Hobbybondes avatar

Moderatormeddelande

Postat av Hobbybonde 2024-12-02, 13:17
Medlem

Ok, lite info så vi slipper dela ut varningar.

MASKERA personnamn!

Håll er till olyckan! Generella tankegångar om invandrare eller annat som inte har direkt med olyckan att göra kan ni hålla för er själva.
Diskutera olyckan och inget annat.

/Mod
Senast redigerad av Hobbybonde 2024-12-02 kl. 17:33.
2024-12-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
40 årig man överlevde. Hur kör man av en motorväg av misstag med hela sin familj i bilen?

Rör sig säkert om Linderödsåsen. Nog den enda sträckan i Skåne som jag kan komma på som är bergigt, skogigt och med tämligen högt på sina ställen om man åker av. Förmodligen är denna sträcka farligast i Skåne. Smalt är där med och det är också här som lastbilar odyl. alltid kör fast när det av ovanlighetens skull snöar i Skåne. Hur göra vägen säkrare är frågan, men det stora problemet är noga att hastigheten brukar ofta vara snabbare än vad som är lämpligt. Väldigt trevlig sträcka annars i det vanligtvis helt platta Skåne
Citera
2024-12-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
Snacka om inkompetens hos räddningspersonalen när BÄRGAREN larmar om att det fanns kvar människor i bilen. Hua
Tyvärr har det varit på väg åt det här hållet ett tag. Det är riktiga jäkla stolpskott som är kvar i räddningstjänsten. Villkoren har försämrats och kårmentaliteten ökar och ökar.

Höj lönerna och inför IQ-test för de anställda. Rota ut fackföreningarna från räddningstjänsten som bara skyddar de inkompetenta.
Citera
2024-12-02, 13:19
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Snacka om inkompetens hos räddningspersonalen när BÄRGAREN larmar om att det fanns kvar människor i bilen. Hua

Varför sa inte föräldrarna något?

Lär ja varit chock för alla som kommit dit
Citera
2024-12-02, 13:21
Medlem
Citat:

Räddningspersonalen lyste in i bilen och det fanns inga flera i bilen. Bilen brann och det låg barn under bilen.
Obältade som ramlat ur bilen antar jag.
Citera
2024-12-02, 13:22
Medlem
rostsyntess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Fy fan gubben förlorade hela sin familj alltså? Hade väl varit bäst om han hade strukit med också. Fy för att leva vidare med det .

Ja för hans egen skull så hade det nog varit det allra bästa. Det är nog omöjligt att föreställa sig den grava ångesten han kommer känna för resten av sitt liv. Oavsett om han körde över hastighetsgränsen eller inte, så går det inte att komma undan att han borde ha hållit en betydligt lägre hastighet med tanke på det hala väglaget.
Citera
2024-12-02, 13:30
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Räddningspersonalen lyste in i bilen och det fanns inga flera i bilen. Bilen brann och det låg barn under bilen.

Hur vet du att barnen var obältade? Ett av barnen läste jag var bara 1 år då sitter man väl i barnstol ? Men har bilen brunnit så har ju personerna också brunnit upp . Föraren klarade väl sig mirakulöst det brann kanske mindre på förarsidan . Beror väl på var bensintanken sitter.
Citera
2024-12-02, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba

Jag gissar nu men med stor sannolikhet är det deltidarna som var framme först vid olycksplatsen och de har mindre utbildning och erfarenhet av arbetet än en heltids station.
Var det räddningstjänst syd eller Krstd som kom dit efter deltidarna kladdat färdigt?

Samt ja Linderödsåsen är mycket förrädisk precis som nästan hela E22 an.
Varje dag olyckor på sträckan Lund - Malmö
Och detta även sommartid.

Antar det var Tollarp som var framme först med släckbil?

Rip familj och barn som förolyckades
Ta inte chansen och kör fort på denna sträcka och för fan använd ordentliga däck.
Citera
2024-12-02, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det måste varit en rejäl smäll.
Det ska mycket till innan en dieselbil brinner så våldsamt.
Nej det ska inte mycket till för att en bil ska börja brinna, efter en kollision/voltning. Oftast beror det inte på bränslet, utan på att spolarvätska läcker ut och börjar brinna när den kommer i kontakt med gnistor eller katalysator mm
Citera
2024-12-02, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hur vet du att barnen var obältade? Ett av barnen läste jag var bara 1 år då sitter man väl i barnstol ? Men har bilen brunnit så har ju personerna också brunnit upp . Föraren klarade väl sig mirakulöst det brann kanske mindre på förarsidan . Beror väl på var bensintanken sitter.

Det jag läst hittills i tidningar säjer barn under 10 år. Därav inga barnstolar.
Citera
2024-12-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
För att köra av vägen räcker det med en riktig däckexplotion, specielt bak.
Tänk slitna breda däck 10 år gamla...
Större risk om det smäller fram än bak förvisso.
Citera
2024-12-02, 13:37
Medlem
Skandal att räddningstjänst inte kollar av bredvid och under kraschade fordon efter en olycka.

Snurrar en bil kan väl offer kastas ut och hamna under fordonen?

Någon eller några borde kanske byta jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in