2024-11-30, 10:10
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kluster B personlighetsstörningar dominerar. De är varken mer eller mindre intelligenta än genomsnittet.
Har sett dina inlägg i feministforumet tillräckligt många gånger för att inte ta dig på allvar i en tråd som berör intelligens.
Citera
2024-11-30, 10:26
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Bara som något jag lade märke till i efterhand - kvinnor argumenterar ofta likt ovan (och det är bland annat därför lätt att lista ut att man skriver med en kvinna). Det är mycket värdeord, men nästan ingen substans. Det ska pratas om värderingar, syften, rykten och annat trams. Istället för fakta. Det är därför kvinnor i slutändan ofta går vilse som grupp i sina världsliga ansatser.
The research findings from both categories indicate that women’s conversational styles approach rapport talk more frequently by communicating with a tentative communication style and empathetic tone and topics surrounding personal experience. On the other hand, men approach report talk by using an assertive communication style, with conversation topics surrounding their own expertise and factual information.
https://languagedlife.humspace.ucla.edu/communications/breaking-the-code-understanding-the-dynamics-of-gendered-communication-through-report-talk-and-rappo rt-talk/

Man har inte mer rätt eller fel beroende på vad man har för värderingar, åsikter, rykten eller status, utan beroende på vad man säger.
Problemet är att kvinnor är mer känslostyrda. Så de ser det som att vi hatar kvinnor och vill krossa deras frihet, helt felaktigt. All kritik eller fakta som visar på skillnader till mäns fördel, generellt sett, ses som misogyni. Däremot är alla fördelar för kvinnor, absoluta sanningar. Därför är det svårt att föra en saklig debatt, om vad som är vad, om man inte kommer upp i det intelligentare spektrumet bland kvinnor. De har en förmåga att se det mer analyserande.
Senast redigerad av EnCarte 2024-11-30 kl. 10:28.
Citera
2024-11-30, 10:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tråden handlar om intelligens. Intelligenta individer dominerar, det spelar ingen roll att du inte "gillar" att det är så.
Fast nu finns det ingen större skillnad på den generella intelligensen mellan kvinnor och män. Dessutom är det inte sant, den fysiskt starkare dominerar i slutändan. Det är så vårt samhälle har byggts upp, om du inte förstått det än kanske du behöver läsa mänsklighetens historia?
Citera
2024-11-30, 10:43
Avslutad
Citat:
Det finns en del teorier om att patriarkala strukturer uppstod mer i samband med att vi slutade vara nomader, och helt enkelt började äga resurser i större grad (ex. en bondgård). Jag tror man behöver definiera vad man menar med patriarkalt samhälle. Både du och jag förstår givetvis att männen på den tiden våldtog höger och vänster, och att kvinnor stod ut med det för att de behövde skydd från männen i en farlig värld. Men enligt tantsvamlande genuskärringar så är det väl ett egalitärt och jämlikt samhälle som är att föredra framför vad vi har idag. Trots att typ hela samhället byggts upp för att tillgodose kvinnors behov. Faktum är ju att hela statsapparaten är en transfereringsmaskin som flyttar resurser från män till kvinnor i generella termer. Patriarkalt och hemskt, jämfört med att bli våldtagen i en ny grotta varje kväll....

Periodvis inom en del områden våldtogs troligen de kvinnliga individerna till höger och vänster. När det tex fanns ett underskott av kvinnliga individer bland grupperna. Annars inte. Vi pratar alltså om ca 800 generationer över ett väldigt stort tidsspann.

Att kvinnor som grupp kostar mer bevisar att kvinnors behov inte är tillgodosedda. Gruppen föräldrar + barns behov är däremot väldigt väl tillgodosedda.
Citera
2024-11-30, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det är nog en stor variation på olika förskolor hur uppstyrd leken är. Jag upplever dock att genustramsandet minskat senaste åren. Personalen orkar inte hålla på och dom märker såklart att det kvittar vad dom gör. Men i sthlm och dom största städarna förekommer det naturligtvis förskolor med knäppispersonal (och knäppisföräldrar skall sägas).

"Knäppispersonal" och framförallt "knäppisföräldrar" förekommer överallt oavsett "genustrams".

På en av förskolorna jag jobbade på fanns det rätt så många unga föräldrar som gav sina barn mackor att äta frukost, lunch och kvällsmat. Eller varm korv med bröd. Bara som exempel.

"Genustramset" har en del bra poänger och jag upplevde att utbudet av leksaker var bra och tillfredsställde barnens alla behov.
Citera
2024-11-30, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du tog själv upp det tidigare. Minns du inte det? Håller du på att bli dement? Det skulle förstås kunna förklara en helt del i den här debatten.
Alltså att pojkar och flickor börjar leka med barn av sitt eget kön runt skolstarten. Är det meningsfullt att debattera med dig, om du har så dåligt minne?

App, app, app. Du "glömde" svara på frågan. Hur stor del av könet är socialt och hur stor del är biologi som du visste något säkert om, enligt dig själv.

Frågan var, vilka idéer de har inom den feminismen som inte är vänster. "Glömde" du den frågan också?

Du menar att den är felaktig för det finns nyare, ideologisk påverkad forskning som säger annat. Kan du visa att den äldre forskningen är felaktig och den forskning som passar era åsikter är korrekt och varför den är det?

Men snälla lilla vännen, trots att du inte "minns" det, så har du faktiskt erkänt att det går tidigare.

När det gäller det mentala? Du har sagt att skillnaderna till största delen är sociala i förra inlägget. "Minns" du inte det, det var bara någon timme sedan. Verkar allvarligt, det här med ditt minne.

Hittar du på saker om vad jag skulle ha sagt, kan jag väl hitta på saker om dig. Minns du inte att du påstod att jag tjatade om patriarkat och matriarkat, trots att jag inte gjort det?

Trots att jag förklarade det i svaret, klarar du inte det?
Utifrån allt annat du inte vet vad man pratar om, eller som du glömmer, behöver du nog besöka en läkare.

Dina personliga åsikter om vad som hände förr, är inte intressanta, om du inte kan minnas annat, som debatterades bara för någon timma sedan. Eller hela tiden glömmer att svara på frågor, eller inte förstår enkla förklaringar Då är du nog inte tillräknelig. Inte heller kan du ses som någon som kan bedöma forskning och annat då. Så då går du nog inte att ta på allvar helt enkelt.

Jag ska försöka förklara detta på en 5 årings nivå. Om man refererar till äldre inlägg då är det kutym* att citera dessa. Det ger den man debatterar med en ärlig chans att bemöta påståenden som görs. Du har befunnit dig på Flashback så pass länge att du borde ha lärt dig detta för längesen.

*Kutym - bruk, plägsed, sedvänja; praxis; särsk. (i fackspr.) om inom affärsvärlden gällande hävdvunna regler o. bestämmelser, handelsbruk.

https://svenska.se/tre/?sok=kutym&pz=8#:~:text=bruk%2C%20pl%C3%A4gsed%2C% 20sedv%C3%A4nja%3B%20praxis,best%C3%A4mmelser%2C%2 0handelsbru k.
Citera
2024-11-30, 11:06
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Kluster B personlighetsstörningar dominerar. De är varken mer eller mindre intelligenta än genomsnittet.

Fel igen!
Research indicates that BPD is linked to above-average intelligence (IQ > 130) and exceptional artistic talent (Carver, 1997).
https://www.psychologytoday.com/intl/blog/living-with-emotional-intensity/202208/the-potential-upsides-to-having-a-partner-with
Citera
2024-11-30, 11:08
Avslutad
Citat:
Problemet är att kvinnor är mer känslostyrda. Så de ser det som att vi hatar kvinnor och vill krossa deras frihet, helt felaktigt. All kritik eller fakta som visar på skillnader till mäns fördel, generellt sett, ses som misogyni. Däremot är alla fördelar för kvinnor, absoluta sanningar. Därför är det svårt att föra en saklig debatt, om vad som är vad, om man inte kommer upp i det intelligentare spektrumet bland kvinnor. De har en förmåga att se det mer analyserande.

Tyvärr är ju du och ett par till inte intresserade av att föra en ärlig och saklig debatt.

Men av ren nyfikenhet, kan du ge exempel på "skillnader till mäns fördel" och att "alla fördelar för kvinnor" ses som "absoluta sanningar"?
Citera
2024-11-30, 11:12
Avslutad
Citat:
Fel igen!
Research indicates that BPD is linked to above-average intelligence (IQ > 130) and exceptional artistic talent (Carver, 1997).
https://www.psychologytoday.com/intl/blog/living-with-emotional-intensity/202208/the-potential-upsides-to-having-a-partner-with

Nej inte fel igen. Jag syftade såklart inte på borderline. Tror du verkligen att de som dominerar maffia, olika kriminella nätverk, miliser, världspolitiken osv är borderline?

Tror du Putin är borderline?

Du är fan dummare än tåget.
Citera
2024-11-30, 11:12
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:

Givetvis är det som du skriver här. Det är därför det blir cirkelgång. Därför ser vi dessa skribenter vända ut-och-in på hela sin verklighetsuppfattning, argumentera osammanhängande och självmotsägelsefullt, och så fort det blir en preciserad fråga så blir svaret en hel vägg med svammel om något nästan helt ovidkommande, och så börjar det om.
Citera
2024-11-30, 11:15
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Nej inte fel igen. Jag syftade såklart inte på borderline. Tror du verkligen att de som dominerar maffia, olika kriminella nätverk, miliser, världspolitiken osv är borderline?

Tror du Putin är borderline?

Du är fan dummare än tåget.

Du skrev kluster B, där BPD ingår. Snittet är högre, och om vi inte har som teori att snittet för HPD m. fl. är lägre än snittet så har du fel. Det räcker med att en av personlighetsstörningarna har en korrelation med högre snitt-IQ för att snittet för kluster B-störningar ska vara högre än snittet för övriga befolkningen.

Jag vet inte varför du börjar tantsvamla om Putin.
Citera
2024-11-30, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Har sett dina inlägg i feministforumet tillräckligt många gånger för att inte ta dig på allvar i en tråd som berör intelligens.

Samtidigt som du författade det mest ointelligenta och mans- och kvinnohatiska inlägget på länge, #1096.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in