Citat:
Ursprungligen postat av
Datapengar
Pengar är per definition allmänt accepterat betalmedel… är usd pengar i Sverige? Kan BTC med sina 4-7tx/sekund ens bli pengar, eller ens ett effektivare reservtillgångslager för kredit? Vad reformeras eller ens effektiviseras genom att tillföra det minimala reala värde BTC som baspengar? Mycket talar för att Lyn agerar nyttig idiot för egen vinning tillsammans med charlataner som Hugh Hendry, Sailor, Raul Pal etc….
> Pengar är per definition allmänt accepterat betalmedel… är usd pengar i Sverige?
Bra poäng. håller med.
> Kan BTC med sina 4-7tx/sekund ens bli pengar, eller ens ett effektivare reservtillgångslager för kredit?
Hur kan Guld vara en reservtillgång med ett värde för centralbanker över huvud taget? Är det för att det behåller värde över lång tid? Att det inte går att trycka nytt guld? Det är inte smidigt att flytta guld mellan centralbanker 4-7tx/dag där verkligt guld byter fysisk plats skulle jag kill-gissa.
> Vad reformeras eller ens effektiviseras genom att tillföra det minimala reala värde BTC som baspengar?
Det är penningpolitiken som reformeras. Reglarna för baslagret av pengar förändras till något bättre i och med bitcoin. I nuläget kan baslagret av pengar förändras av de politiska vindarna som blåser. I bitcoin är penningpolitiken stabil det finns 21 miljoner bitcoin, that's it.
> Mycket talar för att Lyn agerar nyttig idiot för egen vinning tillsammans med charlataner som Hugh Hendry, Sailor, Raul Pal etc….
Jag tycker alla borde prata om pengar för egen vinning skull. Och det tror jag alla gör. Även ECB's Christine Lagarde talar om EUR för egen vinnings skull. Christine Lagarde tror säkert också att deras penningpolitik är bra för henne själv, hennes kompisar och samhället i stort. Så alla borde prata om pengar i egenintresse, att "baslagret av pengar" skulle gynna en själv och samhället i stort att bli bättre.