2024-12-02, 15:14
Medlem
Mannen verkar driva företaget Plusbilar i Kristianstad.. så får hade han nog sett till att fått bytt till vinterdäck.. och ja BMW stod skriven på frun..
Citera
2024-12-02, 15:15
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Självklart kan människor flyga ut ur en bil som voltar? Är du född i farstun? Förstår du inte den simplaste fysiken?

Jag har själv varit med och voltat med en bil för många år sen men det var på sommaren och vi hamnade till slut i diket. Ingen flög ur bilen .
Citera
2024-12-02, 15:16
Medlem
Russofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musta-Pekka
Nej det händer inte "vem som helst". Vem som helst kör inte i 180, i mörker o halt väglag och med ungarna obältade. Folk från mena och Afrika är mer benägna till detta, vi svenskar har ett helt annat säkerhetstänk så jo ursprunget spelar inte bara roll, jag gå så långt som att det är helt avgörande.

Hur vet du att han körde i 180 och att ungarna var obältade? Har du aldrig kört på halt väglag?
Citera
2024-12-02, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Räddningstjänstens uppgift är väl att rädda människor inte hitta döda människor?

Nej

Rädda liv och egendom och därefter restvärde skydd
Att leta liv - döda eller inte är räddningstjänstens arbete.

Att missa lil vid bostadsbränder är mer förståligt då det är extremt svårt och farligt.
Men missa barn under en bil
Nej och åter nej. Det blir kraftigt underkänt här på denna insatsen.
Citera
2024-12-02, 15:17
Medlem
Citat:
Har du något underlag för det du kastar ur dig att någon har kört som en idiot? Du verkar veta exakt hur det har gått till?

Ja, det är väl redan konstaterat att det har en BMW, eller var det bara spekulationer?
Citera
2024-12-02, 15:18
Medlem
Citat:
Jag har själv varit med och voltat med en bil för många år sen men det var på sommaren och vi hamnade till slut i diket. Ingen flög ur bilen .
Nä krävs väl att en dörr går upp eller tex framrutan lossnar.
Citera
2024-12-02, 15:19
Medlem
Musta-Pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russofil
Hur vet du att han körde i 180 och att ungarna var obältade? Har du aldrig kört på halt väglag?
Resultatet talar starkt för det.
Jodå, har kört i halka och snöstorm många gånger och aldrig kört i diket eller voltat.
Citera
2024-12-02, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Fyra år och 13 mån. Två flickor.

Om den åldern stämmer kan de inte varit riktigt fastsatta iom en hittades utanför. Barn sitter bra i babyskydd och bakåtvänd stol. Sen finns det skrämmande många föräldrar som inte bryr sig om sina barns säkerhet och vänder allt för tidigt.
Citera
2024-12-02, 15:25
Medlem
Lär väl komma fram om han kört väldigt mycket fortare än 110. De första på plats bör isf vara omkörda av honom tidigare.

Sen vad som gått fel i räddningstjänstens agerande återstår att se.

Det är oehörda krafter om en bil voltar och även om barn sitter bältade så satt dom kanske med tjocka jackor, då hjälper inte bältet för det blir mycket luft emellan.
Citera
2024-12-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Nix.
Det är bådas uppdrag stanna kvar. Men om räddning får nytt larm så stannar polisen kvar.
Vid singelolyckor stannar alltid räddningen kvar samt den ena rökdykaren med släckaren framme ifall lågorna slår upp igen

Att kropparna missade var oerhört slarv och det verkade ju som även räddningstjänsten a chef i krstd höll med om det.
Räddnings krstd är huvudstationen men troligen Tollarp som åkte ut först på det och troligen även dem som stannade kvar ... Fast de nu enligt artikeln ej stannade kvar utan bärgaren fick ringa dit dem igen.

Ni kan skylla på babbe och däck. Dock lite osmakligt då vi inget vet. Det hi vet är att räddningen inte genomsökte bilen och omgivningen. Det är grovt tjänstefel.

Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Nej

Rädda liv och egendom och därefter restvärde skydd
Att leta liv - döda eller inte är räddningstjänstens arbete.

Att missa lil vid bostadsbränder är mer förståligt då det är extremt svårt och farligt.
Men missa barn under en bil
Nej och åter nej. Det blir kraftigt underkänt här på denna insatsen.

Du har ingen aning vad du snackar om. Tro mig.
Citera
2024-12-02, 15:28
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sista-mohikanen
Lär väl komma fram om han kört väldigt mycket fortare än 110. De första på plats bör isf vara omkörda av honom tidigare.

Sen vad som gått fel i räddningstjänstens agerande återstår att se.

Det är oehörda krafter om en bil voltar och även om barn sitter bältade så satt dom kanske med tjocka jackor, då hjälper inte bältet för det blir mycket luft emellan.

Har man bilbälte på sig korrekt flyger man inte ur bilen .
Citera
2024-12-02, 15:29
Medlem
Herr-Skarprattares avatar
Jag blir alltid så fruktansvärt upprörd när hela familjer, eller i detta fallet större delen av en familj, dör i olyckor. Känner att jag måste skriva av mig här. Att vara ute på vägen precis som vanligt, en rutin som alltid börjar och slutar på samma sätt. In i bilen, ut och åk, kom hem igen. Samma process har upprepats hundratals gånger utan problem. Och så händer det här, helt utan varning. Helt plötsligt är livet slut, och för mannen (om han överlever) är livet helt förstört. Jag tänker på de små barnen mer än någonting annat. Jag hoppas att det gick snabbt, står fan inte ut med tanken på att de kanske brann levande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in