2024-12-02, 11:09
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fysik34
Hur ser du regnummer? Försökt men ser inte

Stod i Kristianstadbladet att bilen var skriven på en person i Krstd.
Citera
2024-12-02, 11:14
Medlem
Halka trolig orsak.
Jag rekommenderar er alla som spekulerar, att titta på YT och deras trafikfilmer (dashboard cameras).

Där får man uppleva dråpliga olyckor där bilar, (ibland med för hög fart) får en sladd och sedan av vägen.

Hur allvarligt förloppet blir när bilen går av vägen beror sedan på hur terrängen ser ut. Men även om det är en slät åker kan antal varv bilen rullar bli många.

När sladden väl är där, hjälper inga halkbanor tjugo år tidigare.
De enda som kommer undan är förmodligen de som kört rally...
Citera
2024-12-02, 11:15
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Känns inte så troligt att man fått sladd så… ser ut som raksträcka.. jag gissar mer på medveten handling .. typ bråk i bilen hon kanske ville skiljas eller nått och han försökte ha ihjäl hela familjen..
Min gissning..

men i annat fall sjukdomsfall.
Räcker me att någon bromsar osv. Går visst o snedställda på rakan. Ev bromsspåren lär visa sig. Självmord är 10- 20% troligt också. Rip
Citera
2024-12-02, 11:16
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Fyj faen vilken händelse. Troligtvis en elbil som antände och sedan inte kunde släckas och en familj med barn som brann inne. vilken mardröm. Det är ju så att elbilar går inte att släcka men det talas tyst om det bara för att de vidriga miljömupparna skall hålla på.
Branden släcktes av andra trafikanter innan räddningskåren ens hann fram till platsen.
Folk dog i bilolyckor även innan elbilarna kom..
Citera
2024-12-02, 11:16
Medlem
Citat:
Fyj faen vilken händelse. Troligtvis en elbil som antände och sedan inte kunde släckas och en familj med barn som brann inne. vilken mardröm. Det är ju så att elbilar går inte att släcka men det talas tyst om det bara för att de vidriga miljömupparna skall hålla på.

Med tanke på att det är tio gånger lägre risk för brand i elbilar faller din tes platt.

Dessutom var klockan runt 22 när olyckan inträffade, ingen svensk familj med två barn under tio kör bil då (åtminstone inte när det inte är någon slag skollov) vilket tyder på att det var babbar i bilen, babbar kör inte elbil...
Senast redigerad av Cesus 2024-12-02 kl. 11:19.
Citera
2024-12-02, 11:19
Medlem
Stod på Expressen att när räddningstjänsten kom 15 min efter larmet hade förbipasserande lyckats släcka elden och mannen och kvinnan var ute. Hon medvetslös och han talbar. Vrf i helvete nämner man ingenting om sina barn känner jag. Verkar skumt
Citera
2024-12-02, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nufaktiskt
Din gissning är alltså mer trovärdig i ditt huvud än att det är en tragisk olycka. Läs dina spekulationer igen och fundera.....

Du borde kanske sluta titta på paradise hotel.....

Tänk på att var tionde självmord sker i trafiken!
Citera
2024-12-02, 11:20
Medlem
Citat:
Av de bilder som finns ser det inte ut som bilen brunnit som en elbil borde, den ser ganska ren ut.
https://delafil.se/04851c3be9ee8ecc/krasch_2.jpg
Senast redigerad av Nypan-sr 2024-12-02 kl. 11:29.
Citera
2024-12-02, 11:22
Medlem
Ni kan släppa det idiotiska tjafset om elbil. Titta på bilderna som finns på SVT, det är en BMW 5-serie GT som tillverkades mellan 2009-2017. Fanns aldrig som elbil eller ens som hybrid.
Citera
2024-12-02, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sista-mohikanen
Stod på Expressen att när räddningstjänsten kom 15 min efter larmet hade förbipasserande lyckats släcka elden och mannen och kvinnan var ute. Hon medvetslös och han talbar. Vrf i helvete nämner man ingenting om sina barn känner jag. Verkar skumt

Ja hela storyn känns skum… han hade förvisso svåra brännskador så kanske var ansiktet.
Citera
2024-12-02, 11:28
Medlem
Elbilar ligger mellan bensin och diesel i antändningsbenägenhet vid kollision.
Dvs bensin störst risk och diesel minst.

Elbilar är väl ofta känsliga för skrapning i underedet som om man råkar slå i en sten i underredet på en skogsväg på sin Tesla så kan batteriet brinna.

I detta fallet mindre troligt.
Senast redigerad av TierraDelFuego 2024-12-02 kl. 11:30.
Citera
2024-12-02, 11:30
Moderator
Jultrollets avatar
Förtydligade rubriken något med plats och datum.
Tidigare rubrik: Två barn och en kvinna döda i krasch på E22

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in