Jr" för ukrainarnas talan om att villkorslöst lägga ned vapnen för att de är trötta på kriget?

Förresten, du hävdade tidigare att gränsdragningen blivit "fel" eftersom ryssar hamnat utanför Ryssland. Med Putins nya gränsdragning skulle ukrainare hamna utanför Ukraina. Varför skulle det vara mer okej?

Mina påståenden kommer jag med efter att ha pratat med en del ukrainare. Ta och gör detsamma du och meddela mig om du får annan info.

Knappast troligt eller hur? Du känner inga ukrainare eller ryssar. Precis som 99% av de som skriver i denna tråd. Ni rabblar bara upp lögner ni blir matade med från ljugmedia. Ni har inga kontakter med omvärlden. Omvärlden får ni beskriven för er av massmedia.
Citera
2024-12-03, 05:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Du säger att gränsdragningen blivit "fel" eftersom ryssar hamnat utanför Ryssland. Med Putins nya gränsdragning skulle ukrainare hamna utanför Ukraina. Varför skulle det vara mer okej?

Elon Musk håller med mig. Det räcker för mig.
Citera
2024-12-03, 05:41
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Du verkar upprörd. Ta det lugnt. Jag hör från flera håll att det Europeiska näringslivet befarar att Tysklands industri som av de flesta beskrivs som Europas motor får svårt med konkurrensen i och med höjda energipriser. Jag tror det verkar vara sant och något att ta på allvar. Kombinerat med handelssanktioner, där Tyskland av svårbegripliga skäl verkar följa USA:s minsta vink, har lett till att VW är på väg att stänga fabriker. Du babblar om länkar, bajs och Putin. Är du helt borta?

Citat:
Tack det samma! Naturgasen som tidigare kom från Ryssland i pipeline ersätts numera med LNG som kommer med båt och som tydligen är flera gånger dyrare.

När tydligen, ett uttalanden från dig, ifrågasattes, förväntade jag mig att du skulle komma med fakta som backar upp ditt påstående.
Väntar på att du kommer med länk som tydligen visar på att ditt påstående har ett stöd.
Citera
2024-12-03, 05:48
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Du använder ju partiska källor som ingen tar på allvar förutom just propagandaoffer.

Berätta om dina opartiska källor.
Vill gärna läsa dessa för egen del.
Citera
2024-12-03, 06:00
Medlem
Citat:
Fängslade pga av regimkritiska åsikter på sociala medier 2023:

Ryssland: 400
England: 3 300

Det är uppenbart att du aldrig satt din fot i Ryssland eller för den delen någonsin känt någon ryss.
Bara en massa förlegade fördomar i ditt inlägg.

Hur var det med källan till att England fängslat 3300 personer för regimkritik på sociala medier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in