2024-12-02, 17:43
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
S & P får verkligen utkämpa ett flerfrontskrig. Länge trott de kommer lösa det här för de har hundratusentals följare beredda att swisha pengar, men nu vetefan. När alla det här striderna brakar loss samtidigt i vår kommer det nog inte hålla.

Jag har sagt tidigare i tråden om förtalsmålet att problemet är inte det enskilda målet i sig, utan att det kan få en dominoeffekt. Dumplingarna kanske kan swisha sitt socialbidrag för ett mål eller två. Men flera hundra som nu helt plötsligt öppnas upp? Som jag förstår det behöver inte gäddorna själva ens nödvändigtvis anmäla, utan åklagare kan tekniskt sett driva målet?

Att allt kommer på en gång är inte förvånande dock. Rättvisans kvarnar maler långsamt, men när de väl kommer ifatt så kan det komma som tsunami...

Citat:
Ursprungligen postat av entilllirare

Vem blir det som de kastar under bussen? Dumpen-Katta?

Ärligt talat - är det ens ett försvar? De filmar videon och sedan skickar de den till någon som laddar upp. Jag har sagt det förr - jag ser grabbarna bakom Impulskollen, samt Sara och Patrik, som totalkörda. Frågan blir hur många de nu drar med sig i fallet.

Sara kommer försöka skylla på någon dumpling som uppladdare, men resultatet kommer bara bli att hon drar ned denne med henne.
Senast redigerad av moralhora 2024-12-02 kl. 17:46.
Citera
2024-12-02, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag har sagt tidigare i tråden om förtalsmålet att problemet är inte det enskilda målet i sig, utan att det kan få en dominoeffekt. Dumplingarna kanske kan swisha sitt socialbidrag för ett mål eller två. Men flera hundra som nu helt plötsligt öppnas upp? Som jag förstår det behöver inte gäddorna själva ens nödvändigtvis anmäla, utan åklagare kan tekniskt sett driva målet?

Att allt kommer på en gång är inte förvånande dock. Rättvisans kvarnar maler långsamt, men när de väl kommer ifatt så kan det komma som tsunami...
Man kan ju iaf tycka att om det blir fällande dom i förtals målet så borde JK se över övriga anmälningar de fått in och ta beslut om att öppna undersökningar, men så lär nog inte fallet bli, utan övriga lär få föra sin egna talan.

Dock har det ju öppnat upp så advokater kanske ser större möjlighet att roffa åt sig och är mer villiga att ta på sig klienter, för jag antar det är något som satt stop antingen pengar eller att de inte velat föra enskilt åtal i ärendet annars borde vi haft fler åtal tycker jag.
Citera
2024-12-02, 17:49
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:

Ärligt talat - är det ens ett försvar? De filmar videon och sedan skickar de den till någon som laddar upp. Jag har sagt det förr - jag ser grabbarna bakom Impulskollen, samt Sara och Patrik, som totalkörda. Frågan blir hur många de nu drar med sig i fallet.

Sara kommer försöka skylla på någon dumpling som uppladdare, men resultatet kommer bara bli att hon drar ned denne med henne.

De kommer åka så de ryker om det på en mängd punkter. Klart som fan att myndigheterna vill ta ner skiten o sätta dem.

Men geniet Sara är ju lugn

Sjöberg lär halsa flödderburken just nu.
Senast redigerad av Statsminister2030 2024-12-02 kl. 17:52.
Citera
2024-12-02, 17:50
Medlem
entilllirares avatar
Citat:

Jag skulle ha lite puls nu om jag var en av de som presenterades i "medarbetar-expot" på facebooksidan.
Citera
2024-12-02, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av entilllirare

Vem blir det som de kastar under bussen? Dumpen-Katta?

Det verkar inte bättre! Det var på tiden att den där dirigenten får sig en rejäl omgång i rättssystemets salar. Hade varit förj*vligt rent ut sagt om den där skökan hade klarat sig helt obemärkt.

Intressant att Överläkare Sara har sadlat om ännu en gång. Nu är det "juristen" Sara helt plötsligt. Lät på henne som det bara är små bagateller inom koncernen som behöver ses över och eventuellt justeras vid behov.
Citera
2024-12-02, 17:52
Medlem
bomhulls avatar
Får hoppas dumpen kan hållas igång ett bra tag till. Det verkar ju aldrig sina bland gäddorna och bättre underhållning får man leta efter
Citera
2024-12-02, 17:54
Avslutad
Drevet mot Dumpen är en solklar klassfråga. Sålänge de publicerar svagbegåvade freaks är det jubel och ryggdunkningar, men när människor med pengar och kontakter börjar flyta upp till ytan blir det granskningar, polisanmälningar och JK.

De farligaste peddona känner sig hotade nu.
Citera
2024-12-02, 17:56
Medlem
Varför använder pedofilpressen alltid samma bild på Sara och 242 när de tror att de har ett scoop?
Citera
2024-12-02, 17:56
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Får hoppas dumpen kan hållas igång ett bra tag till. Det verkar ju aldrig sina bland gäddorna och bättre underhållning får man leta efter

Det blir ännu mer underhållande med de femtielva rättegångar som kommer hållas och vetskapen att Sjöberg får sortera muttrar och smutstvätt i 4år
Citera
2024-12-02, 17:59
Medlem
bomhulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull

Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Det blir ännu mer underhållande med de femtielva rättegångar som kommer hållas och vetskapen att Sjöberg får sortera muttrar och smutstvätt i 4år
Det finns inga belägg på att sara eller patrik tar emot mutor men däremot så har dom ju använt oseriösa samarbetspartners och medarbetare
Citera
2024-12-02, 18:10
Bannlyst
Märks att juristen och V.D Sara har skickat ut en kontraorder med full attack på alla sociala medier.

Dumpen och dess sidoverksamheter går verkligen från klarhet till klarhet. Presentationen på facebooksidan av potentiella misstänkta medarbetare var ju verkligen ett genidrag. Bra timing och allt också.
Citera
2024-12-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
1. Absolut, dock anser jag inte att göra det på detta vis som Dumpen gör och öppet är rätt sätt.
Dessutom sättet de gör det på.

2. Absolut, självklart att det är någon annans fel med det som Dumpen aktivt väljer att göra och sättet de väljer att göra det på.
Dumpen förtalar en person, då är den personen ett offer för förtalet.
PHS misshandlar någon, då är den personen ett offer för misshandlingen.
Vi kan göra listan än längre med allt gräv gör, men att sitta och gnälla över att offer inte får vara offer i de sammanhang de är offer är så empatilöst, i en rättegång där de blivit misshandlade är de offer och skall inte sitta och ord bajsa om att det är synd om de potentiella offer de hade kunnat haft, så det var ju lite rätt de som PHS gjorde när de misshandlade dem...

Sammanhanget gör dem till offer, så om nu inte Dumpen vill att de skall vara offer gör dem inte till offer då. Enkelt?

3. Det är fortfarande fel de som Dumpen gör. Samt du gör ett extremt snedsteg här, för de flesta som du varit så noggrann med tidigare är "Potentiella" förövare. Vi är alla potentiella förövare till olika saker.
De flesta av oss har tillgång till kniv, så potentialen finns för oss att knivhota, knivhugga och knivmörda folk. Dumpen går helt fel på det, de aktiverar ju och ger sig på missbrukare.
Det är som att tycka att det är ok och rätt att gå runt på stan och sparka på hemlösa för det är deras egna fel att de ligger i skiten.

4. HAHAHAH, kallar du de som Gräv gör för "skvaller"? den kommentaren var ju lite väl att ta i.
Det finns en hel kategori full med telefonsamtal som alla utgör brott, det finns sparat massa person data, de förföljer folk. Skulle vilja kalla gruppen för grovt kriminell snarare. Hån och mobbing emot utsatta. Men det är så klart ok för Dumpen pekade ut dem som klandervärda så då är brott emot dem ok?

5. https://sv.wikipedia.org/wiki/Civil_olydnad

Vad du säger är definitionen utav att begå brott. Samt jag skulle inte vilja kalla den sörja som Dumpen utövar för aktivism eller "Civil olydnad"
Sättet de vill få till en lagändring är att under hot mot regeringen säga att man fortsätter med terror tills lagen är på plats. Sedan har de själva skrivit förslaget på ett sätt som gynnar dem själva, då de ist kan lagföra dessa som brottslingar och få en mer öppen spelplan och bekräftelse att de inte gör något fel.

6. VA? Det är som att säga att de som PHS misshandlat är inte offer mer än för att andra medger att de har faktiskt blivit slagna, så då är de offer. Men de är ett område där emellan där de är slagna och misshandlade men de är inte offer... Hör du din egna idioti?

Jag känner ingen empati för de kräk som väljer att ha sexuell kontakt med vad dom tror är barn och som dessutom dom i dom flesta fallen har för avsikt att våldta

Läs igenom chattloggarna
Dom går över gränser om och om igen i deras chattar, det är barn dom tror dom chattar med
Inte vuxna och det är inget rollspelsforum dom chattar på heller
Sen är jag mot PHS för jag tror inte på våld ÖHT
I liknelsen med den hemlöse så är dumpen den som placerat ut en verklighetstrogen docka som ska föreställa hemlös som denna förövare väljer att sparka på

Det är bara en jävla tur att det är dumpen och inte ett riktigt barn, för gäddan i stunden verkar det göra detsamma

Vilket brott menar du att telefonsamtalen skulle falla under?

De övriga brotten som dom eventuellt skulle kunna begå bör man se mellan fingrarna på med tanke på vilka handlingar gäddorna har begått

Sen är det allmänt kännt att polisen finns i gruppen och håller koll på dess verksamhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in