2024-11-30, 14:27
Avslutad
Det är angenämt med flera ordrar på kort tid, men det gemene man har missat är att: Astor Groups telekrigsbolag förbereder serieproduktion av drönarstöraren Astor Eclipse. Intressant att marknaden har missat att ta position för detta. Kul även att ett par ordrar har tickat in, men det är bara en början. Hela Europa, inklusive EU har försvar som är totalt undermåliga. Nu har Trump satt ned foten, då är inte längre nedmoteringen av försvaret inte längre inne. Nu är det nästan panik att rusta upp så att ligga tungt i försvarsaktier är nog klokt.
Citera
2024-11-30, 15:22
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Det är angenämt med flera ordrar på kort tid, men det gemene man har missat är att: Astor Groups telekrigsbolag förbereder serieproduktion av drönarstöraren Astor Eclipse. Intressant att marknaden har missat att ta position för detta. Kul även att ett par ordrar har tickat in, men det är bara en början. Hela Europa, inklusive EU har försvar som är totalt undermåliga. Nu har Trump satt ned foten, då är inte längre nedmoteringen av försvaret inte längre inne. Nu är det nästan panik att rusta upp så att ligga tungt i försvarsaktier är nog klokt.
Ska bli intressant och se var Eclipse hamnar. Informationen har varit knapphändig. Att de förväntar sig försäljning är uppenbart men frågan är vad intäkterna kan tänkas ligga på per stycke.

Vi vet heller inte exakt vad Eclipse gör förutom att det har med drönare att göra.
Citera
2024-11-30, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Ska bli intressant och se var Eclipse hamnar. Informationen har varit knapphändig. Att de förväntar sig försäljning är uppenbart men frågan är vad intäkterna kan tänkas ligga på per stycke.

Vi vet heller inte exakt vad Eclipse gör förutom att det har med drönare att göra.
Kul att du uppmärksammar detta. Ingen information finns att inhämta, det är väldigt tyst.
Jag trodde att den här informationen skulle komma om ett år eller något liknande. Jag har varit med väldigt länge gällande aktier , och det är en typisk nyhet aktien drar på nyheten när detta har sjunkit in.
Citera
2024-11-30, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn

Sen är väl ingen förväntning alls om nån försäljning, det vill jag se först. De signalerar om en framtida försäljning - till och med inom kort - men några korta pressmeddelande blir man inte lugn av. Om nu bolaget skulle presentera några konkreta priser och försäljningar av drönaren så skulle aktien fördubblas. Vi får väl se, tror att aktien sticker på måndag!l
Citera
2024-11-30, 16:06
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Kul att du uppmärksammar detta. Ingen information finns att inhämta, det är väldigt tyst.
Jag trodde att den här informationen skulle komma om ett år eller något liknande. Jag har varit med väldigt länge gällande aktier , och det är en typisk nyhet aktien drar på nyheten när detta har sjunkit in.

Citat:
Sen är väl ingen förväntning alls om nån försäljning, det vill jag se först. De signalerar om en framtida försäljning - till och med inom kort - men några korta pressmeddelande blir man inte lugn av. Om nu bolaget skulle presentera några konkreta priser och försäljningar av drönaren så skulle aktien fördubblas. Vi får väl se, tror att aktien sticker på måndag!l
Precis det är det man vill veta. Produktionen ska påbörjas nu under december så leverans till beställare borde ske kort därefter. Eller så står orderböckerna tomma. Vi kan bara spekulera.
Citera
2024-11-30, 17:49
Medlem
ingetbranicks avatar
Aktien var nere på 2,50 kr för ett och ett halvt år sen (drygt 11 nu). Nog är väl detta en kandidat att bli en s.k. tenbagger, åtminstone räknat från dåvarande värdering? Eller önsketänker jag?
Citera
2024-11-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Aktien var nere på 2,50 kr för ett och ett halvt år sen (drygt 11 nu). Nog är väl detta en kandidat att bli en s.k. tenbagger, åtminstone räknat från dåvarande värdering? Eller önsketänker jag?

Den har varit på 25,7kr i det förflutna så jag för dom som köpte för 2,5kr så har det redan varit en tenbagger för dom.
Citera
2024-12-01, 00:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Den har varit på 25,7kr i det förflutna så jag för dom som köpte för 2,5kr så har det redan varit en tenbagger för dom.

Jag gick in på tian jämt så då tar vi sikte på 100 nu då
Citera
2025-01-16, 01:03
Medlem
Vad tror ni typer om Astor. Under 10 kr nu. Pensionsförsäkringar som största ägare är dåligt men de verkar ha lovande tech. Man kanske ska köpa in sig litegrann?? Eller är det Scam?? Verkar va ett tillhåll för finansvalpar detta bolag??
Citera
2025-02-04, 12:34
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Någon som likt mig kommit på plus med sag idag?

Vad tror ni om framtiden?
Citera
2025-02-04, 12:55
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Försvarsbolaget Scandinavian Astor Group uppger att de preliminära intäkterna och resultatet för helåret 2024 överträffar marknadens förväntningar.

https://www.di.se/live/omvand-vinstvarning-fran-astor-1/

Goda tider för försvarstillverkare. Går bolaget med vinst?
Citera
2025-02-04, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Någon som likt mig kommit på plus med sag idag?

Vad tror ni om framtiden?

Det här var goda nyheter. Omvänd vinstvarning! Alla dotterbolagen har gått över förväntan. Sen har Q4 varit otroligt bra! Astor har mycket i görningen bl.a. drönarstöraren Astor eclipce som är på gång att serietillverkas.
Fortfarande ligger jag minus med mitt GAV, gick in alltför tidigt men nu är det inte långt borta från att ligga plus. Ligger väldigt tungt i detta bolag. 2025 kommer att bli ett kanonår!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in