Citat:
Ursprungligen postat av
HemligaVargen
Ja vi lgger efter i Sv med detta. Men tror inte man ens kommer avkriminalisera om man köper sex. Det konstiga är att de som jobbar med sex, sexarbetarna, själva säger att detta inte är tryggt och att de vill ha en trygghet på jobbet, vilket man kan förstå.
Hade SV staten sagt, nu kommer vi ha zoner där det är tillåtet så hade det varit en sak. Ex I de 3 största städer och att man bara för vara inne på området. Förutom att folk hade flyttat till storstäderna så hade det varit en ökad efterfrågan på sextjänster vilket innebär att de behövs fler och mer trygghet och säkerhet för de som jobbar där.
Men jag vet att det finns en svart baksida också och man måste komma ihåg att sexarbetare (prostitution) är en sak men trafficking är en annan . Det senaste måste bekämpas för ingen ska lura in sig i detta.
En annan sak jag vill ta upp men det är kanske en egen tråd men tål att tänkas på. I Sv är vi de mest ensama i världen och vi har en massa människor både män och kvinnor som bara önskar en kram och närhet om så är beröring, varför är det olagligt att få detta i SV ...för att man inte får sälja den typen av tjänster.
Ja i Sverige har folk så svårt och se skillnad på trafficking och sexarbete. Kommer i kontakt med det hela tiden. När jag berättar hur min upplevelse är av sexarbete, där jag under mina år aldrig blev utsatt för våld eller tvång måste just det dras upp.
Mina kunder var helt vanliga människor som aldrig ville mig nåt illa. Och en träff gick aldrig bara ut av ren sex. Det handlade säkert upp till 80 % av närhet och det psykologiska. Skulle vi frivilliga sexarbetare få rättigheter som vill jobba med detta professionellt skulle även polisen få mer resurser och tid till just traffficking. Nu jagar de istället runt som yra hönor och jagar vuxna människor som har sex i samtycke och slösar våra skattepengar..