2024-12-01, 08:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Manshat? Är du helt fullkomligt från vettet? Långt ifrån alla män våldtar! De allra flesta män skulle aldrig för sitt liv ens kunna tänka sig att ha sex när en kvinna säger "nej, jag vill inte". Så nejdu. Något "manshat" handlar det verkligen inte om.

Däremot är jag närmre 50 år. Och har läst domar där våldtäktsförövare blivit friade... Läst fall där anmälan inte ens gått till åtal... Trots att offret har svåra skador. "Jag trodde att hon ville" och historier där förövarna beskriver att målsägande betedde sig som värsta porrstjärnan....... uppenbara våldtäkter där förövarna gått fria. Grova gruppvåldtäkter där förövarna gått fria. "Hon bjöd ju hem honom på the´", "hon hade ju på sig sexiga kläder", "hon har ju tidigare haft sex med många män", "han som ser så bra ut, inte skulle han behöva våldta en sådan ful som henne". Detta var vanligt förr, fördomar om offret. Som friade våldtäktsförövare. Uppenbara våldtäktsförövare.

Man behövde ha till en lagförändringar, som gjorde att uppenbara förövare inte går fria. Du är uppenbarligen inte nöjd med dessa lagförändringarna. Men jag är helt övertygad om att om det vore din fru, din dotter, du själv, din son eller någon annan du håller kär. Som blev våldtagen så som målsägande har blivit. Att du hade varit glad över att förövaren får skaka galler... och inte blir frikänd.

SÅ nej, det handlar inte om "manshat" (det är väl snarare du som är manshatare i så fall, om du går runt och ser hårda tag mot våldtäktsförövare som manshat, långt ifrån alla män är våldtäktsförövare).

Det är mer att man vill knipa åt dessa våldtäktsförövare. Det är vad det handlar om.

Och de där två kvinnorna som misshandlade och våldtog en kvinnlig bekant borde givetvis få ordentliga fängelsestraff. De skadade sitt offer rejält i underlivet. Fy fan! Menar du då att jag hatar kvinnor, som vill se de två ordentligt dömda?

Det är väl i så fall mer "förövar-hat" det handlar om? Eller?!

Och tänk nu för ett ögonblick att det vore din dotter som bjudit hem Vi*king, Vi*king våldtar henne, så som målsägande berättat om. Hade du då inte velat se Vi*king dömd i 3 år och 3 månader för våldtäkten? Eller hade du försvarat honom? Trott på hans historia? Sagt till din dotter "men du bar ju nattlinne och lät honom sova i din säng, du ringde inte polisen där på natten. Du ljuger ju bara för att få skadestånd. Du var säkert kåt på Vi*king!" Hade du sagt så till din uppenbart traumatiserade dotter? Målsägande är någons dotter. Tänk på det.

Så varför tror du att de två tjejerna inte dömdes till våldtäkt och fick betydligt lägre straff än Viking?

Jag vet inte hur gammal du tror jag är men jag kan tala om för dig att det inte är för min skull som jag tycker att den här lagen bör göras om. Jag har nog minst lika många år på nacken som dig och en hyfsad stor sexuell erfarenhet och jag kan säga dig så här att jag, liksom du, med dagens lagstiftning
skulle kunna ha blivit fällda för våldtäkt om vi hade haft oturen att råka ut för någon som anmält oss trots att jag är övertygad om att varken jag eller du anser oss ha våldtagit någon.

Det du inte heller förstår är att jag med många andra inte anser att våldtäkt har begåtts i alla fall där det döms till våldtäkt. Att du insinuerar att jag inte vill straffa våldtäktsmän är oärligt av dig. Det jag vill är att de som faktiskt inte har begått våldtäkter döms för det.

Det där med min egen dotter argumentet biter inte på mig. Jag har egen erfarenhet av t.ex. när min dåvarande fru gjorde något som jag tycker var otroligt dumt så inte stod jag på hennes sida och höll med henne bara för att det var min fru. Såpass mycket rättspatos finns det i mig att jag ansåg att hon gjort fel trots att hon var min fru.
Citera
2024-12-01, 08:14
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Om du är hemma hos dig själv. Tagit på dig pyjamas, för du vill sova snart. Men så har en klasskamrat till dig missat bussen hem och du vill vara en snäll kompis så du erbjuder klasskamraten sovplats på ditt golv. Du tror inte att klasskompisen ska tacka ja, men det gör klasskamraten... Så du skriver med din polare att du har "ångest ÅNGEST" över att "den slampan/fuckgirl" ska sova över hos dig, du skriver också att du hellre hade velat att det var den bil-dejt du hade tidigare på dagen som skulle sova hos dig... Egentligen är du dessutom fortfarande kär i ditt ex. Känns som alldeles för mycket... Två kvinnor som plötsligt vill ha dig... Trots att du inte vill ha någon av dem, du beklagar dig över att du "rizzar omedvetet" (får folk intresserade av dig, fast du inte vill). Men du är morsk och skriver att din klasskamrat ska få sova på ditt golv. Och hör sen! Allt som allt så finns det teknisk bevisning över att du inte vill ha din klasskamrat.

Men plikttrogen som du är så ser du till att din klasskamrat kommer rätt.

Men hon nöjer sig inte med att sova på ditt golv... Hon ska sova i din säng. Hon börjar pilla på dig. Du vill inte, säger "nej", "Nej jag vill inte", puttar bort henne, håller för din kuk. Men hon forcerar sig fram. Du börjar nu bli rädd (inte rädd för att bli våldtagen, inte rädd för att hon är starkare än dig, men du blir rädd för något motsvarande: att hon falskt ska tillvita dig för våldtäkt om hon inte får ligga med dig. Så du ger upp. Gör som du blir tillsagd (dvs. våldtagen. I målsägandes fall var hon rädd att Vi*king skulle skada henne fysiskt om hon inte gjorde som han sa. Du är rädd att din klasskamrat ska anmäla dig falskt om du inte gör som hon säger). Du agerar av rädsla under två timmar. Hon tar strypgrepp på dig. Hon håller stundtals i dig så pass hårt så du får stora blåmärken.

Du håller god min hela natten. Morgonen därpå vill hon ligga igen. Men du säger ifrån och den här gången hörsammar hon dig.

Direkt när hon har gått ringer du en polare. Du är traumatiserad. Du ville inte ligga med den där slampan. Du är ju kär i en annan. Du har blivit våldtagen. Av rädsla att bli falskt tillvitad för våldtäkt annars (målsägande var rädd att bli utsatt för fysiskt våld och skadas om hon inte gjorde som Vi*king sa).

Vännerna får dig att anmäla det hela till polisen. Senare får du ett sms från "slampan"/din klasskamrat där hon skriver "jag uppfattar det som att du vill att vi håller det här för oss själva". Du blir rädd igen. Hon kommer med förtäckt hot om att du ska hålla tyst om våldtäkten hon utsatt dig för.

Själv beskriver hon det hela som soft sex och att du skrattar under akten, frivilligt hångel, att du är stenhård om ballen. Osv. Endast vid ledande frågor erkänner hon att hon kanske klämde till dig litegrann vid något tillfälle. Ljuger och slingrar sig.

medans det för din del finns både teknisk bevisning innan våldtäkten att du inte ens ville ha henne där. och stödbevisning efter våldtäkten att du är traumatiserad. och Rättsmedicinalverket stärker din version om hur blåmärken på din kropp uppstått. Vilket visar på att hon ljuger. Hon kommer dessutom med två olika versioner (vid samma förhör) om hur dina kläder kom av.

Jo, då kommer jag lita betydligt mer på din historia än på din kvinnliga klasskamrats historia. Japp.

Återigen dina fabulerade historier :-) Det skulle aldrig kunna gå till så som du säger. Jag skulle aldrig tillåta det.
Det som kan tala för din historia är ju faktiskt att på grund av lagen vi har nu så finns det ju faktiskt en överhängande risk att tingsrätten skulle döma mig till våldtäkt fastän jag hade avbrutit närmandena på en gång och fått ut henne ur mitt hem eftersom det inte behövs några andra bevis än hennes historia och stödbevisning i form av att hon hört av sig till vänner. Så jag skulle definitivt ligga risigt till trots att de inte skulle hitta några som helst tekniska bevis i form av skador eller DNA i henne från mig. Det finns ingen annan som har hört eller sett någonting. Det har du faktiskt rätt i. Och om du tycker det är rätt att det är så tycker jag att du är en otäck människa.
Citera
2024-12-01, 08:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag har redan kopierat Vi*kings ord om bordet och höfterna. Som du ser, så slingrar han sig som en hal ål.

Du får jättegärna skicka FUP till mig. Men som du ser så talar Viking om att ifall blånaderna uppstod vid tillfället kan det ha varit när han höll hårt om höfterna när han var bakom MÄ.

Det du inte heller verkar bry dig om är ifall han höll fast henne hårt för att hon inte skulle kunna slita sig loss eller inte. Det är ju inte det det handlar om här. Han har ju inte hållit henne hårt för att hon inte ska komma loss. Han har inte hållit hårt för att han varit tvungen till det för att kunna genomföra det som MÄ säger sig att han gjort.

Det vet du också men du har totalt snöat in på blånaderna. Och jag förstår varför för det är nästan det enda lilla halmstrå som finns för att eventuellt kunna styrka MÄs historia.

Kan du se hur blånaderna ser ut? Är det från fingrar?
Citera
2024-12-01, 08:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det var jag som skrev ordet "tjatade". Märk inte mina ord. De har inget med fallet att göra. Vad jag menar är att det var Vi*king som ville sova på sängen och på nåder fick göra det. Det var inte något målsägande ville.

Läste du inte vad jag skrev? Jag har en polare som bevittnade hur en anhörig till honom begick självmord. Jag var hos min polare bara några timmar efter den traumatiska händelsen. Min polare var i uppenbar psykisk chock. Skojade, skrattade, skämtade, grät, var normal, pratade om annat, grät, skojade. Om vartannat. Precis som målsägande. Hon var uppenbart traumatiserad och i psykisk chock.

Det har visst med fallet att göra då "tjatsex" inte är olagligt.

Men det jag har frågat dig om är ifall det finns något beteende som en MÄ kan uppvisa som motsäger att denne varit med om vad den påstår sig ha varit med om i påstådda våldtäktsfall?
Ja eller nej. Och om ja vilket beteende i sådana fall?
Citera
2024-12-01, 08:58
Medlem
Ja, att tjata om blåmärkena är verkligen att greppa efter halmstrån för att försöka styrka MÄ version, men jag förstår varför tomaten gör, MÄ version är nämligen fullständigt osannolik så Tomaten blir desperat att försöka hitta något som styrker den, men för oss som ser det objektivt är det närmast pinsamt och att man inte har något bättre att komma med som talar för våldtäkt är snarare ett starkare bevis för att någon våldtäkt inte ägt rum.
Citera
2024-12-01, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det har visst med fallet att göra då "tjatsex" inte är olagligt.

Så du anser att ett antal NEJ i ord och handling från ett BO inte räcker?
Ta och engagera dig politiskt och marknadsför din tes 'Nej i ord och handling är inte våldtäkt!' Kanske ska bli en folkomröstning. Du har ju ett gäng här på FB som säkert röstar på dig.

Tror dock du har problem med läsförståelsrn eller inte förstår vad samtycke är. Verkar också av någon anledning lita mer på fyllon än på nyktra då ditt omdöme i fallet Nordanstig säger rätt mycket vad sm försigår i ditt huvud
Citera
2024-12-01, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ta och engagera dig politiskt och marknadsför din tes 'Nej i ord och handling är inte våldtäkt!' Kanske ska bli en folkomröstning. Du har ju ett gäng här på FB som säkert röstar på dig.

Tror dock du har problem med läsförståelsrn eller inte förstår vad samtycke är. Verkar också av någon anledning lita mer på fyllon än på nyktra då ditt omdöme i fallet Nordanstig säger rätt mycket vad sm försigår i ditt huvud

Well, om Viking var så full som ni vill göra gällande är det snarare han som blivit utsatt för ett övergrepp eftersom hon genomfört sexuella handlingar på honom när han var för full för att samtycka
Citera
2024-12-01, 11:37
Medlem
Citat:
Trots att hon blödde massor och att de fick lov att sy? Viking kunde de tydligen bevisa att han gjort något mot målsägandes vilja bara genom att hon säger det och pratat med kompisar.
Finns inga andra tecken på att tvång förekommit.
Ja i domen står det att hon sytt på utsidan inte på inne i och att dom inte kan visa våldtäkt för att dom inte kan visa att dom stoppat in nåt i henne.
Citera
2024-12-01, 11:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Ja i domen står det att hon sytt på utsidan inte på inne i och att dom inte kan visa våldtäkt för att dom inte kan visa att dom stoppat in nåt i henne.

Men hur kan de visa att Viking begått våldtäkt? Du ser i det ena fallet med kvinnliga gärningsmän krävs det tydligen väldigt mycket bevisning men i fallet med Viking krävdes det ingen bevisning utan bara målsägandes berättelse och "sttödbevisning".

Sitter "skadorna" i det aktuella fallet på utsidan eller insidan? Är det ens i närheten av MÄs könsorgan?

Skilda måttstockar.
Citera
2024-12-01, 11:53
Medlem
Citat:
Men hur kan de visa att Viking begått våldtäkt? Du ser i det ena fallet med kvinnliga gärningsmän krävs det tydligen väldigt mycket bevisning men i fallet med Viking krävdes det ingen bevisning utan bara målsägandes berättelse och "sttödbevisning".

Sitter "skadorna" i det aktuella fallet på utsidan eller insidan? Är det ens i närheten av MÄs könsorgan?

Skilda måttstockar.
Viking har ju sagt att han varit inne i henne så det är väl inga problem att bevisa det.
Citera
2024-12-01, 11:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31

Återigen går du helt på vad MÄ säger och tar det för 150% sanning.

Vad var det i fallet Nordanstig som du tänker på?

Det finns otaliga scener i filmer där ena parten först säger nej inte nu, inte här etc. men den andra parten fortsätter försöka få till det och efter ett tag så är de igång och har sex och båda parter ser till syvende och sist ut att medverka frivilligt. Jag antar att dessa scener skildrar våldtäkter och då skulle åtminstone jag tycka att de scenerna borde tas bort ur dessa filmer eftersom de inte framställs som våldtäkter.
Citera
2024-12-01, 11:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Viking har ju sagt att han varit inne i henne så det är väl inga problem att bevisa det.

Så att man har haft penis inne i slida betyder alltså våldtäkt
Jag förstår att det är däråt samhället och lagstiftningen vill komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in