2024-12-03, 06:31
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Mina påståenden kommer jag med efter att ha pratat med en del ukrainare. Ta och gör detsamma du och meddela mig om du får annan info.

Knappast troligt eller hur? Du känner inga ukrainare eller ryssar. Precis som 99% av de som skriver i denna tråd. Ni rabblar bara upp lögner ni blir matade med från ljugmedia. Ni har inga kontakter med omvärlden. Omvärlden får ni beskriven för er av massmedia.

Jag har också vänner i Ukraina. Dina påståenden finner ingen grund i en större majoritet i Ukraina.

På samma sätt som någon skulle kunna påstå att hen känner folk i Sverige som stöttar Rysslands invasion av Ukraina. Såsom du.
Men det ger ingen grund till att påstå att Sverige står bakom Ryssland.
Korkat argument av dig.
Citera
2024-12-03, 06:31
Medlem
Stalin Jr och Arnstad är två av de ”skribenter” som belagts med ideliga lögner i syfte att förstöra diskussionen. Det finns ingen anledning att ta något av vad de skriver på allvar.

https://x.com/thestudyofwar/status/1863747760047993000?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Ryssland tror sig inneha en maktposition, oklart varför. Det kommer att bli en tuff tid för många ryssar de närmaste 50 åren.
Citera
2024-12-03, 06:36
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Det vore alternativ nr 2.

Dock har ju gränsdragningen blivit fel om alla dessa ryssar hamnat utanför Ryssland. Det var det Putin menade med att USSR:s kollaps var en katastrof. Han menade att det var en katastrof att 25 miljoner ryssar hamnat utanför Rysslands gränser. Han menade aldrig att det var en katastrof att USSR kollapsade. Han har angående det sagt att de som inte längtar tillbaka till sovjet-tiden har inget hjärta samtidigt som de som gör det även inte har någon hjärna. Självklart felciteras han ständigt angående detta i västlig ljugmedia.

Det var fel av Rysslands ledning 1991 att inte kräva att vissa gränser ritas om så att ryssarna hamnar på rätt sida av gränsen men nu är det som det är. Ukraina ville med stöd av USA inte låta de ryska områdena i Ukraina hamna på rätt sida på fredligt sätt. De försökte fördriva den ryska populationen.

Ukraina är internationellt erkänt.
Fel eller inte av Ryssland, får de leva med.
Minst 82% i alla oblast ville vara självständiga i Ukraina, som Ukraina. Enligt omröstningarna.

Så ditt påstående har ingen grund. Vare sig 1991 eller nu.
Citera
2024-12-03, 06:57
Medlem
Citat:
Summa summarum är att ukrainarna blev glada över att Trump vann. De vill ha fred oavsett pris eller villkor. De är trötta på detta krig.

Sorgligt nog tycker deras sponsorer i Väst att de ska fortsätta dö. Detta är vad de flesta i denna tråd stödjer vare sig de förstår det eller inte.

Till skillnad mot Ryzzarna, som vill fortsätta kriga och dö i meningslösa attacker i Ukraina.

Om så inte vore fallet, så skulle dom ju åka hem och lämna Ukraina ifred.
Citera
2024-12-03, 07:09
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:

Sorgligt nog tycker deras sponsorer i Väst att de ska fortsätta dö. Detta är vad de flesta i denna tråd stödjer vare sig de förstår det eller inte.

Den stora sponsorn av kriget heter Putin.
Det är Ryssland som invaderat Ukraina.
Putin som gett ordern om detta.

De som hyllar vad Ryssland och Putin gör, är medsponsor i dödandet i Ukraina.
D v s du 🫵
Citera
2024-12-03, 07:11
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Elon Musk håller med mig. Det räcker för mig.

Elon 🤣🤣🤣🤣
Det var dagens skämt.

Kommer från Ukrainas förkämpe no1 aka Stalin jr.🤡
Citera
2024-12-03, 07:13
Medlem
Liksom Stalin JR har jag pratat med en del Ukrainare. Fast han låtsas bara ha gjort det. De jobbar nämligen i samma byggnad som mitt företag gör. Nej, ingen Ukrainare vill avsluta kriget om det innebär underkastelse till Ryssland. De dör hellre. Naturligtvis finns det de som vill avsluta det hela nu. Men de flesta vill slåss till sista blodsdroppen. Så är det i de flesta krig skulle jag tro.
Citera
2024-12-03, 07:13
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Stalin Jr och Arnstad är två av de ”skribenter” som belagts med ideliga lögner i syfte att förstöra diskussionen. Det finns ingen anledning att ta något av vad de skriver på allvar.

https://x.com/thestudyofwar/status/1863747760047993000?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Ryssland tror sig inneha en maktposition, oklart varför. Det kommer att bli en tuff tid för många ryssar de närmaste 50 åren.

Nej, du har rätt.
Vi alla som bett om fakta, källor eller utveckling av ett pågående, möts av…tystnad. Dessa två, bl a, sprider bara lögner.
Citera
2024-12-03, 07:19
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Nej, du har rätt.
Vi alla som bett om fakta, källor eller utveckling av ett pågående, möts av…tystnad. Dessa två, bl a, sprider bara lögner.

Jag var tidigare av den uppfattningen att inte bry sig om dem. Men jag tänkte om lite.
Då och då är det inte dumt att bemöta dem så de som inte är så aktiva i tråden förstår vilka fantasier de kommer med
Citera
2024-12-03, 07:23
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Mina påståenden kommer jag med efter att ha pratat med en del ukrainare. Ta och gör detsamma du och meddela mig om du får annan info.

Knappast troligt eller hur? Du känner inga ukrainare eller ryssar. Precis som 99% av de som skriver i denna tråd. Ni rabblar bara upp lögner ni blir matade med från ljugmedia. Ni har inga kontakter med omvärlden. Omvärlden får ni beskriven för er av massmedia.

Nu ljuger du igen. Du har inte pratat med några ukrainare. Du är en ensam tragisk själ som vill att andra människor skall lida. För då mår du bättre.
Lyckan är som allt annat relativ.
Citera
2024-12-03, 07:38
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99

Apropå din länk.
Putin kommer inte kunna uppnå minimum som krävs av regimkollegorna Kreml, i några förhandlingar.
Detta blir Putins slut.
Rysslands trupper i Ukraina imploderar och det finns bara en väg för alla ryska trupper och övriga pro-ryssar. Det är till Ryssland.
Rysslands krig i världen, var ett gigantiskt misstag.
Citera
2024-12-03, 08:00
Medlem
Citat:
Du använder ju partiska källor som ingen tar på allvar förutom just propagandaoffer.

Finns en precis likadan lista över alla UAFs förluster.

Ryska bekräftade förluster (19332): https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1

Ukrainska bekräftade förluster (7176): https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-ukrainian.html?m=1

Det är inte partiska källor bara för du inte gillar innehållet. Det här är ren fakta med fotobevis, sådant som du sällan slänger dig med. Alla förluster är dokumenterade, men det uppskattas att runt 20% av alla förluster aldrig hamnar på bild så du kan slänga på ~3800 förluster på den ryska listan och ~1400 på den ukrainska. Det går att ducka för sanningen, det bevisar du gång på gång. Men det kommer dock inte förändra verkligheten.

Du hävdade att den ryska militären mår bättre nu än vad den gjorde innan 2022. Trots att stora delar av deras tunga vapensystem och fler än 5100 officerare har dött (ja, det finns konkreta bevis för det också). Jobbigt uppvaknade du kommer få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in