Citat:
Ursprungligen postat av
Wetiko
Stöd till extremister från västländer har förekommit även långt efter kalla kriget, det känner du såklart till men det passar inte i ditt narrativ om att väst är goda och alla andra onda. Jag kan hålla flera tankar i huvudet samtidigt och behöver inte ständigt bekräfta min bias, då är det lättare att ta till sig information som finns även om den motsäger sanninsägarna bland Våra makthavare och medier.
Men jag håller med dig delvis, alla rebeller som motsätter sig Assadregimen är inte jihadister/muslimska extremister. Men det är jihadisterna som besitter våldskapitalet till.absolut störts del. Och det är jihadisterna som kan göra skillnad, att Deras kamp spelar makthavare I exempelvis Israel och Turkiet direkt i händerna är givetvis ingen slump. Lika lite om det var en slump i Afghanistan,Sydamerika eller Libyen
Lägg inte ord i min mun. Väst är inga duvungar, men 100-falt bättre än skitgänget Ryssland, Iran, Syrien och Nordkorea.
Och nej, väst (exklusive Turkiet) drog successivt bort stödet för rebellerna i Syrien, när det visade sig vad det var för typer
Det var väst, främst USA, som stoppade IS framfart tillsammans med kurserna.
Så nej, väst håller inte alls på och petar på samma sätt längre i andra länder.
Rikta ditt fokus på Ryssland och Kina istället, det är de som håller på mest, Ryssland invaderar ju granne efter granne, och Kina köper upp stora delar av världen.