2024-12-03, 08:44
Medlem
trickydicks avatar
1780 ryssar eliminerade och 8 tanks, 22 stridsfordon och 23 artilleripjäser.

Vid det här laget borde alla ryssar känna någon stupad..
Citera
2024-12-03, 09:13
Medlem
Putin är så jävla rädd och patetisk att han måste kapa kablar i Sverige och Finland.
Citera
2024-12-03, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Finns en precis likadan lista över alla UAFs förluster.

Ryska bekräftade förluster (19332): https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1

Ukrainska bekräftade förluster (7176): https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-ukrainian.html?m=1

Det är inte partiska källor bara för du inte gillar innehållet. Det här är ren fakta med fotobevis, sådant som du sällan slänger dig med. Alla förluster är dokumenterade, men det uppskattas att runt 20% av alla förluster aldrig hamnar på bild så du kan slänga på ~3800 förluster på den ryska listan och ~1400 på den ukrainska. Det går att ducka för sanningen, det bevisar du gång på gång. Men det kommer dock inte förändra verkligheten.

Du hävdade att den ryska militären mår bättre nu än vad den gjorde innan 2022. Trots att stora delar av deras tunga vapensystem och fler än 5100 officerare har dött (ja, det finns konkreta bevis för det också). Jobbigt uppvaknade du kommer få.
Det är mestadels tjetjenier, afrikaner koreaner indier och uralmongoler på kontrakt med ryska staten som styrker med i kriget.
Ukraina offrar sina utbildade medborgare i sina bästa år.
Citera
2024-12-03, 09:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Putin är så jävla rädd och patetisk att han måste kapa kablar i Sverige och Finland.

Vad är vinsten med detta - de kan väl lagas o det gick att leva utan dessa.

Vad har kablarna för effekt vem vinner o vem förlorar på dom.

Samtidigt kan man fråga sig vad händer med kinabåten klistersson et co tittar bara på
o bajsar ord med kina istället för att ingripa mot båten.

Köra med ankare - är det risk att kättingen går av
Citera
2024-12-03, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det har varit kostsamt för Ryssland att ligga i offensivt läge sedan i princip i somras. Anfallskrig kostar, men vill de ta Donetsk så finns det inga genvägar runt det. Dessutom stressas de av läget i Syrien. Zoomar vi ut lite så är tredje världskriget nu snart ett faktum, även om det inte ännu har passerat gränsen där de stora blocken officiellt är i krig med varandra. Ukraina, Israel, Libanon, Ryssland, Nordkorea, Syrien. Vi får hoppas att Trump lägger en våt filt över konflikterna och släcker branden innan det utvecklas till en skogsbrand.

Är det inte enklare att Putin drar sig ur Ukraina? Det var ju det som startade elden. Om nu ryssarna vill ha en multipolär värld är ju frågan varför man vill att USA:s president ska lösa problem som Ryssland själva skapat,
Citera
2024-12-03, 10:24
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Mina påståenden kommer jag med efter att ha pratat med en del ukrainare. Ta och gör detsamma du och meddela mig om du får annan info.

Knappast troligt eller hur? Du känner inga ukrainare eller ryssar. Precis som 99% av de som skriver i denna tråd. Ni rabblar bara upp lögner ni blir matade med från ljugmedia. Ni har inga kontakter med omvärlden. Omvärlden får ni beskriven för er av massmedia.

Du tramsar som en papegoja! Du känner inte en enda jävla ukrainare (isf. jävligt ytligt)

Mina grannar är från Ukraina. Två familjer som jag bekantat mig med i över två års tid.

Umgås med de på "nästan" daglig basis. Kulturbyten, dialoger om det mesta och mycket om kriget. Och just Trump, har vi talat ganska mycket om!

Du har ingen aning om vad du talar om! Så mycket kan jag säga!

Frågan är om du ens känner någon ryss? Med det sagt kan jag tillägga att jag har även många grannar och vänner här som är ryssar som flytt Ryssland.

"Mina påståenden kommer jag med efter att ha pratat med en del ukrainare"

Hur gamla är de? Med tanke på den blöjnivå du har på dina inlägg här i tråden?
Senast redigerad av CanisMinor 2024-12-03 kl. 11:14.
Citera
2024-12-03, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Vem tror du det är som får betala för vad kriget kostar att föra? Energipriserna blir absolut högre när vi inte kan importera från Ryssland. Att bensinen faktisk blivit billigare vid pumpen vet du lika väl som jag att det beror på att vissa pålagor tagits bort. Betyder förstås att det blir ett hål någon annan stans som får fyllas på med en pålaga på någonting annat.

Jag får för övrigt tacka för uppmärksamheten.

Det där resonemanget är ju rent idiotiskt. Vad har du för människosyn om du anser att människor ska behöva under förtryck bara för att saker ska vara billiga för oss? Jag antar att du inser att ett återinförande av slaveriet skulle vara extremt ekonomiskt gynnsamt - för alla som inte är slavar.
Citera
2024-12-03, 10:31
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Hej!

Jag efterlyser belägg för de 10 000 omtalade nordkoreanerna i Kursk, marscherande mot Ukraina. Borde finnas mängder med bilder och annat när det nu gått så lång tid. Var är de?

Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är mestadels tjetjenier, afrikaner koreaner indier och uralmongoler på kontrakt med ryska staten som styrker med i kriget.
Ukraina offrar sina utbildade medborgare i sina bästa år.

Nu är det bevisat Arnstad. Även från din kollega! Det finns knappt några ryssar över huvud taget som går förlorade för en rysk medborgare! Koreaner befinner sig och går förlorade på slagfältet!
Senast redigerad av CanisMinor 2024-12-03 kl. 10:44.
Citera
2024-12-03, 10:41
Medlem
Africagonzos avatar
Zelensky ska göra en 3 timmars intervju med Lex Fridman på X.

Fridman gör en av de allra vassaste och bästa poddarna i mina ögon.

Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy has agreed to appear on Lex Fridman's podcast.

https://www.businessinsider.com/zelenskyy-lex-fridman-podcast-musk-x-ukraine-russia-war-2024-12?op=1
Senast redigerad av Africagonzo 2024-12-03 kl. 11:24.
Citera
2024-12-03, 10:44
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Zelensky ska göra en 3 timmars intervju med Lex Fridman på X.

Fridman är gör en av de allra vassaste och bästa poddarna i mina ögon.

Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy has agreed to appear on Lex Fridman's podcast.

https://www.businessinsider.com/zelenskyy-lex-fridman-podcast-musk-x-ukraine-russia-war-2024-12?op=1

Håller fullständigt med, detta ska bli riktigt intressant! Lex med rötter från både Ukraina och Ryssland.
Citera
2024-12-03, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Summa summarum är att ukrainarna blev glada över att Trump vann. De vill ha fred oavsett pris eller villkor. De är trötta på detta krig.

Sorgligt nog tycker deras sponsorer i Väst att de ska fortsätta dö. Detta är vad de flesta i denna tråd stödjer vare sig de förstår det eller inte.

Ja, du är en krigshetsare som stödjer att såväl ryssar som ukrainare ska dödas.
Vi andra stödjer fred och att Ryssland slutar anfallskriga.
Citera
2024-12-03, 10:45
Avstängd
Ryssarna "steamrollar" nu Ukraina.

https://www.zerohedge.com/geopolitical/visualizing-ukraines-collapsing-front-lines-amid-steady-russian-onslaught

Finns nog inget bättre ord än den beskrivningen om vad som händer just nu i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in