2024-12-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Du läser visst in lite väl mycket där
Dumpen misshandlar inte, begår inte skadegörelse och hetsar inte heller till självmord

Förtal är väll det enda men det är svårt att undvika det när man ska varna folk om personer som utgör en fara för barn
Högst bidragande till i alla fall...
Varför varna för döda människor? Dumpen säger ju själva att de inte varnar, de belyser bara ett samhällsproblem på ett väldigt kontroversiellt sätt.
Citera
2024-12-02, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spook
HAKUNA MATATA stora bekymner (napp igen)
https://dumpen.se/2021/12/17/hakuna-matata-stora-bekymner-napp-igen/

Hakuna Matata dömd
https://dumpen.se/2024/06/03/hakuna-matata-domd/

Komikern Martin Sonebys engagemang med Hakuna Matata
https://dumpen.se/2022/06/09/komikern-martin-sonebys-overgreppshumor-och-engagemang-med-hakuna-matata/

Hakuna Matata häktad
https://dumpen.se/2024/02/28/43660/

Det går bra för Hakuna Matata (dömd igen)
https://dumpen.se/2022/03/22/det-gar-bra-for-hakuna-matata/

"Brott som den tilltalade döms för
Köp av sexuell handling av barn, 6 kap 9 § brottsbalken
2014-09-22"
https://dumpen.se/wp-content/uploads/2021/12/Attunda-TR-B-1033-15-Dom-2016-02-04-hakuna.pdf

Jamen vad har det med företaget som anlitade han som revisor att göra och i förlängningen konspirationen att "svensk press" skyddar pedofiler?? Fattar nada.

Fan ni är rätt flamsiga i era galna teorier.
Foliehatt är bra mot pedofiler. Vira in huvet i vanlig ungsfolie. Det skyddar mot pedofilernas strålattacker.
Citera
2024-12-02, 15:15
Medlem
Citat:
1. Jag anser att man måste göra både och såklart, för att skapa ett tryggt samhälle bör vi både rusta barnen och se till att gäddor aldrig når fram till våra barn

2. Det är just där du och jag skiljer oss åt, jag ser det inte som att dumpen förstör folks liv utan att folk förstör sina egna liv genom att de ser det vilsna (fiktiva) barnet som ett sexobjekt och inte som ett trasig barn som egentligen skriker på hjälp, den vuxne är alltså förövaren och inte offer

3. När vår lagstiftning gör att man inte får varna för förövare så har dumpen i detta fall valt att ta till civil olydnad med vetskap om att dom kan dömas för det i domstol

4. Att gräv ägnar sig åt skvaller i sin privata grupp ser jag inte som något större problem
I synnerhet inte när det gäller gäddor som tillhör samhällets bottenskrap, problemet är väll när man ger sig på andra personer
Och om man nu anser att det är så fruktansvärt så behöver man inte vara med heller så är problemet löst

5. Hålla sig till lagen säger du
Civil olydnad säger jag, ett sätt som använts förr för att skapa politisk förändring, ett sätt att opinionsbilda kan man säga

6. Jag tror snarare det är personer som väljer att motarbeta dumpen som gör gäddorna till offer snarare än dumpen själva

1. Absolut, dock anser jag inte att göra det på detta vis som Dumpen gör och öppet är rätt sätt.
Dessutom sättet de gör det på.

2. Absolut, självklart att det är någon annans fel med det som Dumpen aktivt väljer att göra och sättet de väljer att göra det på.
Dumpen förtalar en person, då är den personen ett offer för förtalet.
PHS misshandlar någon, då är den personen ett offer för misshandlingen.
Vi kan göra listan än längre med allt gräv gör, men att sitta och gnälla över att offer inte får vara offer i de sammanhang de är offer är så empatilöst, i en rättegång där de blivit misshandlade är de offer och skall inte sitta och ord bajsa om att det är synd om de potentiella offer de hade kunnat haft, så det var ju lite rätt de som PHS gjorde när de misshandlade dem...

Sammanhanget gör dem till offer, så om nu inte Dumpen vill att de skall vara offer gör dem inte till offer då. Enkelt?

3. Det är fortfarande fel de som Dumpen gör. Samt du gör ett extremt snedsteg här, för de flesta som du varit så noggrann med tidigare är "Potentiella" förövare. Vi är alla potentiella förövare till olika saker.
De flesta av oss har tillgång till kniv, så potentialen finns för oss att knivhota, knivhugga och knivmörda folk. Dumpen går helt fel på det, de aktiverar ju och ger sig på missbrukare.
Det är som att tycka att det är ok och rätt att gå runt på stan och sparka på hemlösa för det är deras egna fel att de ligger i skiten.

4. HAHAHAH, kallar du de som Gräv gör för "skvaller"? den kommentaren var ju lite väl att ta i.
Det finns en hel kategori full med telefonsamtal som alla utgör brott, det finns sparat massa person data, de förföljer folk. Skulle vilja kalla gruppen för grovt kriminell snarare. Hån och mobbing emot utsatta. Men det är så klart ok för Dumpen pekade ut dem som klandervärda så då är brott emot dem ok?

5. https://sv.wikipedia.org/wiki/Civil_olydnad
Citat:
Det är en form av aktivism som går ut på att öppet och utan våld bryta mot en lag eller vägra att följa vissa myndighetsbeslut samt att vara beredd att ta konsekvenserna av handlingen.
Vad du säger är definitionen utav att begå brott. Samt jag skulle inte vilja kalla den sörja som Dumpen utövar för aktivism eller "Civil olydnad"
Sättet de vill få till en lagändring är att under hot mot regeringen säga att man fortsätter med terror tills lagen är på plats. Sedan har de själva skrivit förslaget på ett sätt som gynnar dem själva, då de ist kan lagföra dessa som brottslingar och få en mer öppen spelplan och bekräftelse att de inte gör något fel.

6. VA? Det är som att säga att de som PHS misshandlat är inte offer mer än för att andra medger att de har faktiskt blivit slagna, så då är de offer. Men de är ett område där emellan där de är slagna och misshandlade men de är inte offer... Hör du din egna idioti?
Citera
2024-12-02, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
Fan ni är rätt flamsiga i era galna teorier.

Var det inte du som nyss hävdade att det i verkligheten inte finns pedofiler som begår sexuella övergrepp på barn? På tal om galna teorier, ..
Citera
2024-12-02, 15:20
Bannlyst
Citat:
Sen att det finns rättshaverister som väljer att polisanmäla när det är dom själva som begått ett rejält övertramp visar bara på att dom inte har någon jävla skam i kroppen
Dom borde bara söka hjälp för sin störning och sen gå vidare och acceptera sin pissiga jävla situation dom själva satt sig i och leva med dom problem det har medfört

Nu stannar vi här lite Bertan. Jättebra att du tar upp just detta. Så.. hur många anmälningar PysSara spottat ur sig senaste månaden?! Någon här i tråden som har någon statistik på detta? Bodström åkte ju nyligen på "falsk tillvitelse". Du är införstådd i att just motanmälningarna är rättshaveristen signum.

Fast när det kommer till PysSara så vore det väldigt snällt att kalla henne för rättshaverist. Det är på något helt annat plan. Vad beträffar DaddyPutte så beror det nog på att han fastnar på att fylla i blanketten. Därför är det tyst från hans sida I guess.
Citera
2024-12-02, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
[/] [...]

Lycka till med att försöka övertyga personer med begränsad kognitiv slutledningsförmåga att tänka som dig som inte har begränsad kognitiv slutledningsförmåga! Jag beundrar dig som försöker - men tyvärr så kommer du inte att lyckas, det är dömt att misslyckas.

Citat:
För såna som oss, med en hjärna som fungerar korrekt, så är det glasklart att Dumpen i sambanden måhända är en länk i hela orsakssambandet - men vi ser också att det inte är en nödvändig länk utan den skulle kunna ersätta av vad, eller vem, som helst som leder till att pedofilens intresse av att få utlösning inuti barn blir känd för allmänheten. Således blir källan till alla problem alltid pedofilen själv, hur man än vänder och vrider på saken. Jag har viss förståelse för att personer kan se Dumpen som huvudproblemet - men det har att göra med att jag förstår att det existerar personer som inte kan tänka bättre/längre/djupare än så.

Självdiagnos, speciellt om den avser att bedöma ens egen förträfflighet, medför förstås betydande risker för metodfel...
Senast redigerad av Brooz 2024-12-02 kl. 16:00.
Citera
2024-12-02, 15:28
Medlem
Citat:
Vilken granskning syftar du på? Jag har inte sett att varken Haveristerna Media Group AB, AMK Studios AB, Panoptes Sweden AB eller Acta Publica AB har _granskat_ Dumpen. Men länka gärna du!

Skrattretande att alla envist ska hävda att de "granskar" Dumpen - minns du t.ex. ETC:s trams? Den där Röstlund är garanterat Dumpen-material - när det alltid handlar om ren smutskastning baserat på vild fantasi som saknar förankring i verkligheten.
Citera
2024-12-02, 15:29
Avslutad
Citat:
Var det inte du som nyss hävdade att det i verkligheten inte finns pedofiler som begår sexuella övergrepp på barn? På tal om galna teorier, ..

Nej, det har jag aldrig gjort.

Men det är inget nationellt problem att en armada av överkåta 14-åriga flickor tjat-raggar upp en en massa märkliga män för att ha sex och sedan ta sina liv.
Det är nåt Sara har tutat i er för att att få era pengar.
Citera
2024-12-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
Men det är inget nationellt problem att en armada av överkåta 14-åriga flickor tjat-raggar upp en en massa märkliga män för att ha sex och sedan ta sina liv.
Det är nåt Sara har tutat i er för att att få era pengar.

Den enda jag har hört det där ifrån är dig - och du upprepar dig väldigt mycket, så snart kanske jag börjar tro att du försöker tuta i mig det.
Citera
2024-12-02, 15:43
Avslutad
Citat:
Den enda jag har hört det där ifrån är dig - och du upprepar dig väldigt mycket, så snart kanske jag börjar tro att du försöker tuta i mig det.

jaja ok visst.

Du är fri att tro på vilka sagor du vill om hur unga tjejer är.

Förvånansvärt många som helt plötsligt tycks värna unga tjejers mående här. Wow...Det brukar ju sitta långt inne annars.
När fjortistjejerna i det lokala basketlaget gick runt till en jävla massa hushåll och sålde kakor för att samla in pengar fick dom knappt in 1000 kr. Katastrof. Folk var väl upptagna med att kolla Dumpen så dom sket i verklighetens fjortistjejer.

För att få mer inblick i unga tjejers problem i verkligheten kanske ni skulle ta och bli volontärer, det finns ju nåt storasyster-projekt elller vad det heter där volontärer chattar med unga tjejer och stöttar.
Jag tror att ofrivilliga kukbilder kommer ganska långt ner på listan bland allt annat skit i dagens samhälle.
Det går ju även att bli aktiv i nån idrottsförening och få mer ungdomar att bli aktiva.
Finns massa sätt att stötta barn och unga på. Att heja på Dumpen är inte ett av dom.
Citera
2024-12-02, 15:57
Medlem
Citat:
Så det är ungarnas fel att dessa svin kan kontakta barn till höger och vänster utan att bli lagförda?
Det är som att säga att om folk dör i trafiken så ska man enbart se till o fixa bättre skydd i bilarna, inget ska göras åt dom som faktiskt begår fel i trafiken

Varken gräv eller dumpen ställer till några större problem även om jag kan va tveksam mot en del av det dom håller på med
Sen att det finns rättshaverister som väljer att polisanmäla när det är dom själva som begått ett rejält övertramp visar bara på att dom inte har någon jävla skam i kroppen
Dom borde bara söka hjälp för sin störning och sen gå vidare och acceptera sin pissiga jävla situation dom själva satt sig i och leva med dom problem det har medfört

Själva lagen förtal i sig är en lag som borde rivas upp omgående då vi redan har lagar mot trakasserier, hot och ofredande men det kanske är en annan diskussion

En hypotetisk fråga eftersom du mantrar så mycket om vård, tror du att om personerna som doktor Sara har diagnostiserat som pedofiler skulle ta sig till en seriös vårdinrättning, att dessa vårdinrättningar skulle göra samma bedömning som doktor Sara?
Citera
2024-12-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
Trodde att du hade mig på ignore, men men .. vad föreslår du är bakomliggande motivet till att dessa företag (Haveristerna Media Group AB, Panoptes Sweden AB m.fl.), med samma grupp nyckelpersoner, på olika sätt motarbetar Dumpen aktivt?

Kan de va för dom är pundare som ränner runt o agerar i affekt istället för att bearbeta sina egna trauman och i samband med detta urholkar dom rättssäkerheten, tryckfriheten, begreppet pedofili, och dom gör allt detta för att tigga swish från svagsinta som dom lurar i att dom gör de för barnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in