Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
1. Jag anser att man måste göra både och såklart, för att skapa ett tryggt samhälle bör vi både rusta barnen och se till att gäddor aldrig når fram till våra barn
2. Det är just där du och jag skiljer oss åt, jag ser det inte som att dumpen förstör folks liv utan att folk förstör sina egna liv genom att de ser det vilsna (fiktiva) barnet som ett sexobjekt och inte som ett trasig barn som egentligen skriker på hjälp, den vuxne är alltså förövaren och inte offer
3. När vår lagstiftning gör att man inte får varna för förövare så har dumpen i detta fall valt att ta till civil olydnad med vetskap om att dom kan dömas för det i domstol
4. Att gräv ägnar sig åt skvaller i sin privata grupp ser jag inte som något större problem
I synnerhet inte när det gäller gäddor som tillhör samhällets bottenskrap, problemet är väll när man ger sig på andra personer
Och om man nu anser att det är så fruktansvärt så behöver man inte vara med heller så är problemet löst
5. Hålla sig till lagen säger du
Civil olydnad säger jag, ett sätt som använts förr för att skapa politisk förändring, ett sätt att opinionsbilda kan man säga
6. Jag tror snarare det är personer som väljer att motarbeta dumpen som gör gäddorna till offer snarare än dumpen själva
1. Absolut, dock anser jag inte att göra det på detta vis som Dumpen gör och öppet är rätt sätt.
Dessutom sättet de gör det på.
2. Absolut, självklart att det är någon annans fel med det som Dumpen aktivt väljer att göra och sättet de väljer att göra det på.
Dumpen förtalar en person, då är den personen ett offer för förtalet.
PHS misshandlar någon, då är den personen ett offer för misshandlingen.
Vi kan göra listan än längre med allt gräv gör, men att sitta och gnälla över att offer inte får vara offer i de sammanhang de är offer är så empatilöst, i en rättegång där de blivit misshandlade är de offer och skall inte sitta och ord bajsa om att det är synd om de potentiella offer de hade kunnat haft, så det var ju lite rätt de som PHS gjorde när de misshandlade dem...
Sammanhanget gör dem till offer, så om nu inte Dumpen vill att de skall vara offer gör dem inte till offer då. Enkelt?
3. Det är fortfarande fel de som Dumpen gör. Samt du gör ett extremt snedsteg här, för de flesta som du varit så noggrann med tidigare är "Potentiella" förövare. Vi är alla potentiella förövare till olika saker.
De flesta av oss har tillgång till kniv, så potentialen finns för oss att knivhota, knivhugga och knivmörda folk. Dumpen går helt fel på det, de aktiverar ju och ger sig på missbrukare.
Det är som att tycka att det är ok och rätt att gå runt på stan och sparka på hemlösa för det är deras egna fel att de ligger i skiten.
4. HAHAHAH, kallar du de som Gräv gör för "skvaller"? den kommentaren var ju lite väl att ta i.
Det finns en hel kategori full med telefonsamtal som alla utgör brott, det finns sparat massa person data, de förföljer folk. Skulle vilja kalla gruppen för grovt kriminell snarare. Hån och mobbing emot utsatta. Men det är så klart ok för Dumpen pekade ut dem som klandervärda så då är brott emot dem ok?
5.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Civil_olydnad
Citat:
Det är en form av aktivism som går ut på att öppet och utan våld bryta mot en lag eller vägra att följa vissa myndighetsbeslut samt att vara beredd att ta konsekvenserna av handlingen.
Vad du säger är definitionen utav att begå brott. Samt jag skulle inte vilja kalla den sörja som Dumpen utövar för aktivism eller "Civil olydnad"
Sättet de vill få till en lagändring är att under hot mot regeringen säga att man fortsätter med terror tills lagen är på plats. Sedan har de själva skrivit förslaget på ett sätt som gynnar dem själva, då de ist kan lagföra dessa som brottslingar och få en mer öppen spelplan och bekräftelse att de inte gör något fel.
6. VA? Det är som att säga att de som PHS misshandlat är inte offer mer än för att andra medger att de har faktiskt blivit slagna, så då är de offer. Men de är ett område där emellan där de är slagna och misshandlade men de är inte offer... Hör du din egna idioti?