2024-12-02, 06:48
Avslutad
Inte för att vi inte vet det redan men detta har precis verifierat datorinnehållets äkthet och allt det som var "högerpropaganda" innan.
Det bekräftar alltså att Hunter är peddo och ägnar sig åt incest.

Säger mycket om familjens prioriteringar.

Personligen hade jag fägslat peddot på livstid även om det var min egen son.
Citera
2024-12-02, 06:50
Medlem
Fyfaans avatar
Ojojoj, vilken julklapp! Nätet är redan fyllt till kanten av Trumpisters tårar. Hahaha

Vissa är finare än andra, acceptera det bara. Vad förväntade ni er av USA? Trump benådade släkt och vänner också 2020. Nu gör det inte Biden bättre för att Trump är korrupt med, men att hålla det landets rättssystem till en standard är att ta en promenad längst vägen som leder till besvikelse.
Citera
2024-12-02, 06:52
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det är bra, familjen är alltid viktigast. Jag hade gjort samma och även alla andra med empati och riktiga familjevärderingar. Trump benådade Jared Kushners farsa. Man ska skydda sin familj.
Citera
2024-12-02, 06:53
Medlem
KillPus avatar
En riktig far. Tur för Hunter.
Citera
2024-12-02, 06:53
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Vad menar du med detta? Att Trump benådade 237 personer? Obama benådade 1927 personer, ser inte vad det har med något att göra.

Poängen är att det är inget nytt att presidenten benådar personer och inte heller släktingar vilket MAGA kulten vill få det till som. Men alla presidenter har benådat personer, det är inget nytt överhuvudtaget vilket extremhögern vill få det att framstå som.
Citera
2024-12-02, 06:55
Medlem
Trump benådade svärfar, Biden benådar son, Trump kommer benåda j6.

USA är slut moraliskt, vilket alltid föregår ett emperiums fall.
Citera
2024-12-02, 06:59
Medlem
santos_devilles avatar
Jävla äckel han är Biden. Detta hade Trump aldrig gjort!
Citera
2024-12-02, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Ja det är helt klart en miss av the founding fathers. Det är klart att man kan se benådningar som en slags säkerhetsventil för just politiska domar eller andra domar som i efterhand upptäcks faktiskt ha varit felaktiga, nya bevis eller liknade. Men dethär är så ju så nära en jävsituation vi kommer & vad jag förstår så är det ju bevisat att HB gjort brott. Nu minns jag inte exakt vad & om tiden i finkan ansågs rimlig men kriminell är han.

Och det belyser egentligen kanske ett annat möjligt problem. Att amerikanska presidenter kanske har för mycket makt... Typ en president kan styra via "executive orders" som är nästan som forna kungar kunde styra med dekret. En president kan om jag förstått det rätt, alltså teoretiskt besluta nästan vad som helst och det kommer genomföras. Kongressen kan kanske sen ändra det och en president som spårar ur kan avsättas.

Det räknas dock med att presidenter inte kommer göra vissa saker men det innebär inte att inte kan
Citera
2024-12-02, 07:12
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey

Du menar att USA innan stått på en moralisk grund? Benådningen av Nixon är lite mer hett. Gamle Bush benådade 6 personer involverade i Iran-Contras.

Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Biden har inte suttit två perioder.

Jag är lite efterbliven. Blandade ihop president Biden med vice president Biden Tänkte för fort.
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jävla äckel han är Biden. Detta hade Trump aldrig gjort!

Vet inte om du är ironisk eller ej. Biden benådade Jareds farsa 2020. Han som nu kan bli USAs ambassadör i Frankrike.
Senast redigerad av CyberIngmar 2024-12-02 kl. 07:17.
Citera
2024-12-02, 07:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Alla utom just Trump kan ha åsikter om detta. Det är inte rätt av Biden men han har inget att förlora nu när Trump ska rasera delar av det offentliga USA och hämnas på alla som gjort något han tycker är fel.

Hela världen kommer vänta i fyra år på att Trumps tid är över så att USA kan återgå till lite värdighet igen.
Som att benåda kriminella narkomaner?
Citera
2024-12-02, 07:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey

J6 är en självklarhet att de skall benådas, hela bunten. En större rättsskandal har nog aldrig skådats.
Citera
2024-12-02, 07:18
Medlem
RutgerFuchss avatar
Sanslöst dåligt!
Det finns all anledning att se över möjligheterna till benådning för sittande amerikanska presidenter.

Det borde tas bort på en generell nivå, men när det kommer till den egna personen eller dens familj borde det varit borta för länge sedan. Om det är någon som jag skulle kunna benåda genom se mellan fingrarna på mina värderingar, är det mina egna barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in