2024-12-01, 13:57
Medlem
Lavas avatar
Ett år gammalt längre klipp som kan tolkas visa den "riktiga" personen i samband med fysiskt möte med familjerättens handläggare. Det som sker efter 25:00 kan förklara en hel del av dagens situation.

https://www.youtube.com/watch?v=MEsjClKAy3s&ab_channel=ArkivGr%C3%A4ddrump an
Citera
2024-12-01, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av El-Pungus
Den enda som har något att bevisa är du själv. Läs hela tråden och om du fortfarande efter det vill visa empati för den här kvinnan, då är det du som måste visa upp vad du konkret gör. Jag anser inte att hon förtjänar någon som helst empati. Däremot alla de som råkar eller råkat illa ut pga av hennes vägval. Hennes barn, exman, grannar i lägenheten som hon blev vräkt ifrån, som tvingades få sin nattsömn förstörd för att hon lekte rövare i lägenhet, tvättstuga och hobbyrum. Alla som på något sätt råkat ut för denna varelses härjningar. Det bryr du dig inte om. Så långt sträcker sig inte din empatiska ådra. Utan i din naiva enfald är det endast mobbaren det är synd om. Vad hon än ställer till med. Man kan med fog ifrågasätta ditt eget tillstånd, när du intar en så enögd inställning. Om hon gradvis förändras än mer till det sämre, kommer det till slut bli så, att samhället begränsar hennes möjlighet att utsätta omgivningen för en rad problem. Ju förr desto bättre, för hennes egen skull. Men också för den allmänhet som råkar illa ut pga hennes härjningar.
Ja precis. Så mycket hon har förstört för så många. Det kommer till slut bli så att samhället kommer att begränsa hennes möjligheter att förstöra. Själv förstår hon inte att hon behöver lägga in sig. Det finns tyvärr människor som känner empati med mördare etc och som är helt omöjliga att prata med.
Citera
2024-12-01, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU
Va såklart förväntat, min kommentar raderades medan andras OT hatiska kommentarer och trams får stå kvar.
Suprise Suprise.

Givetvis fortsätter ni att försvara erat egna empatistörda agerande.
Vissa av er verkar va hopplöst omedvetna och
och kommer nog aldrig komma till insikt. Förövarmentalitet helt enkelt.

Märkligt hur ni inte heller tycks förstå skillnaden på när flera i flock går samman och offentligt hatar på och förnedrar en person jmf med när en sjuk person gjort något ensamt gentemot en eller flera personer, i ett sjukdomstillstånd och missbruk.
Hon är i ett extremt kraftigt underläge och otroligt utsatt.
Att ni inte ens begriper något sådant självklart och fundamentalt säger väl en hel del om brist på inlevelseförmåga och empati.

Det ena utesluter faktiskt inte det andra.
Man kan känna sympati och medkänsla både för henne och hennes anhöriga mfl.
Har man mycket empatisk förmåga är man inte så selektiv och framförallt, lägger en massa tid och energi på att rättfärdiga hur man tillsammans med andra ska fortsätta sin mobbing gentemot en person i kraftigt underläge.

Det går inte att komma ifrån att det är otroligt fegt och elakt, hur du än försöker försvara det här.
Och det är också något just narcissister brukar göra, påstå att de inte gjort ngt fel eller förneka, förminska vad de gjort eller yttrat. Som här i tråden och på yt finns det åtskilliga bevis på allt Pöbeln gjort sig skyldig till.

Och man ska inte låtsas som att ord och åsikter inte har betydelse eller är av vikt när det ett av dom främsta vapen som finns.
Så fel att förminska dess betydelse här.
Dessutom har det blivit utav en "trådsanning" om att hon skulle va ond, sociopat, narcissist osv.
för att vissa här tycks vilja att det är så, så de kan rättfärdiga sitt egna dåliga beteende, psykiska misshandel, påhopp och förnedran gentemot Pia.

Folk som inte har den kunskapen i psykiatriska sjukdomar och störningar, anser ändå att de kan ställa dessa diagnoser här, alltså.
Det är en del i att avhumanisera och förnedra Henne, det ni håller på med.
Sedan försöker ni normalisera detta.
Så egentligen är dessa personer i tråden de sista som borde uttala sig om att hon skulle ha någon sådan diagnos, när de själva uppfyller fler kriterier på dessa.

Några som dominerar i tråden agerar helt enkelt otroligt primitivt, som fega rovdjur.
Finns inte någon här som tvärsäkert satt diagnos Detta är ett diskussions forum och det har diskuterats vad hennes beteende påminner om. Alla här har fattat att det är läkare som ställer diagnoser Men att diskutera vad det påminner om är en annan sak. Detta är ingen mobbning och jag rekommenderar dig att läsa hela tråden från början. Så gjorde jag.
Jag tycker att det bästa hade varit om hon tog en längre paus från tiktok och söker proffesionell hjälp. Min önskan är att hon söker hjälp själv och om inte så hade jag önskat som jag tidigare har skrivit. Någon form av light LPT eller LVM som inte finns..Hon totalvägrar söka sig till vården själv och hon uppfyller inte kraven för LVM eller LPT. Att endast känna sympati för henne det kan jag tyvärr inte. Men det är frustrerande att hon inte söker vård. Jag känner väldigt mycket sympati för barnen,exmaken och grannarna Det skär i mitt hjärta vad dom har fått utstå och gå igenom. Medan Gräddis lallar runt på fyllan och med all sannolikhet också någon psykisk diagnos/diagnoser.
Först när hon levt nykter ett tag ,fått medicin och samtalsterapi kommer hon förmodligen till insikt om hur hon har levt sitt liv och hur mycket hon har förstört. Då först förstår hon allvaret

Sen är det så att en del människor har väldigt stark sympati för henne medan andra har det inte. Utan istället känner stark sympati för människor hon har förstört för under åren.
Det hjälper inte att kalla folk för massa saker utan man får helt enkelt lära sig att folk har olika uppfattningar och känner olika ang henne.

En annan viktig sak. Om du känner att det är viktigt att diskutera användare här i tråden så går det under OT. Tråden handlar om Gräddis.
Senast redigerad av tindraninni 2024-12-01 kl. 15:45.
Citera
2024-12-01, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Finns inte någon här som tvärsäkert satt diagnos Detta är ett diskussions forum och det har diskuterats vad hennes beteende påminner om. Alla här har fattat att det är läkare som ställer diagnoser Men att diskutera vad det påminner om är en annan sak. Detta är ingen mobbning och jag rekommenderar dig att läsa hela tråden från början. Så gjorde jag.
Jag tycker att det bästa hade varit om hon tog en längre paus från tiktok och söker proffesionell hjälp. Min önskan är att hon söker hjälp själv och om inte så hade jag önskat som jag tidigare har skrivit. Någon form av light LPT eller LVM som inte finns..Hon totalvägrar söka sig till vården själv och hon uppfyller inte kraven för LVM eller LPT. Att endast känna sympati för henne det kan jag tyvärr inte. Men det är frustrerande att hon inte söker vård. Jag känner väldigt mycket sympati för barnen,exmaken och grannarna Det skär i mitt hjärta vad dom har fått utstå och gå igenom. Medan Gräddis lallar runt på fyllan och med all sannolikhet också någon psykisk diagnos/diagnoser.
Först när hon levt nykter ett tag ,fått medicin och samtalsterapi kommer hon förmodligen till insikt om hur hon har levt sitt liv och hur mycket hon har förstört. Då först förstår hon allvaret

Är just en sådan kommentar som den här jag syftade på. Det är som att tala med en vägg, man når inte fram till er.

Ni kommer förmodligen fortsätta med lynchmobbing och försöka försvara och normalisera detta empatistörda agerande. Ännu en gång bekräftar ni det.

Om du hade verkligen läst hela tråden och va ärlig, så är det knappast enbart att någon spekulerat eller att det "verkar likna" en viss diagnos utan man har yttrat att "hon ÄR en sociopat" och "hon ÄR en narcissist, ond" osv i var o varannan kommentar här och mycket grova förolämpningar där man hatar på henne och önskar henne helvete.
Så nej det stämmer inte det du påstår.

Och även insuinerar en hel del, när du skriver "vissa känner empati med mördare"
likställer du alltså Pia med en mördare?
Ett av flera exempel.
Mer manipulativt sluga påhopp, varvat med falsk omsorg kring henne.
Inte lika uppenbar direkt illvilja som andra i tråden, men inte mindre destruktivt demoniserande för det.

Håller inte med om att hon skulle ha en sådan diagnos.
Ej heller att hon inte skulle uppfylla vad som krävs för ett omhändertagande. Men det behöver nödvändigvis inte betyda man tycker hon skulle bli det, då "vården" kanske inte är den bästa och har stora brister. Men hjälp behöver hon verkligen, på flera vis.

Och du försöker förminska hennes dåliga mående och situation med att hon "lallar omkring" När hon uppenbarligen är i väldigt dåligt skick. Och i motsatt till er andra här tror jag inte hon medvetet vill förstöra eller skada andra hela tiden.
De är faktiskt mer synd om Pia som får leva med den psykiska ohälsan än eventuellt några grannar som störs under en väldigt begränsad tid. Även fast det är fruktansvärt den tid det pågår.
Hade såklart varit en annan sak om störningarna tillåtits fortsätta, om de inte kunde göra något åt det. Men så är ju inte fallet här.
Kommer kanske inte besvara mer här i tråden, inte på ett tag iaf. Har yttrat mina åsikter till en viss del. Och har ej mer tid till energitjuvar just nu.
Citera
2024-12-01, 16:04
Avslutad
Citat:
Är just en sådan kommentar som den här jag syftade på. Det är som att tala med en vägg, man når inte fram till er.

Ni kommer förmodligen fortsätta med lynchmobbing och försöka försvara och normalisera detta empatistörda agerande. Ännu en gång bekräftar ni det.

Om du hade verkligen läst hela tråden och va ärlig, så är det knappast enbart att någon spekulerat eller att det "verkar likna" en viss diagnos utan man har yttrat att "hon ÄR en sociopat" och "hon ÄR en narcissist, ond" osv i var o varannan kommentar här och mycket grova förolämpningar där man hatar på henne och önskar henne helvete.
Så nej det stämmer inte det du påstår.

Och även insuinerar en hel del, när du skriver "vissa känner empati med mördare"
likställer du alltså Pia med en mördare?
Ett av flera exempel.
Mer manipulativt sluga påhopp, varvat med falsk omsorg kring henne.
Inte lika uppenbar direkt illvilja som andra i tråden, men inte mindre destruktivt demoniserande för det.

Håller inte med om att hon skulle ha en sådan diagnos.
Ej heller att hon inte skulle uppfylla vad som krävs för ett omhändertagande. Men det behöver nödvändigvis inte betyda man tycker hon skulle bli det, då "vården" kanske inte är den bästa och har stora brister. Men hjälp behöver hon verkligen, på flera vis.

Och du försöker förminska hennes dåliga mående och situation med att hon "lallar omkring" När hon uppenbarligen är i väldigt dåligt skick. Och i motsatt till er andra här tror jag inte hon medvetet vill förstöra eller skada andra hela tiden.
De är faktiskt mer synd om Pia som får leva med den psykiska ohälsan än eventuellt några grannar som störs under en väldigt begränsad tid. Även fast det är fruktansvärt den tid det pågår.
Hade såklart varit en annan sak om störningarna tillåtits fortsätta, om de inte kunde göra något åt det. Men så är ju inte fallet här.
Kommer kanske inte besvara mer här i tråden, inte på ett tag iaf. Har yttrat mina åsikter till en viss del. Och har ej mer tid till energitjuvar just nu.
Det har varit störningar av och till hela tiden hon har bott i lägenheten. Sen har H redan fått 3 varningar på kort tid
Nej det är absolut inte mer synd om Gräddis.Det är värst för dom andra som drabbats
Och ja hon lallar omkring i dimmig fylla och det står jag fast vid. Som jag tidigare sagt så kommer hon först förstå allvaret hur hon har levt. När hon är avgiftad,medicinerad och går på samtalsterapi. Och jag håller inte med dig om att det endast är alkoholen utan jag tror fortfarande att hon har någon form av diagnos.
Du ser det du vill se och ha din uppfattning
Och ja hon är väldigt manipulativ och gör mycket dumt och elakt för att uppnå för sin egen vinning skull.
Nej jag tror inte att hon blir hjälp av något alternativ än den vården vi har. Hon är såpass komplex och behöver omfattande proffesionell vård och inga jäkla kvacksalvare
Och jag har min
Känns mer som att du plockat ut vissa meningar och gjort det till en enorm storm.
Kraftigt överdrivet
Dessutom förminskar du Gräddis enorma missbruk och psykiska ohälsa så till den milda grad att du blundar för hur bla grannarna barnen och exmaken har haft det. Det är såpass allvarligt med henne att människor i hennes närhet har med all säkerhet själva fått söka sig till vården.
Gå du in på hennes tiktok och stampa med fötterna och läs lusen av dom så får du säkert liknande reaktioner
Tror inte vi kommer så mycket längre
Senast redigerad av tindraninni 2024-12-01 kl. 16:36.
Citera
2024-12-01, 16:16
Medlem
Citat:
Va såklart förväntat, min kommentar raderades medan andras OT hatiska kommentarer och trams får stå kvar.
Suprise Suprise.

Givetvis fortsätter ni att försvara erat egna empatistörda agerande.
Vissa av er verkar va hopplöst omedvetna och
och kommer nog aldrig komma till insikt. Förövarmentalitet helt enkelt.

Märkligt hur ni inte heller tycks förstå skillnaden på när flera i flock går samman och offentligt hatar på och förnedrar en person jmf med när en sjuk person gjort något ensamt gentemot en eller flera personer, i ett sjukdomstillstånd och missbruk.
Hon är i ett extremt kraftigt underläge och otroligt utsatt.
Att ni inte ens begriper något sådant självklart och fundamentalt säger väl en hel del om brist på inlevelseförmåga och empati.

Det ena utesluter faktiskt inte det andra.
Man kan känna sympati och medkänsla både för henne och hennes anhöriga mfl.
Har man mycket empatisk förmåga är man inte så selektiv och framförallt, lägger en massa tid och energi på att rättfärdiga hur man tillsammans med andra ska fortsätta sin mobbing gentemot en person i kraftigt underläge.

Det går inte att komma ifrån att det är otroligt fegt och elakt, hur du än försöker försvara det här.
Och det är också något just narcissister brukar göra, påstå att de inte gjort ngt fel eller förneka, förminska vad de gjort eller yttrat. Som här i tråden och på yt finns det åtskilliga bevis på allt Pöbeln gjort sig skyldig till.

Och man ska inte låtsas som att ord och åsikter inte har betydelse eller är av vikt när det ett av dom främsta vapen som finns.
Så fel att förminska dess betydelse här.
Dessutom har det blivit utav en "trådsanning" om att hon skulle va ond, sociopat, narcissist osv.
för att vissa här tycks vilja att det är så, så de kan rättfärdiga sitt egna dåliga beteende, psykiska misshandel, påhopp och förnedran gentemot Pia.

Folk som inte har den kunskapen i psykiatriska sjukdomar och störningar, anser ändå att de kan ställa dessa diagnoser här, alltså.
Det är en del i att avhumanisera och förnedra Henne, det ni håller på med.
Sedan försöker ni normalisera detta.
Så egentligen är dessa personer i tråden de sista som borde uttala sig om att hon skulle ha någon sådan diagnos, när de själva uppfyller fler kriterier på dessa.

Några som dominerar i tråden agerar helt enkelt otroligt primitivt, som fega rovdjur.

Oj, Du själv har nog en gedigen läkarutbildning eftersom du diagnostiserar användare på Flashback med både den ena, andra och tredje diagnosen.
Förstår du inte att Du själv sprider hat och är Väldigt Off Topic?
När jag läser tråden så är 95% oroliga och tycker synd om kvinnan som inte ens vill ha hjälp. Men du tolkar folk som du gör.
Snälla, håll dig till ämnet tack!
Citera
2024-12-01, 18:58
Medlem
Lev ditt liv Pia och gör det på det sätt som du tycker är bäst! Många på detta forum verkar hata liberala tankar och ett liv helt i liberala linjer. Jag unnar dig och gläds med dig att du själv tar dig de möjligheterna och lever ditt bästa liv.

Det är inte lätt i Sverige, många vill få in andra i sina mallar och styra andra människor in i deras synsätt. Härligt att du inte anpassar dig efter dem ännu. Jag önskar dig välgång och framgång i ditt liv och i dina fria val.

Här kommer en påminnelse till dig och andra vad liberala tankar är, fritt taget från nätet
”Liberalism är en politisk och filosofisk ideologi som utgår från individens frihet och rätt till självbestämmande. Individens förmåga att fatta egna beslut och skapa sitt eget liv, så länge detta inte kränker andras frihet och rättigheter”
Citera
2024-12-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Lev ditt liv Pia och gör det på det sätt som du tycker är bäst! Många på detta forum verkar hata liberala tankar och ett liv helt i liberala linjer. Jag unnar dig och gläds med dig att du själv tar dig de möjligheterna och lever ditt bästa liv.

Det är inte lätt i Sverige, många vill få in andra i sina mallar och styra andra människor in i deras synsätt. Härligt att du inte anpassar dig efter dem ännu. Jag önskar dig välgång och framgång i ditt liv och i dina fria val.

Här kommer en påminnelse till dig och andra vad liberala tankar är, fritt taget från nätet
”Liberalism är en politisk och filosofisk ideologi som utgår från individens frihet och rätt till självbestämmande. Individens förmåga att fatta egna beslut och skapa sitt eget liv, så länge detta inte kränker andras frihet och rättigheter”

Allt det där är kanske fine om det inte är så att man är förälder också, och har ett ansvar i det.
Citera
2024-12-01, 19:24
Medlem
Pinoputchins avatar
Gräddrumpan är enormt sexig då hon dansar ackompanjerat av låten "Delirium" hon ÄR sexig.
Citera
2024-12-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen

Jag hoppas du i verkliga livet inte är en god man. Någonsin!
Citerar:” individens förmåga att fatta egna beslut och skapa sitt eget liv, så länge det det inte kränker andras frihet och rättigheter.”
Vart i ditt tänkande finns barnens rättigheter?
De blir kränkta av varenda inlägg hon lägger upp på sociala medier.
Vart är Hassans eventuellt blivande vräkning på grund av Pias skrikande och asociala beteende berättigad någonstans för endast enligt dig hennes fria förmåga att fatta egna beslut för sig själv?

Och detta för att hon ska vara en ”Free Soul” och göra vad hon känner för?
Hoppas du skrev med ironi som jag inte förstod, eller att du är ett troll….
Citera
2024-12-01, 20:48
Medlem
MaeWests avatar
Söndag...hur gick det nu med Pia o hennes psykiskt misshandlade "kille" under natten? Har sociopat-Pia lyckats få med sig Hassan på hemlöse-tåget, eller har hon fått respass till närmaste buske?

Intresse-klubben antecknar...
Citera
2024-12-01, 20:58
Medlem
Det var inte så lätt att sluta snusa....snus o vin och deppig Gräddis.Hon vill dö och ta någon med sig!! Förstår om hon är sucidal men att ta nån med sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in