Citat:
Ursprungligen postat av
116-Sofia
Jag har varken en grandios syn på min egen klubb eller en nedvärderande syn på klubbar med ett mindre stöd. Men på det sättet du porträtterar Helsingborg så är det komiskt att klappa sig för bröstet över att man är bättre på läktaren än ÖSK och ÖIS mfl.
Och för att svara på första mening i ditt inlägg, jo vi är väldigt mycket bättre än er på läktaren och har varit det under en väldigt lång tid.
Jag menar på att ni har svagast stöd utav 08-klubbarna och jag menar även på att ni inte lever i någon slags parallell, ouppnåelig dimension. Till och med mff kan ta sig ton mot er och malmö är egentligen ingen riktig storstad.
Vidare: Som jag ser det finns det ca 20 klubbar i Sverige som på sikt, eller åtminstone i enstaka matcher, kan komma att sticka upp emot de lag som på detta forum brukar kallas "de fem stora". Jag listar dem här:
1. Helsingborgs IF
2. GAIS
3. IF Elfsborg
4. IFK Norrköping
5. Örebro SK
6. Örgryte IS
7. Kalmar FF
8. Östers IF
9. GIF Sundsvall
10. IK Sirius
11. Västerås SK
12. Mjällby AIF
13. Halmstads BK
14. BK Häcken
15. Jönköping Södra IF
16. Landskrona BoIS
17. IK Brage
18. Gefle IF
19. Sandvikens IF
20. Degerfors IF
OK för att det finns fem klubbar som har ett försprång just nu när det gäller publiksiffror och liknande, men så har det inte alltid varit. Det skulle behöva fortsätta vara samma klubbar som dominerar under en längre tid för att man ska kunna tala om "de fem stora" inom svensk fotboll. Dessutom bör de sportsliga resultaten i någon mån hänga ihop med klubbens storlek. Hammarby har ju t ex ingen historia.