Citat:
Ursprungligen postat av
tindraninni
Finns inte någon här som tvärsäkert satt diagnos Detta är ett diskussions forum och det har diskuterats vad hennes beteende påminner om. Alla här har fattat att det är läkare som ställer diagnoser Men att diskutera vad det påminner om är en annan sak. Detta är ingen mobbning och jag rekommenderar dig att läsa hela tråden från början. Så gjorde jag.
Jag tycker att det bästa hade varit om hon tog en längre paus från tiktok och söker proffesionell hjälp. Min önskan är att hon söker hjälp själv och om inte så hade jag önskat som jag tidigare har skrivit. Någon form av light LPT eller LVM som inte finns..Hon totalvägrar söka sig till vården själv och hon uppfyller inte kraven för LVM eller LPT. Att endast känna sympati för henne det kan jag tyvärr inte. Men det är frustrerande att hon inte söker vård. Jag känner väldigt mycket sympati för barnen,exmaken och grannarna Det skär i mitt hjärta vad dom har fått utstå och gå igenom. Medan Gräddis lallar runt på fyllan och med all sannolikhet också någon psykisk diagnos/diagnoser.
Först när hon levt nykter ett tag ,fått medicin och samtalsterapi kommer hon förmodligen till insikt om hur hon har levt sitt liv och hur mycket hon har förstört. Då först förstår hon allvaret
Är just en sådan kommentar som den här jag syftade på. Det är som att tala med en vägg, man når inte fram till er.
Ni kommer förmodligen fortsätta med lynchmobbing och försöka försvara och normalisera detta empatistörda agerande. Ännu en gång bekräftar ni det.
Om du hade verkligen läst hela tråden och va ärlig, så är det knappast enbart att någon spekulerat eller att det "verkar likna" en viss diagnos utan man har yttrat att "hon ÄR en sociopat" och "hon ÄR en narcissist, ond" osv i var o varannan kommentar här och mycket grova förolämpningar där man hatar på henne och önskar henne helvete.
Så nej det stämmer inte det du påstår.
Och även insuinerar en hel del, när du skriver "vissa känner empati med mördare"
likställer du alltså Pia med en mördare?
Ett av flera exempel.
Mer manipulativt sluga påhopp, varvat med falsk omsorg kring henne.
Inte lika uppenbar direkt illvilja som andra i tråden, men inte mindre destruktivt demoniserande för det.
Håller inte med om att hon skulle ha en sådan diagnos.
Ej heller att hon inte skulle uppfylla vad som krävs för ett omhändertagande. Men det behöver nödvändigvis inte betyda man tycker hon skulle bli det, då "vården" kanske inte är den bästa och har stora brister. Men hjälp behöver hon verkligen, på flera vis.
Och du försöker förminska hennes dåliga mående och situation med att hon "lallar omkring" När hon uppenbarligen är i väldigt dåligt skick. Och i motsatt till er andra här tror jag inte hon medvetet vill förstöra eller skada andra hela tiden.
De är faktiskt mer synd om Pia som får leva med den psykiska ohälsan än eventuellt några grannar som störs under en väldigt begränsad tid. Även fast det är fruktansvärt den tid det pågår.
Hade såklart varit en annan sak om störningarna tillåtits fortsätta, om de inte kunde göra något åt det. Men så är ju inte fallet här.
Kommer kanske inte besvara mer här i tråden, inte på ett tag iaf. Har yttrat mina åsikter till en viss del. Och har ej mer tid till energitjuvar just nu.