2024-12-02, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
Jag anser att jag var tydlig med att jag inte tycker att vad som står i lagboken, och vad som inte står där, alltid är så viktig.
Det tycker förmodligen inte Dumpen heller, de tycks av allt att döma inte vara ute efter att "behandla alla pedofiler lika" eller liknande. Som jag upplever Dumpen så går de som hårdast, i den mån det är möjligt, mot de äckliga gubbarna som de bedömer vara största hotet mot barn.

Så du förespråkar med andra ord anarki och tycker att lagen som dumpen tjatar om att få till bara är bullshit? Bra att veta
Citera
2024-12-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
Jag vet inte vad syftet med Dumpen är - men den verksamma effekten i samhället av att företagets existens är att pedofilerna blir uthängda och i många fall helt oskadliggjorda -> dvs. övergreppen mot barn minskar

Jag tycker att det är bra att sexuella övergrepp på oskyldiga barn minimeras

Och du har självklart nån data som styrker att Dumpen minskar övergrepp mot barn? Eller är de "Sara sa de" argumentet som gäller här?
Citera
2024-12-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Högst bidragande till i alla fall...
Varför varna för döda människor? Dumpen säger ju själva att de inte varnar, de belyser bara ett samhällsproblem på ett väldigt kontroversiellt sätt.

Avpublicerar man artiklar på gäddor som tagit sina liv så kan det uppmuntra andra att ta sina liv
Citera
2024-12-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Avpublicerar man artiklar på gäddor som tagit sina liv så kan det uppmuntra andra att ta sina liv
Ja, för att det är ju bättre att spotta på de efterlevande?
Knivigt läge, ist kan man ändra artikeln och ta bort allt material och skriva en liten snygg text om vad som hänt.
Men de säljer inte lika bra, så man väljer att ist ta och ha kvar artiklarna som potentiellt skadar efterlevare... Respektfullt.
Citera
2024-12-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spook
Vilken granskning syftar du på? Jag har inte sett att varken Haveristerna Media Group AB, AMK Studios AB, Panoptes Sweden AB eller Acta Publica AB har _granskat_ Dumpen. Men länka gärna du!

Aldrig hört talas om dom andra du nämner men Haveristerna granskar väll Sumpen vid 2 tillfällen ena 2022 (kmr inte ihåg avsnitt) men då har dom med en gäst (kvinna) som grottat ner sig i alla Dumpen påståenden och att dom inte stämmer med verkligheten. (Men hon va väll självklart en peddomamma) Men då är ju Haveristerna själva ganska restriktiva in sin kommentering.

Andra är väll avsnitt 214 typ halvvägs in då går dom mer åt allt hyckleri o bullshit Sara haft för sig samt ETC reportaget, mycket underhållande, rekommenderar för den som missat!

Gissar att du va ute efter att gråta över ordvalet "granskning" men är dumpens arbete "journalistik" så är de där definitivt en granskning.
Citera
2024-12-02, 17:12
Medlem
plommon11s avatar
Önskar så att någon har seriös information om VAD som just nu sker med polisanmälan mot professorn i psykiatri och P. Snöberg!
Citera
2024-12-02, 17:20
Avslutad
Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/slaget-mot-dumpen-skyddas-inte-av-grundlag/

Bodström: "[...] Men det är bra att det utreds på alla sätt. Det väldigt många brott som det kan vara fråga om gällande Dumpen."
Senast redigerad av Brooz 2024-12-02 kl. 17:22.
Citera
2024-12-02, 17:28
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/slaget-mot-dumpen-skyddas-inte-av-grundlag/

Bodström: "[...] Men det är bra att det utreds på alla sätt. Det väldigt många brott som det kan vara fråga om gällande Dumpen."

Dumpen har ju laddat upp hundratals klipp på Rumble. Om en åklagare nu är sugen så kan han bara sätta ner handen i syltburken och dra upp lättvunna förtalsmål. Något för en nybakad åklagare som vill ha lite snabba fjädrar i hatten kanske.

S & P får verkligen utkämpa ett flerfrontskrig. Länge trott de kommer lösa det här för de har hundratusentals följare beredda att swisha pengar, men nu vetefan. När alla det här striderna brakar loss samtidigt i vår kommer det nog inte hålla.

Citat:
ARTIKELN I KORTHET

- Justitiekanslern menar att Dumpens konfrontationer saknar grundlagsskydd.

-Det innebär att vanliga åklagare kan väcka förtal mot delar av sajtens innehåll.

- Dumpen säger att man inte är oroliga – men överväger att göra justeringar i hur man publicerar material.
Citera
2024-12-02, 17:37
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Dumpen har ju laddat upp hundratals klipp på Rumble. Om en åklagare nu är sugen så kan han bara sätta ner handen i syltburken och dra upp lättvunna förtalsmål. Något för en nybakad åklagare som vill ha lite snabba fjädrar i hatten kanske.

S & P får verkligen utkämpa ett flerfrontskrig. Länge trott de kommer lösa det här för de har hundratusentals följare beredda att swisha pengar, men nu vetefan. När alla det här striderna brakar loss samtidigt i vår kommer det nog inte hålla.

Sara o Sjöberg kommer ändå inte ha ett öre att betala skulderna med. Kommer va 8 siffriga belopp i skulder om folk börjar stämma dem
Citera
2024-12-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz

Gillar hur hon skyller ifrån sig direkt
Citat:
Hon säger att hon inte personligen sköter Dumpen-konton på Rumble, utan bara Dumpens hemsida. Hon menar att hon därför inte är skyldig till vad som laddas upp på Rumble.
Att hon inte skall kunna stå som skyldig, eller att pga hon inte ger ut vem som har tillgång så kan de inte stå till svars för detta.
Citera
2024-12-02, 17:40
Medlem
entilllirares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Citat:
Hon säger att hon inte personligen sköter Dumpen-konton på Rumble, utan bara Dumpens hemsida. Hon menar att hon därför inte är skyldig till vad som laddas upp på Rumble.

– Nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Men det beror ju på vem som har laddat upp det, och det förtäljer inte historien. Så det är ingenting man kan anklaga mig för, säger hon.

Vem blir det som de kastar under bussen? Dumpen-Katta?
Citera
2024-12-02, 17:43
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entilllirare

Vem blir det som de kastar under bussen? Dumpen-Katta?

Om jag vore medarbetare på Dumpen så skulle jag nog börja se om mitt eget hus. Det där låter illavarslande minst sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in