Citat:
Ursprungligen postat av
DenOtroligaStruten
'Struten' här igen...
Men utan 'dum' före, tycker jag...
Känner mig inte mer dum än er andra här...
Varken jag, eller han/hon, (vad jag kan utläsa, i alla fall,) tycker att Pia gör rätt i allt, men vi vill inte falla in i mobbningen, (som vi uppfattar det,) av Pia...
Nu gör du antaganden om någon annans kön. Akta så du inte sårar hens känslor.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenOtroligaStruten
Pia har problem, ja, det blir, ev, tjatigt att jag säger det igen, men jag tycker att alltför få här ser det...
Vem menar du här i tråden
inte ser att Pia har problem?
Det största problemet är Pia själv och att man inte kan nå ut till henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenOtroligaStruten
Och, apropå att påstå att hon gör/har gjort så många illa, man gör även Pia illa...
Whataboutism. Grundproblemet är Pia och hennes beteende.
Vem menar du gör Pia illa? Enl henne själv är det kronofogden, polisen, psyk, exmaken, socialen, föräldrarna. I princip alla som försökt göra något åt Pias situation.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenOtroligaStruten
Varför ska hon inte åtminstone kunna få träffa sina barn lite mer/oftare...?
Det kan ju även mördare få göra...
Varför? Är du bäng eller bara ett troll? Hon har förlorat vårdnaden om sina barn, hon hade rätt till umgänge. Självklart kan man på dessa umgängen inte dyka upp packad och ofräsch.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenOtroligaStruten
Detta som nu pågår är ingen välgärning ens mot hennes pojkar...
Vilket syftar du på? Att hon inte får umgänge eller hetsen mot henne?
Citat:
Ursprungligen postat av
DenOtroligaStruten
På sikt, anser jag, att de tar skada av detta att tvingas ta avstånd från sin mor, minst lika mycket jämfört med att få ha ett mer normalt umgänge med henne...
Du låter som en av tokskallarna från familyunited som försvarar diverse kassa föräldrar som åsidosatt sina barns behov för sina egna.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenOtroligaStruten
Detta, som nu pågår, är det som skapar ett trauma i pojkarnas liv...
Ja, där är vi ense. Pias totala kollaps kommer sätta djupa spår i ungarna. Morsa som super ner sig, drar på sig könisar och flashar med det på TT, sitter utanför coop och tigger (för att sen klaga på att folk ”bara” erbjuder mat)
Otroligt egoistisk person minst sagt.