2024-11-30, 19:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Que? Är väl just såna här matcher Ultras åker på. Kan lova dig att UCS hade en större procentuell representation på läktaren mot TNS än vad dom har i Allsvenskan.
Det är klart att det åker ultras också men jag är expert på läktarsång, och jag vet att deras uppvisning i Shrewsbury INTE byggde på ultraskulturen. De varierade sångerna ofta, det gör aldrig ultras som bara maler en och samma. De körde många klassiska, brittiskinspirerade sånger, färre såna här hoppa-ramsor som ultras gillar. De hade heller ingen pyroteknik, vilken är en ultrasgrej. Hela grejen var betydligt mindre ultrasdominerad än vad DIF är i Sverige.
Citera
2024-11-30, 19:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Men var det inte dessa supportrar som du menade betedde sig sunkigt inte så länge sedan?
Det var det säkert vissa av dem som gjorde. Jag vet inte exakt vem i den där stora skaran som gör vad. Jag har ofta hyllat DIF-supportrars läktarinsatser här tidigare, sen tycker jag de blir sämre och sämre, men det här var lite som en tillbakagång till bättre dagar. Enligt mig kan djurgårdssupportrar som grupp göra både bra och dåliga saker.
Citera
2024-12-01, 08:07
Medlem
Vad har ni för tak för årskort? AIK satte just sitt på 18 000 inför 2025. Syftet är att det ska finnas tillräckligt med lösplåtar för att bygga ny publik inte bara de usual suspects på läktaren.
Citera
2024-12-01, 09:52
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad har ni för tak för årskort? AIK satte just sitt på 18 000 inför 2025. Syftet är att det ska finnas tillräckligt med lösplåtar för att bygga ny publik inte bara de usual suspects på läktaren.
Bajen har haft 16 000 och utsålt i typ 5 års tid. 3500 pers i kö.

Har pratats flera gånger om att höja det men tyvärr har vi som vanligt för liten arena då man sätter stort pris på att ha lediga platser runt om på arenan så att spontanbesökare inte hamnar borta vid bortaklacken och ledsnar.

Missförstå mig rätt. Arenan är perfekt storlek för 10 allsvenska matcher, men typ 5 matcher per år kan sälja mellan 30-50 tusen biljetter.
Med en större arena hade vi nog kunna sälja 18-20 tusen säsongsbiljetter vissa år. Hammarby och Aik rätt lika publikmässigt på den fronten.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-12-01 kl. 09:55.
Citera
2024-12-01, 11:25
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är klart att det åker ultras också men jag är expert på läktarsång, och jag vet att deras uppvisning i Shrewsbury INTE byggde på ultraskulturen. De varierade sångerna ofta, det gör aldrig ultras som bara maler en och samma. De körde många klassiska, brittiskinspirerade sånger, färre såna här hoppa-ramsor som ultras gillar. De hade heller ingen pyroteknik, vilken är en ultrasgrej. Hela grejen var betydligt mindre ultrasdominerad än vad DIF är i Sverige.
Expert på läktarsång? Du har en del poänger ibland och ibland är du lite väl mycket "heja snuten" men jag tror att det skadar ditt etos att du utnämner dig själv som expert.
Citera
2024-12-01, 11:40
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Expert på läktarsång? Du har en del poänger ibland och ibland är du lite väl mycket "heja snuten" men jag tror att det skadar ditt etos att du utnämner dig själv som expert.
Äsch, ta det inte så gravallvarligt, jag tyckte mest det var roligt att utnämna mig själv till expert. Men allvarligt talat så efter diskussioner här i ett par år så känner jag mig mer som expert än de flesta andra. Jag läser sällan något här om läktarsång överhuvudtaget, verkar inte som att nån bryr sig om det, trots att jag anser att det är det viktigaste inom läktarkulturen. Alla andra bryr sig mer och fyrverkerier och tifon.
Citera
2024-12-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Äsch, ta det inte så gravallvarligt, jag tyckte mest det var roligt att utnämna mig själv till expert. Men allvarligt talat så efter diskussioner här i ett par år så känner jag mig mer som expert än de flesta andra. Jag läser sällan något här om läktarsång överhuvudtaget, verkar inte som att nån bryr sig om det, trots att jag anser att det är det viktigaste inom läktarkulturen. Alla andra bryr sig mer och fyrverkerier och tifon.
Jag håller med om att sången är det viktigaste. Under året som kommer hoppas jag att jag kan vara med lite mer på den biten. Det är ju svårt om man blir avstängd hela tiden. Tycker generellt att vi är bäst på sång i Superettan och det kanske skulle uppmärksammas mer.
Citera
2024-12-01, 13:24
Medlem
Citat:
Jag håller med om att sången är det viktigaste. Under året som kommer hoppas jag att jag kan vara med lite mer på den biten. Det är ju svårt om man blir avstängd hela tiden. Tycker generellt att vi är bäst på sång i Superettan och det kanske skulle uppmärksammas mer.
Sången och hejarramsorna är klar viktigast. Särskilt såna som speglar matchbilden och inte samma trötta ramsa i tjugo minuter. Särskilt illa om det samtidigt är en dunkande trumma. Flaggor är också trevligt. Bangers och pyroteknik tycker jag bara är irriterande.
Citera
2024-12-01, 13:58
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:

Tuff konkurrens. Grattis till den bedriften.
Citera
2024-12-01, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Sången och hejarramsorna är klar viktigast. Särskilt såna som speglar matchbilden och inte samma trötta ramsa i tjugo minuter. Särskilt illa om det samtidigt är en dunkande trumma. Flaggor är också trevligt. Bangers och pyroteknik tycker jag bara är irriterande.
Håller inte med om pyrotekniken. Så länge som snuten försöker stoppa eldandet är det vårt civila ansvar att fortsätta.

Däremot tycker jag att våra ultras sjunger bra. Vi är inte alls så tråkiga och monotona som merparten utav andra supportrar.
Citera
2024-12-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Tuff konkurrens. Grattis till den bedriften.
Superettan är landets näst högsta division och det är inte konstigt att en del utav storklubbarna saknas, men jag tycker att det hackas för mycket på denna serie. Det blir allt mera vanligt att följa sin lokala klubb. Ta t ex Örebro SK, de har nog bättre stöd nu än i Allsvenskan. Örgryte IS har få men aktiva supportrar och även bottenlag levererar ett hyfsat stöd. Superettan är kanske nu där Allsvenskan var för 25 år sedan. Ge det några år från nu så kanske bajens hype avtagit och fler följer sitt eget lokala lag. Det viktigaste då är att vi dödar damfotbollen, det största hotet som vi har. Hammarby är antitesen till en bra utveckling.
Citera
2024-12-01, 15:04
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Superettan är landets näst högsta division och det är inte konstigt att en del utav storklubbarna saknas, men jag tycker att det hackas för mycket på denna serie. Det blir allt mera vanligt att följa sin lokala klubb. Ta t ex Örebro SK, de har nog bättre stöd nu än i Allsvenskan. Örgryte IS har få men aktiva supportrar och även bottenlag levererar ett hyfsat stöd. Superettan är kanske nu där Allsvenskan var för 25 år sedan. Ge det några år från nu så kanske bajens hype avtagit och fler följer sitt eget lokala lag. Det viktigaste då är att vi dödar damfotbollen, det största hotet som vi har. Hammarby är antitesen till en bra utveckling.

Du hävdar bestämt att Helsingborg tillhör den absoluta toppen i Sverige supportermässigt men jämför dig och tar stolthet över att ni är bättre på läktaren än ÖSK och ÖIS.

Hammarby behöver du inte oroa dig för. Allt rullar på bra i södra Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in