Citat:
Hmmm 10 673 i snitt har Frölunda i år just nu. Trotts en tung period med Förluster har det varit slutsålt det 3 senaste hemmamatcherna (12 044), så nja det är allt bra tryck i Gbg!
Ingen publik i SHL år i närheten av HVs vad gäller hängivenhet .
Vilken publik är ens i samma liga ?
Brynäs har publik nu .
Men när man varit ett bottenlag ? Not so much .
Knäpptyst och folktomt då ju .
Växjö har ju fan knappt publik när dom varit topplag 😂😂😂
Edit : Skellefteå har tappat publik i år trots att man inte tillhör absoluta botten .
Enda publiken som faktiskt möjligen kan jämföras med HVs är väl Luleås .
Men sätt dom i absoluta botten några säsonger .
Tror även som dom hade tappat publik .
Vilket HV BEVISLIGEN inte gör oavsett prestation över tid .
Osv osv osv
Från Aftonbladet idag
Ett fenomen i världen
HV71 hade sex raka förluster. Det var 13–31 i målskillnad. 3–15 i förstaperioderna.
Då förväntade jag mig att det skulle eka ganska tomt i arenan. Ändå kom det 6115 åskådare en tisdagskväll i november mot Örebro. Det imponerar allra mest.
Mot Linköping på lördagskvällen var det slutsålt sedan länge med 6800 åskådare.
De går inte bara dit. Vid nedsläpp stod hela arenan upp. När spelet sattes igång hoppade hela arenan.
Det fortsatte sedan flera gånger under matchen. Stämningen var öronbedövande. Det var ståpäls av trycket och engagemanget. Det erkände Olle Alsing också att han hade nere på isen.
De piskade upp stämningen. Den energin var direkt avgörande till att HV71 vann och att det kunde bli en så glädjefylld lördagskväll när det är som mörkast.
Sittplatspubliken brukar få kritik i Jönköping. Nu var det ett ös som jag bara har upplevt på sittplats i Linköping tidigare den här säsongen, sedan får de som inte varit där säga vad de vill.
HV71 måste vara unikt i världen. Tålmodigare och mer härdade supportrar som så villkorslöst fortsätter att stötta sitt lag kan inte finnas. Det är ju oftast slutsålt hur eländigt det än har varit år efter år.
Några gånger under hösten har den faktiskt nästan gått att börja tveka. Fansen har kommit, men det tycktes börja sprida sig en likgiltighet. Det verkade inte betyda så mycket om det blev mål bakåt, det verkade inte betyda så mycket om det blev mål framåt.
Segrar och förluster spelade inte lika stor roll längre. För laget och klubben kom publiken också. Det fanns ingen protest eller bojkott. Inget fick någon effekt.
Nu visade de något annat. Nu visade du hur mycket HV71 betyder för dem.
Det var mäktiga värmande scener efter avgörandet. Med dels firandet mellan supportrarna och spelarna. Med dels hur stadens egen Olof Glifford var så berörd.
På läktarplats såg jag en keps: Make Håve great again. Det finns mycket att fortfarande vara stolt över i Jönköping, Huskvarna, småländska höglandet och runt Vätterns strand också utan att bli nostalgisk och konservativ.
Linköping kom med tre busslaster och en karavan med bilar. Det bidrog också mycket till inramningen och atmosfären.
Jönköping är också en hockeystad där det märks på stan på kvällen om HV71 har vunnit. Stoltheten är stor.
Publiken stod alltså upp innan line up och samtliga i hela arenan ( Hv fans ) stod och hoppade i ett par minuter in i matchen.
Detta i ett bottenlag där kan gång på gång blivit besvikna .
Händer ju inte ens i Växjö i en sm final ?
Som sagt Gävlepubliken är usel enligt mig .
Bortskämd , vänder ryggen såfort de går emot lite .
Färjestad har också bra och hängiven publik men om motgångarna skulle avlösa varandra några år
Hade man fortsatt haft det ?
Mycket tveksamt
Frölunda ? Vad snittar dom ? 10.000 ?
Skulle tro att deras snitt vore Max 6-7 om dom haft HVs 4 senaste säsonger i bagaget.
I en stad med bortåt miljonen invånare ?
Stor Göteborg .
Nej , Hv är och förblir helt unika i detta avseende .
Och vi har säsong efter säsong högst lönebudget .
Vi kommer tillbaka . Oroa er inte ✌️
Vilken publik är ens i samma liga ?
Brynäs har publik nu .
Men när man varit ett bottenlag ? Not so much .
Knäpptyst och folktomt då ju .
Växjö har ju fan knappt publik när dom varit topplag 😂😂😂
Edit : Skellefteå har tappat publik i år trots att man inte tillhör absoluta botten .
Enda publiken som faktiskt möjligen kan jämföras med HVs är väl Luleås .
Men sätt dom i absoluta botten några säsonger .
Tror även som dom hade tappat publik .
Vilket HV BEVISLIGEN inte gör oavsett prestation över tid .
Osv osv osv
Från Aftonbladet idag
Ett fenomen i världen
HV71 hade sex raka förluster. Det var 13–31 i målskillnad. 3–15 i förstaperioderna.
Då förväntade jag mig att det skulle eka ganska tomt i arenan. Ändå kom det 6115 åskådare en tisdagskväll i november mot Örebro. Det imponerar allra mest.
Mot Linköping på lördagskvällen var det slutsålt sedan länge med 6800 åskådare.
De går inte bara dit. Vid nedsläpp stod hela arenan upp. När spelet sattes igång hoppade hela arenan.
Det fortsatte sedan flera gånger under matchen. Stämningen var öronbedövande. Det var ståpäls av trycket och engagemanget. Det erkände Olle Alsing också att han hade nere på isen.
De piskade upp stämningen. Den energin var direkt avgörande till att HV71 vann och att det kunde bli en så glädjefylld lördagskväll när det är som mörkast.
Sittplatspubliken brukar få kritik i Jönköping. Nu var det ett ös som jag bara har upplevt på sittplats i Linköping tidigare den här säsongen, sedan får de som inte varit där säga vad de vill.
HV71 måste vara unikt i världen. Tålmodigare och mer härdade supportrar som så villkorslöst fortsätter att stötta sitt lag kan inte finnas. Det är ju oftast slutsålt hur eländigt det än har varit år efter år.
Några gånger under hösten har den faktiskt nästan gått att börja tveka. Fansen har kommit, men det tycktes börja sprida sig en likgiltighet. Det verkade inte betyda så mycket om det blev mål bakåt, det verkade inte betyda så mycket om det blev mål framåt.
Segrar och förluster spelade inte lika stor roll längre. För laget och klubben kom publiken också. Det fanns ingen protest eller bojkott. Inget fick någon effekt.
Nu visade de något annat. Nu visade du hur mycket HV71 betyder för dem.
Det var mäktiga värmande scener efter avgörandet. Med dels firandet mellan supportrarna och spelarna. Med dels hur stadens egen Olof Glifford var så berörd.
På läktarplats såg jag en keps: Make Håve great again. Det finns mycket att fortfarande vara stolt över i Jönköping, Huskvarna, småländska höglandet och runt Vätterns strand också utan att bli nostalgisk och konservativ.
Linköping kom med tre busslaster och en karavan med bilar. Det bidrog också mycket till inramningen och atmosfären.
Jönköping är också en hockeystad där det märks på stan på kvällen om HV71 har vunnit. Stoltheten är stor.
Publiken stod alltså upp innan line up och samtliga i hela arenan ( Hv fans ) stod och hoppade i ett par minuter in i matchen.
Detta i ett bottenlag där kan gång på gång blivit besvikna .
Händer ju inte ens i Växjö i en sm final ?
Som sagt Gävlepubliken är usel enligt mig .
Bortskämd , vänder ryggen såfort de går emot lite .
Färjestad har också bra och hängiven publik men om motgångarna skulle avlösa varandra några år
Hade man fortsatt haft det ?
Mycket tveksamt
Frölunda ? Vad snittar dom ? 10.000 ?
Skulle tro att deras snitt vore Max 6-7 om dom haft HVs 4 senaste säsonger i bagaget.
I en stad med bortåt miljonen invånare ?
Stor Göteborg .
Nej , Hv är och förblir helt unika i detta avseende .
Och vi har säsong efter säsong högst lönebudget .
Vi kommer tillbaka . Oroa er inte ✌️
Gris däremot kan jag köpa att du säger, som man känner sig själv känner man andra.
Faktumet att inget är anmält, med tanke på senaste veckornas diskussioner om domarna vs Shinnimin talar inte direkt till dina korkade arguments fördel va?