2024-12-01, 15:14
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Du hävdar bestämt att Helsingborg tillhör den absoluta toppen i Sverige supportermässigt men jämför dig och tar stolthet över att ni är bättre på läktaren än ÖSK och ÖIS.

Hammarby behöver du inte oroa dig för. Allt rullar på bra i södra Stockholm.
Ni är inte så mycket bättre och din ton är illa vald. Inte länge sedan som ni spelade här nere. Min poäng är lite att det spelar inte så stor roll vilka vi möter. Nu är vi i denna serie och det är precis samma sak det handlar om i Allsvenskan eller för den delen i Europa, vi ska vara bäst och dominera.

Du verkar se din klubb som att ni hade existerat på en onåbar nivå, som ÖSK och ÖIS bara kan drömma om. Sådan är inte verkligheten.
Citera
2024-12-01, 16:48
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Ni är inte så mycket bättre och din ton är illa vald. Inte länge sedan som ni spelade här nere. Min poäng är lite att det spelar inte så stor roll vilka vi möter. Nu är vi i denna serie och det är precis samma sak det handlar om i Allsvenskan eller för den delen i Europa, vi ska vara bäst och dominera.

Du verkar se din klubb som att ni hade existerat på en onåbar nivå, som ÖSK och ÖIS bara kan drömma om. Sådan är inte verkligheten.

Jag har varken en grandios syn på min egen klubb eller en nedvärderande syn på klubbar med ett mindre stöd. Men på det sättet du porträtterar Helsingborg så är det komiskt att klappa sig för bröstet över att man är bättre på läktaren än ÖSK och ÖIS mfl.

Och för att svara på första mening i ditt inlägg, jo vi är väldigt mycket bättre än er på läktaren och har varit det under en väldigt lång tid.
Citera
2024-12-01, 16:53
Medlem
Citat:
Jag har varken en grandios syn på min egen klubb eller en nedvärderande syn på klubbar med ett mindre stöd. Men på det sättet du porträtterar Helsingborg så är det komiskt att klappa sig för bröstet över att man är bättre på läktaren än ÖSK och ÖIS mfl.

Och för att svara på första mening i ditt inlägg, jo vi är väldigt mycket bättre än er på läktaren och har varit det under en väldigt lång tid.
Jag menar på att ni har svagast stöd utav 08-klubbarna och jag menar även på att ni inte lever i någon slags parallell, ouppnåelig dimension. Till och med mff kan ta sig ton mot er och malmö är egentligen ingen riktig storstad.

Vidare: Som jag ser det finns det ca 20 klubbar i Sverige som på sikt, eller åtminstone i enstaka matcher, kan komma att sticka upp emot de lag som på detta forum brukar kallas "de fem stora". Jag listar dem här:

1. Helsingborgs IF
2. GAIS
3. IF Elfsborg
4. IFK Norrköping
5. Örebro SK
6. Örgryte IS
7. Kalmar FF
8. Östers IF
9. GIF Sundsvall
10. IK Sirius
11. Västerås SK
12. Mjällby AIF
13. Halmstads BK
14. BK Häcken
15. Jönköping Södra IF
16. Landskrona BoIS
17. IK Brage
18. Gefle IF
19. Sandvikens IF
20. Degerfors IF

OK för att det finns fem klubbar som har ett försprång just nu när det gäller publiksiffror och liknande, men så har det inte alltid varit. Det skulle behöva fortsätta vara samma klubbar som dominerar under en längre tid för att man ska kunna tala om "de fem stora" inom svensk fotboll. Dessutom bör de sportsliga resultaten i någon mån hänga ihop med klubbens storlek. Hammarby har ju t ex ingen historia.
Citera
2024-12-01, 17:02
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Jag menar på att ni har svagast stöd utav 08-klubbarna och jag menar även på att ni inte lever i någon slags parallell, ouppnåelig dimension. Till och med mff kan ta sig ton mot er och malmö är egentligen ingen riktig storstad.

Du gillar onekligen att skriva påståenden där ingen delar din åsikt.

Citat:
Hammarby har ju t ex ingen historia.

Absolut, vi säger så.

Att du på allvar tror att klubbarna du listar ens en enstaka match kan stå upp emot oss eller något annat lag i topp 5 är skrattretande.
Citera
2024-12-01, 17:12
Medlem
Citat:
Absolut, vi säger så.
Ni sålde era färger, bytte spelplats, röstade fram ett nytt år för ert grundande eftersom ni skämdes över 1915. Ni har knappt vunnit någonting. Vilken historia har Hammarby IF Fotboll?

Citat:
Att du på allvar tror att klubbarna du listar ens en enstaka match kan stå upp emot oss eller något annat lag i topp 5 är skrattretande.
Det är denna attityd som stör mig mycket med Hammarby. Ni klassar er själva som något helt annat än det ni är, dvs en liten jävla pissklubb som precis alla i Sverige kan mäta sig med. Översittarfasoner.
Citera
2024-12-01, 17:15
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Hammarby har ju t ex ingen historia.
Mycket ska man läsa. Åtta i maratontabellen, 56 allsvenska säsonger. Tillsammans med IFK Göteborg Sveriges kultlag. Grundade 1889, flersektionsförening under HIF sedan 1897. Spelat fotboll sedan 1915.

Vad menar du är historia? Antal SM-guld enbart? Så med andra ord har Malmö FF "mest historia" i landet?
Citera
2024-12-01, 17:17
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ni sålde era färger, bytte spelplats, röstade fram ett nytt år för ert grundande eftersom ni skämdes över 1915. Ni har knappt vunnit någonting. Vilken historia har Hammarby IF Fotboll?

Det är denna attityd som stör mig mycket med Hammarby. Ni klassar er själva som något helt annat än det ni är, dvs en liten jävla pissklubb som precis alla i Sverige kan mäta sig med. Översittarfasoner.
Du är medveten om att Helsingborgs IF är grundade genom en sammanslagning?
Citera
2024-12-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Du är medveten om att Helsingborgs IF är grundade genom en sammanslagning?
Den sammanslagningen skedde 1907 och den gjordes i samförstånd, på rätt vis. Vi behöver inte ljuga om vår historia, eftersom vi inte har något att dölja.
Citera
2024-12-01, 17:21
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:

Berätta gärna för mig varför till exempel Djurgården, AIK, GAIS och ÖIS inte använder året då dom började spela fotboll. Är det historielöst av dom också? Skäms dom över året dom är grundade precis som vi? Eller är detta något unikt för Hammarby? Utveckla din fantastiska logik gärna.
Citera
2024-12-01, 17:22
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Den sammanslagningen skedde 1907 och den gjordes i samförstånd, på rätt vis. Vi behöver inte ljuga om vår historia, eftersom vi inte har något att dölja.
Snart kommer du väl dragandes med FCKs argument om att ni har tre klubbars historia förenat under ett nytt klubbmärke. När slutade sammanslagningar vara reko? 1918?
Citera
2024-12-01, 17:24
Medlem
Citat:
Berätta gärna för mig varför till exempel Djurgården, AIK, GAIS och ÖIS inte använder året då dom började spela fotboll. Är det historielöst av dom också? Skäms dom över året dom är grundade precis som vi? Eller är detta något unikt för Hammarby? Utveckla din fantastiska logik gärna.
Om de inte redovisar rätt årtal är det givetvis fel utav de klubbarna med. Utveckla gärna ditt resonemang, för här kan du faktiskt vara något på spåret.
Citera
2024-12-01, 17:26
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Om de inte redovisar rätt årtal är det givetvis fel utav de klubbarna med. Utveckla gärna ditt resonemang, för här kan du faktiskt vara något på spåret.
Du verkar inte förstå att begreppet idrott inte bara innefattar fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in