Citat:
Ursprungligen postat av
Zorrkan
Det är gulligt och sorgligt på samma gång att ditt sätt att fira Brynäs framfart är genom att gräva fram två månader gamla inlägg och skriva mer iqbefriade grejer. Småkuksbeteende i sin tydligaste form.
Jag har haft fel om Brynäs än så länge, spelar en jättefin hockey och fortsätter imponera.
Man har haft enormt flyt med skador och utöver Djoos frånvaro i början, typ inte haft en enda spelare borta mer än en enstaka match. Jämför det med vissa andra lags skadelistor som fylldes på efter 2-3 matcher bara. Så lär det inte fortsätta med tanke på att det är lite gubbar i laget.
Och där tror jag att man kanske kommer falla ner ett par pinnhål. Spelare som Ohlsson, Lejom och lillebror Lindblom håller inte SHL-nivå och ska, när skadorna kommer, upp i lineupen. Man har heller inget i j20 som står o knackar på dörren.
Men med den här starten så blir det slutspelshockey i vår.
Ursprungligen postat av Zorrkan
Till skillnad från er som håller på laget så är jag både medveten om att det har tillkommit nya spelare OCH att det finns motståndare att förhålla sig till.
Det är inte så att lagen som var 30 och 40 poäng bättre än Brynäs sist blivit sämre allihopa, snarare tvärtom. Brynäs har adderat ett par spelare som håller bra nivå men bland topp-8 lagen ifjol så har åtminstone 5 av lagen bättre trupp än i fjol och Leksand, Timrå och Växjö har fortfarande bättre lag än Brynäs enligt mitt sätt att se det, även om deras lag kanske är aningen sämre än i fjol.
Och där bakom kommer Rögle med ett bättre och mer harmoniskt lag i år än förra året och definitivt bättre än Brynäs de med.
Får jag gissa kommer ni 11-12 om det går som förväntat, 9-10 om det går bättre än förväntat och 13-14 om det går sämre än förväntat.
--------------------
Så här lät det från experten och viktigpettern: för två månader sen
Och nu är experten tillbaka och kommer med sina substaniella
Och viktiga analyser. Men leker spågubbe bara. Har dock noll koll whatsoever. Just bs.
Igen.