2024-12-02, 16:21
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Nu har hon råd med sin vin-diet. Att Pia drabbats av hybris gällande "Fattigmansmat" har nog med att göra att hon för tillfället har ett 6-siffrigt belopp på kontot, gratis boende o tillgång till, som sagt, vin o snus.

Dock har allt ett slut...och vad har Pias ofrivillige sambo att sätta emot en vrålande psykopatisk kvinna som trots sin litenhet, helt uppenbart är kapabel att förgöra folk på sitt eget, lilla sätt?

Ja..Resa till Gambia,eller ens Inrikes, känns lite långsökt nu?

Enbart att den äldre mannen i Älvsjö bad om, någon slags ” hjälp”, känns riktigt dåligt.
Jag hoppas att han har anhöriga!
Citera
2024-12-02, 16:33
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Tack så mycket, ytterligare en 'snäll' kommentar om den 'hemska struten'...
Tur att det finns de som har hand om förståndet då...

Ang en åsikt ovan här, från en annan person, så anses inte Pia's söner VILJA umgås med henne...

Jag har tidigare läst i tråden, sant eller ej, att de inte VÅGAR, därför att de skrämts med att de, om de umgås med Pia det allra minsta utöver minimalt, skulle riskera att hamna i fosterhem...
Alltså om pappan låter dem träffa Pia mer/oftare...

Då har du kanske läst/följt på dåligt?

Socialtjänsten/ Familjerätten har tilldömt barnens pappa enskild vårdnad.
Nog med rätta, utifrån barnens levnadsförhållanden hos sin mamma, Pia Nyberg.

Vad? Exakt? Förstår du inte?

Om du går emot hela tråden här, så går du ju emot hela samhället, som finns för barns hela hälsa.
Otäckt, om så är!
Citera
2024-12-02, 17:15
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Nu har hon råd med sin vin-diet. Att Pia drabbats av hybris gällande "Fattigmansmat" har nog med att göra att hon för tillfället har ett 6-siffrigt belopp på kontot, gratis boende o tillgång till, som sagt, vin o snus.

Dock har allt ett slut...och vad har Pias ofrivillige sambo att sätta emot en vrålande psykopatisk kvinna som trots sin litenhet, helt uppenbart är kapabel att förgöra folk på sitt eget, lilla sätt?

Absolut ja.
Väldigt obehagligt allt.
Men, tänker att Hassan nu hamnat i ngn form av ” beroendeställning”
av henne?
Då han ju bad om hennes hjälp?
Ryggskott/ Sjukdom/Arytmi..?

Efter hennes fylleriorgier hos honom, där han kastade ut henne?? Och hon levde ” rövare” hos tjej i Barkarby etc?

De/ Hon kanske lever på Hassans pension nu, tills Nyberg blir miljonär?

Tills dess, finsk fisksoppa och en massa vin, som Pia 50, snart 15 och smal igen, handlar på Hassans kort?
Citera
2024-12-02, 17:27
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Absolut ja.
Väldigt obehagligt allt.
Men, tänker att Hassan nu hamnat i ngn form av ” beroendeställning”
av henne?
Då han ju bad om hennes hjälp?
Ryggskott/ Sjukdom/Arytmi..?

Efter hennes fylleriorgier hos honom, där han kastade ut henne?? Och hon levde ” rövare” hos tjej i Barkarby etc?

De/ Hon kanske lever på Hassans pension nu, tills Nyberg blir miljonär?

Tills dess, finsk fisksoppa och en massa vin, som Pia 50, snart 15 och smal igen, handlar på Hassans kort?

Pia lever nog gärna på andras pengar även om hon nu har egna. Hennes paroll är ju att betala för sig, är något endast korkade människor gör. Pia själv är smart. Pia lever som en parasit på andra. Likt en fästing suger hon sig fast o suger i sig det som går.

Att hålla Hassan i strama tyglar, är prio ett för Pia...han är den som ger Pia "ett hem". Inte fan kommer Pia att släppa ifrån sig kontrollen över Hassan...han vet ju, att minsta lilla vrål under natten kan få honom vräkt.

Hon är, trots sin litenhet, jävligt obehaglig.
Citera
2024-12-02, 17:48
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
'Struten' här igen...
Men utan 'dum' före, tycker jag...
Känner mig inte mer dum än er andra här...

Varken jag, eller han/hon, (vad jag kan utläsa, i alla fall,) tycker att Pia gör rätt i allt, men vi vill inte falla in i mobbningen, (som vi uppfattar det,) av Pia...

Nu gör du antaganden om någon annans kön. Akta så du inte sårar hens känslor.

Citat:
Pia har problem, ja, det blir, ev, tjatigt att jag säger det igen, men jag tycker att alltför få här ser det...

Vem menar du här i tråden inte ser att Pia har problem?
Det största problemet är Pia själv och att man inte kan nå ut till henne.

Citat:
Och, apropå att påstå att hon gör/har gjort så många illa, man gör även Pia illa...

Whataboutism. Grundproblemet är Pia och hennes beteende.
Vem menar du gör Pia illa? Enl henne själv är det kronofogden, polisen, psyk, exmaken, socialen, föräldrarna. I princip alla som försökt göra något åt Pias situation.

Citat:
Varför ska hon inte åtminstone kunna få träffa sina barn lite mer/oftare...?
Det kan ju även mördare få göra...

Varför? Är du bäng eller bara ett troll? Hon har förlorat vårdnaden om sina barn, hon hade rätt till umgänge. Självklart kan man på dessa umgängen inte dyka upp packad och ofräsch.

Citat:
Detta som nu pågår är ingen välgärning ens mot hennes pojkar...

Vilket syftar du på? Att hon inte får umgänge eller hetsen mot henne?

Citat:
På sikt, anser jag, att de tar skada av detta att tvingas ta avstånd från sin mor, minst lika mycket jämfört med att få ha ett mer normalt umgänge med henne...

Du låter som en av tokskallarna från familyunited som försvarar diverse kassa föräldrar som åsidosatt sina barns behov för sina egna.

Citat:
Detta, som nu pågår, är det som skapar ett trauma i pojkarnas liv...

Ja, där är vi ense. Pias totala kollaps kommer sätta djupa spår i ungarna. Morsa som super ner sig, drar på sig könisar och flashar med det på TT, sitter utanför coop och tigger (för att sen klaga på att folk ”bara” erbjuder mat)

Otroligt egoistisk person minst sagt.
Citera
2024-12-02, 17:59
Medlem
SkrikPaniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Nu även på väg att utveckla ätstörning också då ?
I klimakterium och 50?

Pia har pratat på DS om ätstörningar hon hade som yngre. Det låter troligt med hennes bruk av efedrin som exmaken nämnde som möjlig faktor i hennes psykiska sjukdomsbild bakåt i tiden. Oavsett så är vi på väg till en viss hållplats när man går över till att enbart konsumera alkohol. Permanenta hjärnskador från tiaminbrist, alkoholketoacidos & delirium. Men levern kan återhämta sig, inte lika bra med hjärnan & övriga organ.
Senast redigerad av SkrikPanik 2024-12-02 kl. 18:02.
Citera
2024-12-02, 18:00
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:

Det är till och med 7-siffrigt belopp på hennes konto. Men jag tror faktiskt hon döljer att de betalats ut även inför Hassan. Hon låter honom stå för allt, för Pia är inte "så korkad" att betala för boende eller kost(vin och snus), sånt är bara för oss andra dumma jävlar...
Skulle gärna vilja veta om någon sett Hassan vid liv det senaste. Något är så off...
Citera
2024-12-02, 18:10
Medlem
Marcusdemortes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Det är till och med 7-siffrigt belopp på hennes konto. Men jag tror faktiskt hon döljer att de betalats ut även inför Hassan. Hon låter honom stå för allt, för Pia är inte "så korkad" att betala för boende eller kost(vin och snus), sånt är bara för oss andra dumma jävlar...
Skulle gärna vilja veta om någon sett Hassan vid liv det senaste. Något är så off...

Vill inte spä på rykten mer än jag gjort. Men är det inte konstigt hon sitter och äter själv? H kan inte handla utan skickar henne. Så tänker att han inte är ute och jobbar. Inte ett tecken på att han är där.
Citera
2024-12-02, 18:21
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcusdemorte
Vill inte spä på rykten mer än jag gjort. Men är det inte konstigt hon sitter och äter själv? H kan inte handla utan skickar henne. Så tänker att han inte är ute och jobbar. Inte ett tecken på att han är där.

Hon behöver ett boende...även om nu Hassan däckat. Med tanke på de som nu ömmar för psykopaten Pia, så kanske de kan hinta lite lätt till någon instans om att det KANSKE finns en äldre man som kan befinna sig i en prekär situation utan möjlighet till kontakt med yttervärlden.

Som sagt...Pia gör nog "allt" för att ha någonstans att bo.
Citera
2024-12-02, 18:29
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamuraiBenny
Håll tassarna borta, äckliga groda! Hon är MIIIN!
Du tycker också hon är läcker? Hennes senaste dans i addidasbrallor på Marcus De Mortes youtubesajt, och så den psycedeliska låten "Delirium"... så laddat. Hon är sliten, MEN sexig..
Citera
2024-12-02, 18:34
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Hon behöver ett boende...även om nu Hassan däckat. Med tanke på de som nu ömmar för psykopaten Pia, så kanske de kan hinta lite lätt till någon instans om att det KANSKE finns en äldre man som kan befinna sig i en prekär situation utan möjlighet till kontakt med yttervärlden.

Som sagt...Pia gör nog "allt" för att ha någonstans att bo.

Ja.

Och, som många andra här i tråden också svarat/ reagerat på, så blir det inte Gambia nu?
Skönt! För Nyberg!

Tänk om om nyktrar och till sig?
Citera
2024-12-02, 18:55
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Troligtvis ett troll som i detta nu sitter o fnissar bakom sin skärm, alldeles salig av lycka över att få folk till att svara på en massa jumbo-dumbo...Min åsikt.

Ja, lite så? Tänker samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in