2024-11-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Frågan är om de säljer Astor IV eller inte.

Att en del säljer i väntan på det beskedet kan jag förstå. Finns det något datum som är intressant i det sammanhanget?
Citera
2024-11-05, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisus
Att en del säljer i väntan på det beskedet kan jag förstå. Finns det något datum som är intressant i det sammanhanget?

Inte vad jag vet.... de har ett samarbete i Frankrike, nyheter därifrån kan driva upp kursen.

Rapport nästa vecka. Det är ju inte enbart Astor IV de har.
Citera
2024-11-05, 16:50
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Vad är det som är luftslott med bolaget? Har du läst någon av deras rapporter?

Vad fondförvaltare sysslar med är helt ointressant.

Kan bli bra långsiktigt, gick väl i princip från 17 kr till 25 kr efter hans säljrek och ligger runt tio kronor nu. Det som är intressant för mig är om bolag likt dessa har cashflow nog att klara sig utan nyemissioner med tillhörande utspädning.

Har själv gått in i Mildef som är i ungefär samma fas men aningen mer etablerade, Midef har till exempel utdelning vilket oftast är ett tecken på mognad och att bolaget utvecklas i rätt riktning.
Citera
2024-11-05, 17:29
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisus
Aktien har nästan halverats på ett halvår. Ändå så verkar alla så himla positiva och nyheterna verkar ju också bra. Vad är det jag har missat?

Citat:
Frågan är om de säljer Astor IV eller inte.
Många tror allt handlar om Astor IV. Men grejen är att bolaget tjänar pengar och växer trots att ingen Astor IV har sålts hittills. Bolaget som gör dessa har dessutom bytt namn.

Än så länge har inga negativa nyheter kommit ännu. Eller det enda negativa är att de inte sålt Astor IV men det kan ta tid för att få dessa godkända att flyga med vad jag läst till mig.

Ingen insider har sålt en endaste aktie under året. Jag räknar med att många kommer fylla på efter rapporten.
Citera
2024-11-05, 17:32
Medlem
Citat:
Många tror allt handlar om Astor IV. Men grejen är att bolaget tjänar pengar och växer trots att ingen Astor IV har sålts hittills. Bolaget som gör dessa har dessutom bytt namn.

Än så länge har inga negativa nyheter kommit ännu. Eller det enda negativa är att de inte sålt Astor IV men det kan ta tid för att få dessa godkända att flyga med vad jag läst till mig.

Ingen insider har sålt en endaste aktie under året. Jag räknar med att många kommer fylla på efter rapporten.

I och med att de är serieförvärvare av en ganska spretig samling små tillverkande bolag så blir de svåra att följa kontinuerligt. Det sker också en utspädning med riktade emissioner.

Kanske de har en idé bakom förvärven?
Citera
2024-11-05, 17:59
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
I och med att de är serieförvärvare av en ganska spretig samling små tillverkande bolag så blir de svåra att följa kontinuerligt. Det sker också en utspädning med riktade emissioner.

Kanske de har en idé bakom förvärven?
Ingen aning men de verkar ha en hel del på gång i allafall. Snart noteras bolaget på tyska börsen också.
Citera
2024-11-05, 18:54
Medlem
ingetbranicks avatar
Jag gick in med en liten post i dag, så nu lär kursen åka hiss nedåt. Ber alla aktieägare om ursäkt redan nu
Citera
2024-11-07, 18:54
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag gick in med en liten post i dag, så nu lär kursen åka hiss nedåt. Ber alla aktieägare om ursäkt redan nu
Det är lugnt. Vi har redan blivit tillräckligt misshandlade
Citera
2024-11-07, 19:04
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Det är lugnt. Vi har redan blivit tillräckligt misshandlade

Winston tror dock stenhårt på bolaget. Han har ägt aktien ganska länge och den är numera "ett av hans största innehav" berättade han när han gästade Global Gains-podden förra veckan. Börsnestorn brukar få rätt i det långa loppet

https://globalgainsnews.substack.com/p/winston-hakansons-nya-ovantade-aktiekop-752
Citera
2024-11-25, 20:27
Medlem
Tee1s avatar
Skaplig order tagen av marström.

https://astorgroup.se/news/dotterbolaget-marstrom-composite-sakrar-order-pa-cirka-23-msek/
Citera
2024-11-26, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tee1
Skaplig order tagen av marström.

https://astorgroup.se/news/dotterbolaget-marstrom-composite-sakrar-order-pa-cirka-23-msek/

Mmmm den ser bra ut.
Citera
2024-11-30, 13:38
Medlem
Kolonns avatar
Nytt avtal med försvaret. Det ser bra ut

https://www.di.se/live/astors-dotterbolag-forlanger-ramavtal-med-forsvarets-materielverk/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in